Inruilen of opknappen v70 2002

Twijfel...

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 29.12.2020 - 15:46  ·  #16
Het feit dat ze zo moeilijk roesten maakt dat je voor deze lastige beslissing staat.

Hij is inmiddels 19 jaar, van welke andere auto kun je dat zeggen?

Als hij je goed past zou ik er lekker mee doorrijden, je weet wat je hebt en wat je te wachten staat. Als je een andere koop kun je het treffen, in goede maar ook in kwade zin.
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 29.12.2020 - 20:30  ·  #17
Ik heb alle reacties gelezen, bedankt voor de input voor zover!

Voor nu ga ik eerst eens een hele goede inschatting maken van het hele spul wat gerepareerd moet worden.
Dan ga ik een afweging maken wat te doen..
Ik laat de kosten voor het olieverbruik en de airco maar even buiten beschouwing, ga er een beetje van uit dat die kosten de dagwaarde gaan overstijgen.
Het geld wat ik er in gestoken heb tot nu toe heeft me wel plezier aan de auto opgeleverd, maar heel veel ga ik er niet meer in investeren.

Op zich bevalt de auto me prima, maar dat kan ik van onze 2e v70 ook zeggen.

Ik ben op zich niet gebonden aan een station, dus kan ook nog de overstap maken naar een jongere S60 met een goeie historie en wat leuke opties erop.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 30.12.2020 - 10:58  ·  #18
Quote door Henry-V70

Quote door Piet_piraat

Bij alles ligt het er een beetje aan wat het is. Klapperende voortrein kunnen reactiestangetjes zijn, maar ook assen die niet meer goed zijn of speling op je stuurhuis. Olieverbruik ook: kunnen de klepseals zijn, kan ook iets heel anders zijn. Airco - als je pech hebt is het de condensor, ben je ook weer het nodige geld kwijt.

Als je zeker zou weten dat ie daarna top is: doen. Want voor dat geld koop je niets anders dat vrij is van mankementen. Maar er kan natuurlijk nog van alles bij komen. De zaken die je hebt gedaan (distributie, dynamo, waterpomp etc) vallen wmb grotendeels onder normaal onderhoud en zou ik niet meerekenen als 'investering om 'm goed te houden'. Dus nu is de vraag: wil je dat gaan doen en ben je bereid daar misschien wel 4k voor neer te leggen? Of koop je iets anders voor 4k, waarbij je ook binnen drie maanden weer bij de garage kan staan?


4k stop ik er zeker niet meer in, daarvoor is ie echt wel te oud, en wat ik er nu ingestopt heb krijg ik er niet voor terug. Zelfs al koop je een nieuwe auto is 'ie 5 minuten later al minder waard.

Ging er meer om dat ik het wel zonde vind, auto past mij prima, laat me (nauwelijks) in de steek, alles wat ik er aan gedaan heb is slijtage en hoort bij de leeftijd/km's..

Ga inruilen overwegen, maar wat?

Het is alleen een dilemma of ik er weer geld in pomp of een andere ga kopen.
Beide kost geld, weet nu wat ik heb en weer eens wat anders is ook wel weer leuk.

Meeste kan ik zelf repapreren, dus scheelt in de kosten.


Het leuke van een andere auto is dat je weer eens wat anders hebt, vaak wat jonger in jaren en met lagere kilometerstanden.

Ik geloof dat ik die van mij nu bijna 5 jaar heb en kijk ook serieus naar een andere auto.
En ja, ik heb er in de 5 jaar vrij veel geld in gestopt. (Teveel)

En dat is de reden dat ik het nog even probeer uit te zingen, ook omdat hij probleemloos rijd,
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 12:52  ·  #19
De kogel is door de kerk, en ben vreemd gegaan :-) ..

Heb als 2e auto naast de V70 die we nog hebben, en houden een VW passat gekocht.

Ik weet het, 't is vloeken in de kerk hier maar heb e.e.a overdacht, de plussen en minnen afgewogen en daar de wortel uit genomen en ben op de passat uitgekomen.

Kreeg nog een leuk bedrag aan inruil en heb er een goed onderhouden, jongere en complete auto voor terug waar alles aan werkt, volledige historie erbij.

De v70 doe we nog hebben is in soortgelijke staat en blijft gewoon👍
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 658
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 13:06  ·  #20
Toch niet met een 1.4 TFSI motor en DSG automaat.... ?
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 18:21  ·  #21
Quote door Kuip

Toch niet met een 1.4 TFSI motor en DSG automaat.... ?


😀😀 nee, zeker niet!

Een 2.0 fsi 6-bak.

Zit niet echt te wachten op een gescheurd onderblok, en oliezuiper door versleten zuigerveren..

Dit blok is prima; droog en geen olieverbruik.
Is trouwens ook best een rappe auto😉
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 658
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 18:54  ·  #22
Mooi zo, goed ingelezen dus.

Familie van ons niet. Eerst die DSG bak defect, voor heel veel geld laten reviseren, daarna is de bak onder garantie nóg 2 keer uit elkaar geweest, en nu is de bak eindelijk goed en liep de motor niet echt lekker en ging opeens olie zuipen. Diagnose: zuigerveren van cilinder 3 vast, daardoor is er een stukje van de zuiger gebroken, en daardoor zijn er groeven in de cilinder ontstaan.

Schijnen allemaal bekende problemen te zijn, maar wel jammer als je daar te laat achter komt....
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 20:01  ·  #23
Quote door Henry-V70

Quote door Kuip

Toch niet met een 1.4 TFSI motor en DSG automaat.... ?


😀😀 nee, zeker niet!

Een 2.0 fsi 6-bak.

Zit niet echt te wachten op een gescheurd onderblok, en oliezuiper door versleten zuigerveren..

Dit blok is prima; droog en geen olieverbruik.
Is trouwens ook best een rappe auto😉

Nog van een bepaald bouwjaar? Heb ook wel eens naar een Passat gekeken (Passat B6) maar ook over die 2.0 FSI lees ik nog best veel rampzalige verhalen (terwijl mij dat de meest veilige optie leek)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 20:39  ·  #24
Veel succes en geluk gewenst met de Passat.
Mijn broer rijdt een Skoda met DSG bak.
Recent bij 65.000 km en 4,5 jaar oud had de bak problemen en heeft de wagen daarvoor 2 dagen bij de dealer in de werkplaats gestaan.
Een groot geluk voor mijn broer: hij least de wagen.
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 21:22  ·  #25
Quote door [-Tom-]

Quote door Henry-V70

Quote door Kuip

Toch niet met een 1.4 TFSI motor en DSG automaat.... ?


😀😀 nee, zeker niet!

Een 2.0 fsi 6-bak.

Zit niet echt te wachten op een gescheurd onderblok, en oliezuiper door versleten zuigerveren..

Dit blok is prima; droog en geen olieverbruik.
Is trouwens ook best een rappe auto😉

Nog van een bepaald bouwjaar? Heb ook wel eens naar een Passat gekeken (Passat B6) maar ook over die 2.0 FSI lees ik nog best veel rampzalige verhalen (terwijl mij dat de meest veilige optie leek)


Deze is van 2006, rijdt strak, rammelt niet/nauwelijks en is redelijk compleet uitgerust.
Keuze was gemaakt op basis van ervaringen die ik gelezen en gehoord heb, de prijs en de kosten voor verzekering. Binnen de familie ook een aantal leden die VW rijden, waaronder een met exact dezelfde motor en 0,0 problemen.
Gebruikte auto kopen heeft altijd risico's; soms net een loterij.

Weet dat de 2.0 niet de meest zuinige is maar voor mij de beste keus. 1.8T en de 1.4 laten staan ivm bekende zuigerproblemen.
De 2.0 kan last hebben van vroegtijdig brekende distributieriem, verder bobines.

Voor de rest zal de tijd het leren..
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 16.01.2021 - 21:24  ·  #26
Quote door ProVolvo

Veel succes en geluk gewenst met de Passat.
Mijn broer rijdt een Skoda met DSG bak.
Recent bij 65.000 km en 4,5 jaar oud had de bak problemen en heeft de wagen daarvoor 2 dagen bij de dealer in de werkplaats gestaan.
Een groot geluk voor mijn broer: hij least de wagen.


Heb bewust voor een gewone schakelbak gekozen, de DSG was voor mij een no-go i.vm. de bekende problemen.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 17.01.2021 - 05:50  ·  #27
Quote door Henry-V70

De kogel is door de kerk, en ben vreemd gegaan :-) ..

Heb als 2e auto naast de V70 die we nog hebben, en houden een VW passat gekocht.

Ik weet het, 't is vloeken in de kerk hier maar heb e.e.a overdacht, de plussen en minnen afgewogen en daar de wortel uit genomen en ben op de passat uitgekomen.

Kreeg nog een leuk bedrag aan inruil en heb er een goed onderhouden, jongere en complete auto voor terug waar alles aan werkt, volledige historie erbij.

De v70 doe we nog hebben is in soortgelijke staat en blijft gewoon👍


ik wil je niet bang maken Henry, mijn collega heeft ook een Volkswagen (ook een 2e handse van 10.000 euro), ik heb hem vorige week nog gesproken, hij heeft problemen met zijn DSG bak, de kosten zijn 3500,00 euro, nu zit hij te denken , houden of niet,
maar wat levert zo wagen (met een defecte DSG bak nog op ?
Ik vroeg nog aan hem. Hoe zou het nou komen, zo,n relatief jonge auto, hij zei achterstallig onderhoud , met name het flushen van de automaat.
goed dat je heb gekozen voor een gewone handgeschakelde bak.
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 17.01.2021 - 10:53  ·  #28
Quote door Gero

Quote door Henry-V70

De kogel is door de kerk, en ben vreemd gegaan :-) ..

Heb als 2e auto naast de V70 die we nog hebben, en houden een VW passat gekocht.

Ik weet het, 't is vloeken in de kerk hier maar heb e.e.a overdacht, de plussen en minnen afgewogen en daar de wortel uit genomen en ben op de passat uitgekomen.

Kreeg nog een leuk bedrag aan inruil en heb er een goed onderhouden, jongere en complete auto voor terug waar alles aan werkt, volledige historie erbij.

De v70 doe we nog hebben is in soortgelijke staat en blijft gewoon👍


ik wil je niet bang maken Henry, mijn collega heeft ook een Volkswagen (ook een 2e handse van 10.000 euro), ik heb hem vorige week nog gesproken, hij heeft problemen met zijn DSG bak, de kosten zijn 3500,00 euro, nu zit hij te denken , houden of niet,
maar wat levert zo wagen (met een defecte DSG bak nog op ?
Ik vroeg nog aan hem. Hoe zou het nou komen, zo,n relatief jonge auto, hij zei achterstallig onderhoud , met name het flushen van de automaat.
goed dat je heb gekozen voor een gewone handgeschakelde bak.


Wat zo'n auto met DSG bak nog oplevert? Geen idee..

Ik heb bij deze auto gelukkig de complete onderhoudshistorie erbij, is volledig dealeronderhouden.
De eerste indruk die ik bij de auto kreeg was goed, uitgebreide proefrit gemaakt en van te voren goed ingelezen wat de mogelijke problemen kunnen zijn en daar specifiek aandacht aan besteed.
Natuurlijk zijn er wel wat dingetjes wat ik wil veranderen/repareren maar die zijn puur leeftijd/km's gerelateerd.

Heb ook echt wel kritisch gekeken naar de cosmetische staat en die was naar mijn oordeel goed, geen uitgeleefd interieur en uitwendig slechts wat "gebruikerssporen"

Dit geeft wel aan hoe er met de auto is omgegaan en was voor mij doorslaggevend.

Voor wat betreft de DSG bak zou ik hier en daar eens informeren wat revisie/vervanging kost en dit gaan afwegen naar de restwaarde en hoe lang men nog met de auto wil doorrijden.

In het geval van mijn ex-V70 was de leeftijd en "hogere" kilometerstand, en de kosten t.o restwaarde doorslaggevend.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 17.01.2021 - 12:05  ·  #29
Zo'n Passat rijdt wel erg lekker :)
Henry-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-oost Drenthe
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Inruilen of opknappen v70 2002

 · 
Posted: 03.03.2021 - 08:16  ·  #30
Ff een update, niks veranderd😉

De passat doet wat 'ie moet doen en de V70?..net zo.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0