Injectoren v70 2.4

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 20:59  ·  #31
Als je ze dan toch gaat plaatsen, dan zou ik eerst de rail met injectors los laten en op de kop op een plankje leggen ofzo. Dan laat je iemand anders even starten zodat jij kan zien of ze een mooi sproeibeeld geven.

Overigens kan je dit eerst ook met de originele doen! Bij geen wind zie je hele mooie pluimpjes eruit komen.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 13.03.2021 - 21:58  ·  #32
Dit heb ik bij een 850 wel gedaan. Alleen werden er twee injectors de rail uitgeduwd (niet heel fijn). Hoe voorkom je dit dan?
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 07:46  ·  #33
Quote door trabbit

Dit heb ik bij een 850 wel gedaan. Alleen werden er twee injectors de rail uitgeduwd (niet heel fijn). Hoe voorkom je dit dan?


Even tijdelijk met een tie ryp vast zetten
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 10:06  ·  #34
Quote door Blade

Als je ze dan toch gaat plaatsen, dan zou ik eerst de rail met injectors los laten en op de kop op een plankje leggen ofzo. Dan laat je iemand anders even starten zodat jij kan zien of ze een mooi sproeibeeld geven.

Overigens kan je dit eerst ook met de originele doen! Bij geen wind zie je hele mooie pluimpjes eruit komen.



Goede tip! Dankjewel, dat ga ik zeker proberen.

Ik ga in ieder geval voorzichtig te werk denk ik. Ik vind het ook een beetje zonde om de injectoren niet te testen, misschien is het meuk, misschien niet. Ik heb er wel geld voor betaald.

Volgende week komt het werkplaatsboek binnen van Haynes, misschien dat ik er zaterdagmiddag aan toe kom.
Net ook nog even een stukje gereden met de auto, valt me nu wel echt op dat de reinigingsvloeistof zijn best gaat doen. Motor loopt een stuk soepeler.

Ik heb ook filmpjes gezien dat je zelf je injectoren kan reinigen, misschien ga ik dit uiteindelijk wel doen, dan houd ik de bruine er nog in.
Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken allemaal.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 11:03  ·  #35
Quote

Net ook nog even een stukje gereden met de auto, valt me nu wel echt op dat de reinigingsvloeistof zijn best gaat doen. Motor loopt een stuk soepele


Zie je wel, dat spul doet wonderen.
Wat ook wel eens wil helpen, een paar keer achter elkaar een tankje Shell V-Power. Werkt ook prima want bevat dezelfde reinigingsstoffen als Wynss of Liqui Moly.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 11:14  ·  #36
Wat tanken jullie meestal in de V70?
Mijn motorcode is geloof ik B5254T2
Ik gooi er meestal E5 in maar is dat ook nodig of slurpt hij ook E10 probleemloos weg?

Van de verkoper vorig jaar begrepen dat m’n auto ooit RICA getuned is naar ca 250 pk maar heb daar geen certificaat oid van.
Heb hem ook niet gekocht omdat hij getuned is maar gewoon omdat ik het een mooie uitvoering vond.
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 11:24  ·  #37
Sinds een paar tanken gooi ik er alleen nog maar 98 in. Ik heb ook tegen mijn vrouw gezegd dat ze niet meer bij TinQ of goedkope tankstations op de veluwe mag tanken:P.

Ik kan me goed voorstellen dat de moter het er beter op doet, en dat merk ik volgens mij zelf ook. Motor loopt rustiger, je hebt wat meer pk's, onderdelen gaan minder snel kapot...
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 11:36  ·  #38
Quote door V70R^2

Topicstarter weet wel wat die moet doen denk ik. Die wagen heeft een grondige stage 0 nodig, preventief nieuwe sensoren plaatsen, ontsteking etc etc. Daarna nogmaals op de bank.




Lijkt me goed om te doen, maar ik heb er momenteel geen geld voor.

Dit zijn dingen die zijn gedaan:

Gasklephuis is door de garage schoongemaakt, motor geeft geen motorstoringen, als hij dat wel doet wordt hij meteen uitgelezen. Tijdje geleden is de nokkenasspoelie vervangen en ook nog de Verstel actuator uitlaat nokkenas. Achteraf bleek het de laatste te zijn die de motorstoring gaf.
Er zijn nieuwe bougies ingekomen en een nieuwe bobine bij cilinder 3, de distributieriem is nieuw.

Verschillende garages hebben gezegd dat de schokdempers nog voldoende zijn, de remklauwen ook, nieuwe schijven zitten er wel op. Een twintig duizend kilometer geleden is de automaat nog gespoeld.

Dit zou stage 0 moeten zijn:

1. Draagarmen + fuseekogels ;
2. Schokdempers (lekkende schokdempers)
3. Veerschotels (gescheurd)
4. Veerpootlagers (Speling en aangetast door roest)
5. Lambda sensoren
6. MAF Sensors
7. Inwendige vervuiling motor (Benzine) + Spruitstuk (Diesel)
8. Ontsteking
9. Injectoren (Diesel + Benzine)
10. Brandstofpomp (Diesel + Benzine)
11. Automatische versnellingsbak (Olie + kleppenblok)

Van veel dingen weet ik niet waar het zit of wat het betekend, welke zaken van bovenstaande lijst zou ik me dan het beste kunnen gaan richten? M.u.v. de injectoren, hier ben ik dus mee bezig.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 11:48  ·  #39
Ik tank altijd Shell V-Power hier vlak over de grens in Duitsland.
Dat tank je daar voor de prijs van normale E95 in Nederland en vaak zelfs nog goedkoper.
Na dit een paar keer te hebben getankt en het toevoegen van 2 x een blikje Liqui Moly Injection reiniger begon mijn motor merkbaar rustiger te lopen en soepeler te presteren. Niet onbelangrijk, ook het brandstofverbruik begon te dalen.
Velen betwijfelen het gebruik van deze duurdere brandstoffen en additieven, maar waarom maakt het beste motorrevisiebedrijf van Duitsland hier dan reclame voor en stimuleert het gebruik ervan? Dan moet er toch wel een kern van waarheid in zitten toch.
https://www.youtube.com/watch?v=F65DFliJL28
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 12:13  ·  #40
Dat er “bevat betaalde promotie” in beeld staat is denk ik de reden van het advies.....
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 13:43  ·  #41
Quote door Walterj

Dat er “bevat betaalde promotie” in beeld staat is denk ik de reden van het advies.....


Dat doet ieder Duits Youtube kanaal.
De wetten zijn daar anders als hier in Nederland.
Als jij bijvoorbeeld een video maakt waarin je sleutelt aan auto's en je gebruikt gereedschap van bijvoorbeeld Hazet en ergens komt die naam toevallig in beeld dan ben je in Duitsland al genaaid als je geen "bevat betaalde promotie" in beeld hebt staan.
Dan moet jij maar zien te bewijzen dat Hazet je niet heeft gesponsord bij het maken van die video en dat ligt juridisch heel moeilijk.
Daarom, om juridische problemen te voorkomen, heeft ieder Duits Youtube kanaal dat bericht van die betaalde promotie standaard in beeld staan.
Ze zijn in Duitsland op bepaalde gebieden echt heel erg pietluttig.
Neem bijvoorbeeld het feit dat je op straat zomaar geen foto's mag maken waar andere mensen op staan. Heeft alles te maken met de strenge wet op de privacy schending die ze daar hebben.
Kijk maar eens op Google Earth. Eventjes surfen door Duitse straten/steden zit er niet in.
https://www.google.nl/maps/pla…d9.9936819
Probeer maar eens met het gele poppetje te surfen door Duitsland. Is onmogelijk in tegenstelling tot de rest van Europa.
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 14:25  ·  #42
Je woont in kampen zie ik,ik in zwartsluis,20 minuten rijden.
Ik heb vida dice, weet niet of hij al eens is uitgelezen daarmee, maar je bent van harte welkom, ik kan ook wel een keer langs komen.
Met vida kun je net wat meer in zien.
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.03.2021 - 17:25  ·  #43
Oh dat is nice man!! Ik zou niet weten of hij met vida wel eens is uitgelezen, maar dat kunnen we proberen. Idee om even 06 nummers uit te wisselen? Dan kom ik een keer langs.
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 14.04.2021 - 16:47  ·  #44
Een paar weken geleden ben ik bij Kevin geweest om de auto uit te lezen. Er waren vrij weinig problemen mee, dus dat was mooi.
Wat een prachtige V70 heeft Kevin daar zelf staan trouwens.

We kregen een melding dat de turbodruk regelaar niet goed functioneerde. Deze heb ik nu vervangen en dit scheelt een heleboel!
De turbo doet voelbaar meer dan voorheen.

Ik ben nog wel van plan om de injectoren ook aan te pakken, ondanks de paar flesjes reiniger, die goed hielpen, heb ik nog steeds wel het idee dat hij heel lichtjes stationair een beetje schokt. Ik vermoed nog steeds dat het met de injectoren te maken heeft.
Die groene jongens ga ik ook nog een keer proberen, ben alleen zo druk laatste tijd:p
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Injectoren v70 2.4

 · 
Posted: 15.05.2021 - 08:59  ·  #45
Nog gelukt om de injectoren te vervangen?
Ben benieuwd hoe het afgelopen is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0