Inlaat reiniging T5

TPR Powerflush 28 maart

 
 
 
 
 
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Inlaat reiniging T5

 · 
Posted: 30.03.2015 - 14:05  ·  #1
Zoals al aangegeven heb ik afgelopen zaterdag mijn T5 (bouwjaar 2007, LPi, net 200.000 km erop) een intake reiniging laten geven bij TPR.
In eerste instantie duurde het even, maar in tweede instantie kwam er wel wat "los".
Maar laat de plaatjes liever spreken, die vertellen het verhaal beter dan ik dat kan:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Inlaat reiniging T5

 · 
Posted: 30.03.2015 - 14:14  ·  #2
Daarna uiteraard de olie laten vervangen door de fameuze Ardeca olie.

Ik heb de reiniging puur preventief laten doen, had geen klachten.
Maar ik merk dat de motor toch (nog) rustiger is gaan lopen, al is het fractioneel.
Voor de rest moet één en ander zich weer opnieuw inleren, want de complete computer moet na de behandeling worden gereset.

Hoe dan ook : de T5 was weer blij met zijn wellness kuurtje!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3184
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Inlaat reiniging T5

 · 
Posted: 30.03.2015 - 14:45  ·  #3
Zoals hij op de eerste foto staat de roken, dat deed de mijne ook. Die rookmachine van foto 2 had ik niet.
Hoe wordt die computer gereset?
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Inlaat reiniging T5

 · 
Posted: 30.03.2015 - 17:47  ·  #4
Even wat uitleggen.
Bij " de kuur " trekken we altijd de LLM stekker los en laten de wagen lopen op de nokkenas en krukas sensoren.
Naarmate het proces verloopt zal hij gekker en slechter gaan lopen, eerst een beetje roken, en daarna de hete straat blauw zetten.
Bij de onderste foto kwam er een windstootje en kwam de rookwolk en mist richting camera...

Dan, als alle vloeistof er doorheen is, ( in dit geval 3 blikken ) moeten alle foutcodes uit de ECU worden gewist.
De LMM is dan ook reeds schoongemaakt met de speciale BG LMM reiniger en zal zn werk beter doen.
De ECU zal zich inleren op de betere waarden van de schone LMM, tevens zal de ECU zich inleren op een schonere ETM en op de betere flow doordat alle meuk uit het inlaattraject is verwijderd.
De dagen na de reiniging gaat hij beter en beter lopen.
Dit fenomeen heeft zich uiteraard ook voorgedaan bij de wagens die op 29 nov in Oldenzaal waren gedaan.
Lees de reacties maar eens van de eigenaren...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0