Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

Van turbo naar intercooler

 
 
 
 
 
BeHappy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oost Brabant
Berichten: 56
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 15.03.2021 - 19:48  ·  #1
Ik zit even met een uitdaging om de juiste buis/slang te bestellen.

Ik wil de inlaatbuis die tussen de resonator en de intercooler zit vervangen. Deze is van hard plastic.
VIDA zegt dat op basis van het Chassisnummer de code van het onderdeel 30794888 is.
Gemonteerd is echter onderdeel 30714184 en dit lijkt niet te horen bij mijn Volvo V70 D5 AWD MY2006.

Om te voorkomen dat ik €120,- voor niets uitgeef, toch maar even de vraag of ik iets mis. Iemand een idee?
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 15.03.2021 - 21:20  ·  #2
Als ik beide nummers in dezelfde zoekbalk intik in google krijg ik op heel veel websites dat het dezelfde is. Soms verschilt het per model type welk nummer erop staat, maar zeker ben ik ook niet. Lijkt iig dezelfde te zijn.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 16.03.2021 - 12:24  ·  #3
Ik heb niet gecheckt maar als algemene opmerking is het wel zo dat onderdeelnummers regelmatig worden geupdate, ook al is het geheel hetzelfde onderdeel. Voor mijn stuurwielhoeksensor heb ik inderdaad 3 dezelfde onderdeelnummers gevonden en dat was echt dezelfde (ook bevestigd in volvo VIDA).
Mocht je dit willen doen vanwege afgebroken bevestigingsoogjes maar de buis zelf is nog intact, dan moet je daar wellicht even 2x over nadenken. Die oogjes gaan vaak stuk dus om te voorkomen dat je een hoop geld uitgeeft om later weer hetzelfde te hebben, kan je evt ook overwegen om de buis creatief vast te zetten met bijv. een slangklem of tie-wrap. Het is maar wat je wil natuurlijk.
BeHappy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oost Brabant
Berichten: 56
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 16.03.2021 - 16:18  ·  #4
Alsof je gedachte kunt lezen @Bolbo
Het ging mij inderdaad om de oogjes, die zijn beide kapot. Ik heb de buis nu vastgezet met meerdere tie-wraps. Goed om te horen dat dat ook goed is. Stelt me weer gerust :-)
Bedankt!
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 16.03.2021 - 16:20  ·  #5
Quote door BeHappy

Alsof je gedachte kunt lezen @Bolbo
Het ging mij inderdaad om de oogjes, die zijn beide kapot. Ik heb de buis nu vastgezet met meerdere tie-wraps. Goed om te horen dat dat ook goed is. Stelt me weer gerust :-)
Bedankt!


Pas op ik dacht ook een goed gekocht te hebben tweehands, maar de buis lijk dus aan het einde dunne te zijn.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1461
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Inlaatbuis intercooler (Charge air pipe)

 · 
Posted: 21.03.2021 - 01:22  ·  #6
Beter dan tie-wraps = slangklem + beugeltje
Meestal kom je op dit onderwerp uit omdat je resonator box van je turbo-buis geklapt is... befaamde oranje rubbers...
Resonator box vervangen door een Do88 slang kan dan uitkomst bieden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0