Inhouden motor bij volgas

Volvo xc 70 2.4t 2002

 
 
 
 
 
BoarderXMike
 
Avatar
 
Subject:

Inhouden motor bij volgas

 · 
Posted: 15.06.2012 - 22:15  ·  #1
Mijn Volvo XC70 uit 2002 rijdt perfect, maar bij volgas ondervind ik het volgende probleem.

Zodra de totaal gereviseerde geartronic terugschakelt voel je al het vermogen vrijkomen bij volgas, na enige sec (of deel van een sec.) houdt de motor kort in om vervolgens weer het vermogen 'vrij' te geven. Zo gaat het telkens met horten en stoten. Als ik rustiger accelereer gaat het prima tot ca 200...daarna gebruikt ie al zijn vermogen en voel je weer het inhouden. :o

Iemand een idee?
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Inhouden motor bij volgas

 · 
Posted: 15.06.2012 - 23:27  ·  #2
pffff lastig te zeggen, mischien even terug naar de garage en even na laten kijken, mischien hebben ze iets niet goed gemonteerd of weet ik veel, kan aan vanalles liggen.
Mandy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Inhouden motor bij volgas

 · 
Posted: 16.06.2012 - 12:34  ·  #3
Dit probleem heeft mogelijk te maken met een defect gasklephuis. Mijn Volvo S80 T6 Geartronic hield ook in, vooral op de snelweg. Eerst viel het niet zo op, maar na verloop van tijd verergerde dit probleem. Na vervanging van het gasklephuis was het probleem verholpen. Als je er een ander gasklephuis in laat zetten (nieuw of tweedehands), dan moeten de nummers wel overeenkomen. Evt. zou je de motor eerst kunnen laten uitlezen bij de Volvo dealer.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0