Intercooler vervangen

C70 automaat

 
 
 
 
 
henk418
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Intercooler vervangen

 · 
Posted: 14.04.2016 - 12:44  ·  #1
Hallo,

Ik wil deze dagen de lekkende intercooler vervangen voor een alu versie van mijn c70.
Weet iemand of dat redelijk te doen is zonder brug?
Is het makkelijker om de bumper er af te halen of te laten zitten?

Ik kan de auto op bokjes zetten, maar ik ben bang dat er niet genoeg ruimte over is om het koelerpakket onder de auto vandaan te halen.

Het is een compleet pakket: olie koeler motor + condensor + intercooler + radiateur met oliekoeler voor de automaatbak.

Wat ik zo 123 kon lezen in vida is het een kwestie van de radiateur ontkoppelen (dus ook de automaat leidingen?) en dan onder de auto vandaan halen, maar de andere koelers e.d. zullen ook los moeten lijkt mij.

Als het echt een gepruts is doe ik het wel met een brug.

Groeten,
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Intercooler vervangen

 · 
Posted: 14.04.2016 - 12:56  ·  #2
Kan makkelijk op bokken ! Alle leidingen en slangen losmaken, vloeistoffen eruit, en koelfan compleet eruit halen. Aan de onderzijde de 2 M8 bouten met SW12 losdraaien (als je geluk hebt komen ze ineens los, als je pech hebt breekt de las van de moer los en zul je deze eerst weer vast moeten lassen, kleine tip; spuit het ruimschoots van te voren in met Imal en niet met WD40), als deze bouten eruit zijn het hele pakket onder de motor/bak schuiven en pas daarna onder de auto uithalen.

Het hele pakket buiten de auto demonteren, nieuwe cooler ertussen en alles weer op dezelfde manier vastzetten als het is losgemaakt. Pakket weer onder de auto schuiven en vanuit daar omhoog trekken (handig als je een 2e handje extra hebt, maar alleen kan het ook) en de langer M8 bouten met SW12 weer vastzetten. Rest weer dicht bouwen.
henk418
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Intercooler vervangen

 · 
Posted: 15.04.2016 - 16:58  ·  #3
OK bedankt!

Ik kreeg de bouten van de condensor niet los dus accu eruit, aan zuigbuis van gasklep los, koelfan eruit, koelvloeistofslangen radiator los, pakket laten zakken en bovenste en onderste bouten van het pakket los en zo kon ik de intercooler er tussen uitwisselen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0