injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 
 
 
 
 
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 · 
Posted: 19.04.2023 - 20:21  ·  #1
Hoi,

Zijn er hier members die ervaring hebben met aditieven toevoegen aan de brandstof?
Helt het echt wat ze zeggen of is het "tussen de oren effect"

Benzine 2.4T (2001) loopt stationair net mooi, kat zal vervuild zijn evenals de injectoren na 400k.
Zoek dus iets zodat de motor weer frisser loopt.

handelaar waar ik m vandaan heb geeft zelfs aan om 98 te tanken of in ieder geval octaanbooster bij de benzine te gooien.
Zin of onzin?
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 · 
Posted: 19.04.2023 - 20:44  ·  #2
Start met tanken van ethanol vrije brandstof (https://vanderworp.org/transport-benzine-e5-e10-ron95-of-ron98).
Als je V-power of Ultimate tankt dan zitten de 'dopes' al in de brandstof.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 · 
Posted: 19.04.2023 - 20:44  ·  #3
Je zou even contact kunnen opnemen met TPR Powerflush. Die weet echt alles over additieven, olie en motoren. Ik heb diverse V70’s er laten HHO behandelen, Geartronic laten flushen en additieven toe laten voegen. Daarna liep alles als een zonnetje! De HHO reiniging en Geartronic flush is echt een aanrader, mega verschil!
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 · 
Posted: 19.04.2023 - 21:04  ·  #4
Quote door MathijsT

Je zou even contact kunnen opnemen met TPR Powerflush. Die weet echt alles over additieven, olie en motoren. Ik heb diverse V70’s er laten HHO behandelen, Geartronic laten flushen en additieven toe laten voegen. Daarna liep alles als een zonnetje! De HHO reiniging en Geartronic flush is echt een aanrader, mega verschil!


Interessant!
Heb bij 200k de automaat door GS powerflush in Uden laten spoelen maar over additieven niet gesproken.

Die HHO reiniging is ook zeker het overwegen waard, iig goed verhaal op de site ;-)
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: injectorcleaner, octaanbooster en andere aditieven

 · 
Posted: 19.04.2023 - 22:06  ·  #5
Quote door Martinus83

Quote door MathijsT

Je zou even contact kunnen opnemen met TPR Powerflush. Die weet echt alles over additieven, olie en motoren. Ik heb diverse V70’s er laten HHO behandelen, Geartronic laten flushen en additieven toe laten voegen. Daarna liep alles als een zonnetje! De HHO reiniging en Geartronic flush is echt een aanrader, mega verschil!


Interessant!
Heb bij 200k de automaat door GS powerflush in Uden laten spoelen maar over additieven niet gesproken.

Die HHO reiniging is ook zeker het overwegen waard, iig goed verhaal op de site ;-)


Ik heb de eerste V70 de automaat laten flushen bij Gary Slot, dat was goed. Hij heeft dit samen met Raymond van TPR ontwikkeld. Dus waar je gaat maakt denk weinig uit als het je geografisch maar het beste uitkomt!
Na de HHO liep de 2.5t als een zonnetje!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0