Instrumenten verlichting gaat niet aan

(en meer kleine elektrische ongemakken)

 
 
 
 
 
Sees
 
Avatar
 
Subject:

Instrumenten verlichting gaat niet aan

 · 
Posted: 06.10.2010 - 16:01  ·  #1
Hallo,

bij 50% van de keren dat ik mijn S60 2.4 uit 2001 start gaat de verlichting achter de instrumenten (snelheidsmeter, toerenteller e.d.) niet aan. Als ik dan even de licht schakelaar een standje verzet werkt het wel. Iemand ervaring met dit probleem?

Verder gaat bij mij om de haverklap de verlichting kapot. Vooral die dimlichten (Philips long-life) zijn best duur om elke 2 maand te vervangen!!! Iemand anders daar ook last van? Misschien dat er ergens piekspanningen kunnen ontstaan door een defect onderdeel?
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Instrumenten verlichting gaat niet aan

 · 
Posted: 07.10.2010 - 06:44  ·  #2
Je verlichting hoort in ieder geval niet zo vaak kapot te gaan... Ik heb voor het eerst sinds de aankoop, bijna een jaar terug, 1 nieuwe dimlamp vervangen.

'Helaas' verder geen ervaring met je problemen... Klinkt als een weerstandje die niet meer goed werkt.
Misschien vervanging van je lichtschakelaar (waarop je 'm ook dimt)... of eerst gewoon even uit elkaar halen en bekijken.

(Of wachten op nog meer tips) ;)
Succes!
volvos60cik
 
Avatar
 
Subject:

Re: Instrumenten verlichting gaat niet aan

 · 
Posted: 30.11.2010 - 22:27  ·  #3
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik ben naar de volvo dealer geweest en die zei dat er een nieuwe dim (instrumenten paneel) in moest. Dit kost zo rond de 900 euro. Nou ben ik gisteren bij Elrich Technical Support te Oosterhout geweest. Deze meneer haalt uw dim eruit en binnen een uur werkt alles weer perfect! bij hem kost dit 165 euro dus dat scheelt je toch 735 euro!

Misschien dat dit je verder kan helpen ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0