Installatie BRC of Vialle in bouwen

 
 
 
 
 
swen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 32
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 19:37  ·  #16
Ik heb een BRC genius max installatie. Die bevalt prima!
swen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 32
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 20.10.2015 - 10:16  ·  #17
BRC heeft ook een systeem voor auto's met meer vermogen. Ik heb in mijn T6 voelbaar geen vermogen verlies. Alleen heb je dan wel de GENIUS max nodig met de juiste injectoren
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Antwoorden aan Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 22.11.2015 - 21:17  ·  #18
Ik rij vanaf dec.2013 met een BRC installatie ingebouwd door Vintech LPG te Goorn (Noord Holland). De prijs was 1900 euro. Ringtank 76 liter, vulnippel achter tankklep en een valve saver kit.
Rijd top en echt je merkt geen verschil of je op lpg of benzine rijd. :yes:
Vincent is een kundig en nette inbouwer! :thumb:

Vrg René
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 07.12.2015 - 00:48  ·  #19
Quote door Simon

Ik heb een v70 uit 2007 met 170pk. Bij 142000 een lpg installatie van prins in laten bouwen. Nu na 1,5 jaar op 201000km en nog geen enkel probleem gehad.
Mijn vrouw heeft een V70T5 uit 2005 260pk uitvoering. Ook daar is bij 149000 een prins lpg installatie ingebouwd. Nu op 178000km nog geen probleem gehad. In eerste instantie is er wel een afstelprobleem geweest met de brandstofdruk emulatie. Maar dat werd snel opgelost.
Beiden bij Mesman ingebouwd met Flashlube.
Voor de T5 laat ik overigens bij de 180K beurt geharde klepzittingen monteren. De kosten daarvan 2800 euro, incl tandriem, waterpomp, vervangende auto, klepsteelafdichtingen, thermostaat, aandrukrol zijn ongeveer gelijk aan wat de Volvodealer vraagt voor de 180k beurt met kleppenstellen. Ik doe dit preventief omdat de T5, na heel internet afgespeurd te hebben over berichten over de t5 met lpg, toch wel een redelijke kans heeft op inslijten van kleppen. Zodra de nieuwe klepzittingen gemonteerd zijn zal ik laten weten of er iets van overmatige slijtage zichtbaar was. Overigens sloop ik de flashlube dan ook weer uit de t5.


Grappig. Heb dezelfde T5 260 pk motor, maar met Vialle LPi en een Intec Valve protector smeersysteem. Dit systeem spuit elektronisch per cilinder in, naar gelang injectietijd -dus niet op vacuüm (bij hoge toeren is er geen vacuüm, en dan heb je het systeem juist nodig...). Ik heb het plan om bij de volgende distributieriem wissel (@350k) de kleppen te laten stellen. De auto heeft dan 2 ton op gas gereden. Geharde kleppen lijkt dus een aanbeveling? Wil je eens een linkje sturen van je internet zoektocht?
Problemen met brandstof druk heb ik bij inbouw ook gehad (is niet echt standaard he.. 260 pk op LPG...). Dit is opgelost met een retour leiding (met heel kleine doorgang) en niet met emulatie.

Ik rijd in de V70 nu 110k met Vialle, in de voorgaande 850 (2.5i) heb ik er 2 ton mee gereden. Beiden tot nu toe zonder problemen.
Als ik het zo lees, zijn de ervaringen met BRC en Prins systemen ook prima. Wat voor vermogen kunnen de BRC / Prins installaties tegenwoordig leveren? Bij Vialle lijkt het op te houden bij 280 pk had ik begrepen -omdat de pomp niet meer vermogen kan leveren, de injectoren kunnen het wel aan door de 5 cilinders. Dit weerhoud mij er wat van om te gaan tunen. Het systeem schijnt wel over te schakelen op benzine bij (te) hoge vermogens, wat misschien wel weer gunstig is voor de klepslijtage.
Simon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 59
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 17.03.2016 - 13:20  ·  #20
Ik heb eerder gemeld dat de melding over onjuiste brandstofdruk (P0089) opgelost zou zijn voor mijn V70 T5 2005 (260PK). Echter af en toe bleef de melding toch terug komen. In totaal zijn er nu 4 pogingen gedaan om de brandstofdruk simulatie goed te krijgen, maar het wil niet lukken. Eigenlijk ook wel logisch. Ik heb zelf met Torque gekeken wat de brandstofdruk doet op benzine. Die heeft verschillende waardes: bijna verdubbeld (tot 580KPa) bij het opstarten en als er flink vermogen gevraagd wordt, en onder normale omstandigheden 300KPa.
Rijdend op gas krijgt de ECU echter contant 300KPa als waarde terug van de emulator, met dippen naar 200KPa als het gas wordt losgelaten. Ik vind het niet gek dat de ECU af en toe mekkert over de verschillen.
Vandaag wordt dan toch als ultieme poging een brandstofretourleiding aangelegd. Ik ben echter benieuw of dat geen problemen met de Prins installatie gaat opleveren mbt juiste injectiehoeveelheid van LPG. Voor zover ik weet volgt de Prins installatie de ECU qua injectietiming en brandstofhoeveelheden van LPG. Echter bij zware belasting, als de ECU de druk verhoogt en de injectietijden verkort dan zal de Prins installatie niets weten over die verhoogde druk, en dus zal het LPG mengsel te arm worden lijkt me . Met weer andere melding tot gevolg. Voor zover ik in de Prins technische documentatie kan terug vinden wordt de brandstofdruk niet als variabele meegenomen.
Weet iemand hoe dit zit en of ik wel of niet gelijk heb over dat mogelijk te arme mengsel?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0