Injectoren v70 2.4

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 07:01  ·  #16
Dit is een forum, daar is ruimte voor discussie. Jij vind dit blijkbaar gezeik. Ik vind het wel mee vallen.

Alibaba injectors zou ik op zeker niet monteren.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 07:35  ·  #17
Discussie....., niet mis mee, maar houd het wel leuk.
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 07:59  ·  #18
Quote door Blade

Dit is een forum, daar is ruimte voor discussie. Jij vind dit blijkbaar gezeik. Ik vind het wel mee vallen.

Alibaba injectors zou ik op zeker niet monteren.


Nou, kijk de niet terzake doende uitweidingen over de kwaliteit van de brandstof incl de indianen verhalen daarbij
Vind ik persoonlijk niks
Een injector kan wel wat hebben, niet overal in de wereld is de brandstof kwaliteit hetzelfde, toch rijden de meeste wagens wereldwijd met weinig problemen
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 08:29  ·  #19
Quote
Dat heb ik dus ook, heb je ze er al in zitten?


Nog niet, wat ik heb begrepen is het niet een goed idee om van bruine injectoren naar groene te gaan zonder tune.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 09:25  ·  #20
Een injector levert een bepaalde opbrengst bij een x-voltage in een heel fijn sproeibeeld. Dat komt bijzonder nauwkeurig.

Als de alibaba injectoren een iets andere opbrengst hebben bij een bepaald voltage, loop je de kans dat de motor te arm of te rijk loopt.
Met alle gevolgen van dien.
Ik zou de gok voor die paar tientjes winst niet willen nemen. Als het mis gaat is een reparatie vele malen duurder dan de winst van die paar tientjes.
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 09:58  ·  #21
Wij van WC eend adviseren WC eend
Zo zit het ook met brandstof, er zijn al talloze tests gedaan met allerlei soorten brandstof leveranciers, en tankwagens halen allemaal dezelfde brandstof op, maar het depot is nog beter bewaakt dan fort knox, diverse filmploegen en journalisten hebben al geprobeerd te filmen wat er nu eigenlijk in die tankwagens gaat, maar komen niet eens door de eerste controle heen...
Zit er dan geen verschil in de brandstof...jazeker wel...
Ik had een S80 2.4t op LPG, en tankte op weg naar frankrijk in Lux de boel helemaal vol ( 95)
In frankrijk merkte ik al een slechte start, maar op gas nergens problemen mee, dus viel niet zo op
Eind september , dus richting de winter, en starten ging steeds slechter, gepaard met veel pruttelen en rook..
November moest ik naar Mira italie, dus op de autobahn even lekker tempo maken, en dat doe ik dan op benzine
vlak voor de grens nog even getankt, en in Brenner een hotelletje, en 's nachts sneeuw...
Hield mijn hart vast de volgende morgen , koud vriezen, als hij nu maar starten wil
Starten en perfect lopen ..hmmm hoe kan dat nu?
Oh wacht , luxemburgse benzine is op, nu weer duitse er in, dus pak van mijn hart, probleem opgelost
Maar benzine of diesel opkopen van het leger??
Hoe vaak denk je dat ze dit doen?
En ik ken een groot depot waar nog zo'n beetje de laatste rijdbare wagenpark staat van het leger in opslag, en die gebruiken alleen maar speciale brandstof die lang houdbaar is, want die moeten a la minuut inzetbaar zijn in geval van oorlog, en daar gaat een keer per zoveel tijd iemand naar toe om ze te starten.
Maar slechte brandstoffen die naar witte pompen gaan is nog nooit bewezen...
Wat wel kan is dat het octaan getal er voor zorgt dat je auto meer of minder vermogen heeft, afhankelijk van je ontsteking, super verbrand nu eenmaal langzamer dan euro95, en dat kan net betekenen of je ontbranding op het juiste moment of iets te vroeg of te laat plaatsvind
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 10:26  ·  #22
Leuk al die indianen verhalen over de benzine.
Het meeste komt gewoon uit de grootse raffinaderij van Europa, die van Shell in Pernis.
Verder wordt er veel geproduceerd bij de BP raffinaderij in de Europoort en Esso Botlek
Daar gaat het met binnenvaart tankers en tankauto’s weg en wordt de benzine (en diesel) vervolgens verdeeld over diverse opslaglocaties in Nederland en verder in het achterland, vooral Duitsland, België en Luxemburg.
Frankrijk heeft zelf aardig wat grote raffinaderijen.
Ook wordt er wereldwijd verscheept met zeegaande tankers.

Het bedrijf waar ik al ruim 30 jaar werk doet voor de raffinaderijen veel analyses en verder hebben wij beladingscontrole bij belading van die binnenvaart en zeegaande tankers.

Benzine komt nooit direct uit aardolie maar is een blend van diverse koolwaterstoffen die nauwkeurig opgebouwd wordt volgens een EN norm.
In Amsterdam wordt er verder heel veel benzine geblend met al die losse componenten, Amsterdam is de laatste jaren echt een blendhaven geworden voor benzine.
Benzine die in Europa verkocht moet officieel voldoen aan de norm EN 228.
Er worden inderdaad dopes toegevoegd aan benzine om de kwaliteit te verhogen maar uiteindelijk wordt er ook ethanol toegevoegd.
De meeste benzine wordt verhandeld als Eurobob, dat is benzine waar nog ethanol aan toegevoegd moet worden, 10% om er uiteindelijk E10 van te maken.
E5 kan ethanolvrij zijn maar dit is niet overal zo.

In Nederland staat er in diverse landtanks ook strategische opslag voor “het Rijk” dat wordt beheerd door de stichting COVA.
Die producten analyseren wij meestal eenmaal per jaar en zolang ze aan de kwaliteitsnormen voldoen blijven ze staan.
In principe zijn deze strategische voorraden genoeg voor een maand of 3 om NL rollend te houden bij problemen, denk aan sancties en oorlogen.
Gaat het product in kwaliteit achteruit dan wordt het verkocht aan blenders in bijvoorbeeld Amsterdam waar het weer bijgeblend wordt tot het weer aan de EN 228 norm voldoet.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 13:36  ·  #23
Quote door Kevin

Quote
Dat heb ik dus ook, heb je ze er al in zitten?


Nog niet, wat ik heb begrepen is het niet een goed idee om van bruine injectoren naar groene te gaan zonder tune.


Mijn S60 2.4 uit 2002, dus met Denso, heeft ook groene injectoren. Die zien er nog aardig nieuw uit.
Op verschillende onderdelen sites zie ik weinig aanbod van injectoren voor deze motoren.
Wie kent de onderdelennummers van deze injectoren? Kortom, welk type injectoren moet je hebben voor welk type motor?
Verder neem ik aan dat de 2.4 motoren vanaf pakweg 2003, die met Bosch dus, andere injectoren zullen hebben dan die van voor 2003 met Denso.

Wat de kwaliteitsverschillen betreft tussen de verschillende (merken) brandstoffen, iedereen moet zelf maar weten wat hij/zij doet.
Natuurlijk zal een auto niet direct stuk lopen als je bij de Tinq of de Tango gaat tanken.
Maar wat zijn de gevolgen op den lange duur?
Vergelijk het met een menselijk lichaam. Als je iedere dag bij de McDonalds gaat eten zal je ook niet direct dood gaan. Maar op den lange duur lijkt mij het toch niet gezond. Zelfde geldt voor een automotor.
Verder moeten er nuchter beschouwd wel verschillen zitten tussen de verschillende brandstoffen.
Waarom anders vraagt een Shell meer voor V-Power dan voor Euro95? Omdat het gewoon betere kwaliteit brandstof is.
Zou er in beide voorraadtanks dezelfde brandstof zitten dan zit de Shell dus mooi de klanten op te lichten. En volgens mij is oplichting nog altijd strafbaar.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat er verschil zit tussen verschillende brandstof merken/types.
Onze oude Volvo's zijn niet erg gevoelig voor het soort brandstof wat je erin doet.
Maar neem nu bijvoorbeeld de Renault Captur 0.9 TCE van mijn pa. Die loopt echt super slecht op E95. Vanaf het begin had deze last van "gaten" bij het optrekken, plotseling wegvallend vermogen, zeer onregelmatig stationair lopen en vooral erg weinig motorvermogen.
Toen mijn pa over ging op brandstoffen met een hoger octaangehalte begon de motor veel beter te lopen.
Het stotteren bij het optrekken was compleet verdwenen, de motor liep stukken rustiger en, bijkomend voordeel, de auto werd er stukken zuiniger van. Als je deze kleine motortjes laat lopen op Shell V-power ken je ze gewoon niet meer terug. Het lijkt wel of je opeens een heel andere auto hebt. Alsof deze plotseling getuned is met een 20pk extra. En iedereen die de Captur reed merkte het direct.
Dus er zitten wel degelijk kwaliteitsverschillen tussen diverse brandstoffen.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 14:32  ·  #24
Mijn standaard V70R doet op verse BP ultimate de teller uit lopen, en op goedkope brandstof die over datum is red die de 230km/h net aan...

Vergeet niet dat benzine überhaupt maar 2 a 3 maanden houdbaar is, dus krijg jij van de tinq een oude partij brandstof dan is dat al lang aan het ontleden, reken maar dat dat octaan getal flink omlaag aan het gaan is..

Een beetje knock en pingelen en je gechipte motor doet boem op die rommel. (Al 100 x gezien en meegemaakt).
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 14:48  ·  #25
Leuk topic, bakje popcorn erbij en kijken wie het meest ver kan plassen.

Heeft topicstarter al antwoord op zijn vraag? Ik heb er zelf niet naar gezocht tussen al die meningen.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 15:10  ·  #26
Topicstarter weet wel wat die moet doen denk ik. Die wagen heeft een grondige stage 0 nodig, preventief nieuwe sensoren plaatsen, ontsteking etc etc. Daarna nogmaals op de bank.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 15:32  ·  #27
Wat V70R zegt en die injectoren gaan naar mijn weten praktisch nooit kapot. Dus als bij jou zich het uitzonderlijke geval voor doet dat dit dus wel het geval is haal er een paar van een sloopauto en plaats die zou ik zeggen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 15:40  ·  #28
Quote door V70R^2

Mijn standaard V70R doet op verse BP ultimate de teller uit lopen, en op goedkope brandstof die over datum is red die de 230km/h net aan...

Vergeet niet dat benzine überhaupt maar 2 a 3 maanden houdbaar is, dus krijg jij van de tinq een oude partij brandstof dan is dat al lang aan het ontleden, reken maar dat dat octaan getal flink omlaag aan het gaan is..

Een beetje knock en pingelen en je gechipte motor doet boem op die rommel. (Al 100 x gezien en meegemaakt).

Je kan ook zeggen, beroerde tune :) Maar idd, geloof niet dat de TS hier verder wat aan heeft.
Ben benieuwd of de TS de injectoren al heeft geplaatst, ik zou mij er iig niet aan wagen.
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 16:55  ·  #29
Quote door V70R^2

Topicstarter weet wel wat die moet doen denk ik. Die wagen heeft een grondige stage 0 nodig, preventief nieuwe sensoren plaatsen, ontsteking etc etc. Daarna nogmaals op de bank.


Helemaal mee eens
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 20:50  ·  #30
Ik heb vandaag geprobeerd de nieuwe injectoren te installeren. Ik had een filmpje erbij, deze bleek halverwege echter op het model 2001 tot 2009 van toepassing te zijn. Mijn v70 uit 2000 heeft nog een andere fuel Ray.
Omdat het op dat moment ook hard begin te regenen, besloot ik om dan eerst maar een handleiding te kopen van haydes, ik hoop dat het hiermee gaat lukken.

Ik ben wel van plan om ze er in te zetten, ze zien er goed uit en ze voelen zwaar. Het serienummer staat er op net als bij Bosch en ook staat er een code op het pakje per injector.

Als ze er in zitten check ik ze op vloeistof en dan ga ik het maar gewoon even proberen.

Ook heb ik een tweede potje injector reiniger van wyns in de tank gemikt, volgens mij begint dat spul ook al te werken, hij loopt stationair een stuk soepeler bij warme motor. Eventuele toename kracht heb ik nog niet goed kunnen merken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0