Installatie BRC of Vialle in bouwen

 
 
 
 
 
MichelB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 21:05  ·  #1
Zoals de titel al aangeeft, wil ik in mijn 2.4t een lpg installatie inbouwen. Info gevraagd bij twee inbouwers, boertien in Wezep en van der weide in doornspijk .

De een adviseerde mij een Vialle vloeistof ingespoten systeem en de ander een brc systeem wat is de beste keus voor mijn auto??

Het gaat niet om flashlube of zo maar in eerste instantie en de lpg installatie.

Hopend op advies.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 21:08  ·  #2
Ik ben zeer benieuwd.
Want ga nog het zelfde doen met mijn 2.4T
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 21:52  ·  #3
Ik heb ook een Prins-installatie van Mesman. Flashlube loopt nog niet zoals het hoort, maar daar zitten we ook een beetje te zoeken wat het nog kan zijn. Gasinstallatie doet het tot nu toe perfect, geen klachten over. Netjes weggebouwd ook. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 22:32  ·  #4
Wat moet dat zoal gaan kosten?
En is een klepsmeersysteem wel zinvol bij een auto met harde kleppen door veel kilometers?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 22:58  ·  #5
Tov benzine is het zeer lonend ja. Tov diesel is het nog maar de vraag, vooral als je dan nu een wat potentere en zuipende auto koopt. Belastingverschil vind ik wel te overzien, dat heb je er zo uit.

Klepsmeersysteem is bij sommige auto's juist wel en bij sommige juist niet nodig, afhankelijk van de kleppen en de jaarkm's. Ik was in totaal voor mijn Prins installatie incl Flashlube zo'n 2.350 kwijt, daar zat dan een kleine toeslag in voor het wegwerken van de vulopening achter de tankklep, vulnippels en alles er gewoon bij zoals het hoort.
Quote door VolvoS60Racer

Bij mij lijkt ie op schema te zitten qua verbruik van de vloeistof voor klepsmering. Nog 1/3 tankje gevuld na 4800 KM LPG. Dus mag binnenkort bijvullen. Tankje zou zo rond de 6000 km mee moeten gaan. De inhoud is 600ML.
Wat ik begrepen heb is dat je in liters verbruik moet rekenen. Per 1000l gas moet er ongeveer 1000ml flashlube doorheen, afhankelijk van de hoeveelheid km's en gevraagde power kan dat variëren tussen 800 en 1200ml. Bij mij blijft ie op de één of andere manier rond de 600ml/1000l hangen en krijgen we 'm niet hoger. Heel vervelend, maar iets is beter dan niets dus ik doe het er maar even mee.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 18.10.2015 - 23:16  ·  #6
Maar ja een 2.4T ombouwen naar een diesel zal helemaal wel kostbaar zijn :bandit: ^_^ :happy: :lol: :D :bandit:
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 07:57  ·  #7
Dat verhaal per kwartaal geld dat ook als je per maand betaald?

Het mooiste is dus op 2 Jan 2016 inbouwen en het eerste kwartaal kachel je nog goedkoop.

Btw, ik verwacht in mijn geval dat ik dus gewoon per maand betaal en een verrekening krijg.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 08:43  ·  #8
ik weet niet of ik voor 2 januari zou kiezen als inbouwdatum.. dan heb je belastingvoordeel, maar mogelijk ook iets meer kans op storingen verderop.. ik zou een weekje belastingvoordeel opofferen..
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 08:58  ·  #9
Quote door VolvoS60Racer
Ook t.o.v. een moderne Diesel is het zeer zeker lonend. Zeker de wat modernere wagens.

Ik zit nu ruim 3 cent per km voordeliger t.o.v. de 2 liter 180PK diesel die ik hiervoor reed. Bovendien geld dat ik nu gewoon op Max. snelheid in NL kan rijden, zonder richting de 10 cent per liter of meer te gaan.

lpg blijft efficient t.o.v. Diesel bij hogere belasting. Een vlotte rijstijl bij benzine en diesel levert in iedergeval een ongunstiger resultaat dan dat bij LPG het geval is.
Mwoah, dat ligt er echt aan hoor. Jij rijdt ruim 1:9, dan moet je inderdaad op diesel al bijna 1:20 doen om zuiniger te rijden (qua brandstofprijs per km). Ik doe 1:7,6 gemiddeld en deed met m'n 165pk viercilinder diesel voorheen gemiddeld ruim 1:16 (met dezelfde vlotte rijstijl). Dan zit je qua brandstofprijs per km nagenoeg gelijk. Verschil is dat ik nu een E-segmenter rij. Maar daar zitten ook navenante onderhoudskosten aan vast en iets meer gedoe met de hoeveelheid tankbeurten.
Op de lange vlotte afstanden kwam ik met diesel niet slechter dan 1:12. Met de Volvo reed ik 1:5. Dat zit omgerekend voor mij dus ook nog redelijk op hetzelfde niveau.

Maar goed, het was niet echt een discussie over LPG vs. benzine geloof ik, maar meer over de LPG-systemen an sich :shame:

Quote door hermanusb
Dat verhaal per kwartaal geld dat ook als je per maand betaald?

Het mooiste is dus op 2 Jan 2016 inbouwen en het eerste kwartaal kachel je nog goedkoop.

Btw, ik verwacht in mijn geval dat ik dus gewoon per maand betaal en een verrekening krijg.
Dat geldt echt per kwartaal. Je kunt tegenwoordig niet meer anders dan maandelijkse betalen maar de herevaluatie is echt pas eind v/h kwartaal. Mijn installatie ging er eind januari in en pas vanaf april kreeg ik een verhoogd tarief.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 09:27  ·  #10
Quote door VolvoS60Racer

Quote door Piet_piraat
Dat geldt echt per kwartaal. Je kunt tegenwoordig niet meer anders dan maandelijkse betalen maar de herevaluatie is echt pas eind v/h kwartaal. Mijn installatie ging er eind januari in en pas vanaf april kreeg ik een verhoogd tarief.


Datum registratie auto, eerste afgifte kenteken, is hierin bepalend. Is de auto van 23 Mei 2002, dan begint het eerste kwartaal op 23 mei, 2e kwartaal 23 aug, 3e kwartaal 23 november en op 23 Mei begint het 1e kwartaal weer.
Serieus? Dan zou ik nog eens moeten nakijken hoe het zat met die belasting :D Had echt in m'n hoofd dat de verhoging per april in ging, maar als het zo is als jij beschrijft heb ik maar anderhalve week 'voordeel' gehad... Anderzijds: anderhalve week later inbouwen had me weer drie tanks benzine gekost, die duurder zijn dan het voordeel.
Simon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 59
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 10:35  ·  #11
Ik heb een v70 uit 2007 met 170pk. Bij 142000 een lpg installatie van prins in laten bouwen. Nu na 1,5 jaar op 201000km en nog geen enkel probleem gehad.
Mijn vrouw heeft een V70T5 uit 2005 260pk uitvoering. Ook daar is bij 149000 een prins lpg installatie ingebouwd. Nu op 178000km nog geen probleem gehad. In eerste instantie is er wel een afstelprobleem geweest met de brandstofdruk emulatie. Maar dat werd snel opgelost.
Beiden bij Mesman ingebouwd met Flashlube.
Voor de T5 laat ik overigens bij de 180K beurt geharde klepzittingen monteren. De kosten daarvan 2800 euro, incl tandriem, waterpomp, vervangende auto, klepsteelafdichtingen, thermostaat, aandrukrol zijn ongeveer gelijk aan wat de Volvodealer vraagt voor de 180k beurt met kleppenstellen. Ik doe dit preventief omdat de T5, na heel internet afgespeurd te hebben over berichten over de t5 met lpg, toch wel een redelijke kans heeft op inslijten van kleppen. Zodra de nieuwe klepzittingen gemonteerd zijn zal ik laten weten of er iets van overmatige slijtage zichtbaar was. Overigens sloop ik de flashlube dan ook weer uit de t5.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 10:56  ·  #12
Sodeju, 2.800 euro. Dan moet je wel even doorrijden om dat er weer uit te halen.
Simon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 59
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 11:47  ·  #13
Een 180k beurt is sowieso duur. Maar de auto rijdt 40K km per jaar en met de huidige literprijzen van 32 ct in Belgie en 49 ct in NL verdien je op LPG heel snel. Daarbij rijden mijn beide auto's met benzine en lpg opgeteld 1op 9,7. Mijn autokosten liggen over meerdere jaren al rond de 21 ct per km. Kwestie van juiste keuzes bij onderhoud en lang door rijden. Daar hebben we toch Volvo's voor? Rijden met een nieuwe superzuinige (echt?) diesel is veel duurder. En bovendien denk ik dat het goed is voor het milieu. Het maken van een auto schijnt heel veel energie te kosten. Dus hoe langer je hem gebruikt hoe schoner het is.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 13:00  ·  #14
Quote door GRUNNS60

Maar ja een 2.4T ombouwen naar een diesel zal helemaal wel kostbaar zijn :bandit: ^_^ :happy: :lol: :D :bandit:


Ik hoorde laatst bij Eric the car Guy dat dat de reden is dat personendiesels het in de US nooit gemaakt hebben. Uit kostenoogpunt heeft GM zn eerste personendiesels ontwikkeld uit bestaande benzinemotoren. Dat ging zo fout dat het vertrouwen in diesels gelijk weg was bij het kopend publiek. Geinige anekdote vond ik.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Installatie BRC of Vialle in bouwen

 · 
Posted: 19.10.2015 - 19:32  ·  #15
Quote door Simon

Een 180k beurt is sowieso duur. Maar de auto rijdt 40K km per jaar en met de huidige literprijzen van 32 ct in Belgie en 49 ct in NL verdien je op LPG heel snel. Daarbij rijden mijn beide auto's met benzine en lpg opgeteld 1op 9,7. Mijn autokosten liggen over meerdere jaren al rond de 21 ct per km.
Als je stelselmatig in België kan tanken is het snel verdienen ja. Dan kan het inderdaad prima om de kosten binnen de perken te houden. 49ct in NL moet je wel voor zoeken denk ik, of net een goede pomp in de buurt hebben. Hier in de omgeving staat het allemaal rond 54 cent of hoger.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0