Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 
 
 
 
 

Poll

Zou je je motorruimte willen laten reinigen middels droogijsreiniging voor €85
Jazeker, wil mijn motorruimte schoon hebben (bij bedrijf of meeting) en €85 vind ik het wel waard!
 
2 (12.5%)
Jazeker, maar zou het dan graag tijdens een Volvo meeting doen (liefst voor minder dan €85)
 
8 (50%)
Nee, zie droogijsreiniging niet zitten, niet ter plekke bij aanbieder of tijdens een meeting.
 
6 (37.5%)
Total votes:16
This poll ends: 05.08.2018 - 00:00
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 22:41  ·  #16
Quote door PvL

Zo’n ding is ook prima te gebruiken om je interieur te reinigen. Ook stoffen stoelen worden als nieuw!


Mij lijkt het daar ook meer voor geschikt dan in de motorruimte.
Wat ik me erbij afvraag is: Waar blijft het vuil? Het is een soort gritstralen waarbij het grit vervliegt/verdampt. Er is geen sprake van afzuigen of dergelijke, dus losgekomen verontreinigingen blijven ergens. Vind ik die onder de auto terug of liggen die op de onderste motorbeplating?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 06:48  ·  #17
Slimme opmerking! Dat vroeg ik mij ook al af.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 07:23  ·  #18
Het vuil wordt er door de droogijspartikels “afgeslagen”.
Het droogijs verdampt en het vuil/vet blijft als een soort van stof achter. Kun je zo opvegen.
Ik heb destijds een machine hier in de loods zo’n behandeling (laten) geven door Kärcher als demo. Residu na afloop kon je zo bij elkaar vegen. Gek genoeg was het residu ook niet meer “vet” of zo. Het droogijs schoonmaak proces kan zelfs in de food industrie worden gebruikt. Geeft ook al iets aan.
Ik was uitermate geinteresseerd in dit proces, maar uiteindelijk is het toen afgeketst omdat mijn klant het te duur vond.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 330
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 09:03  ·  #19
Ben best onder de indruk van deze techniek, maar zoals eerder al aangekaart is denk ik dat dit voor bijvoorbeeld een autohandelaar of ex lease wagens ofzo veel interessanter is.

Persoonlijk vind ik het gewoon teveel geld, zeker als je de motorruimte bij houdt, dan ben je vaak voor een paar euro weer klaar met schoonmaken.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 09:09  ·  #20
Quote door elevating

Persoonlijk vind ik het gewoon teveel geld, zeker als je de motorruimte bij houdt, dan ben je vaak voor een paar euro weer klaar met schoonmaken.


Juist omdat mijn motor wat lekkages vertoond is het momenteel een bende onder de motorkap. Als de lekkage verholpen zijn lijkt me dit een mooie manier om éénmalig de zaak een keer grondig te laten reinigen. Daarna is het dan eenvoudig bij te houden en zal het inderdaad goed zelf te doen zijn met af en toe een beetje APC zo hier en daar.

De vraag is dan alleen wel, hoe grondig is grondig... Zoals ik al eerder had aangegeven vraag ik me af af ook daadwerken ieder hoekje en achter elk randje de zaak goed schoon wordt. Als dat niet zo is dan vind ik 85 euro echt veel te veel, dan neigt het meer naar "schijnheilig showroom schoon" En dan ga ik wel een keer een dag zelf aan de slag met een hogedrukspuit en veel APC.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 330
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 11:11  ·  #21
Eens, maar een olielekkage is natuurlijk een ander verhaal. Dat is pech en geen achterstallig schoonhouden. Voor dit soort dingen zou het ook prima kunnen inderdaad. Ik bedoel meer, als je het altijd netjes bijhoud, lijkt me dit overbodig.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 11:19  ·  #22
Daar ben ik het wel eens inderdaad.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 17:17  ·  #23
Is het dan niet verstandiger om eert die olielekkage op te lossen voordat je nadenkt over reinigen ???
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 18:40  ·  #24
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 22:29  ·  #25
Geweldig, maar toch denk ik dat Dirk hier wel een punt heeft.
Niet in dit geval, maar wel voor veel andere gevallen.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 13.07.2018 - 23:16  ·  #26
Quote door Dirk342

Is het dan niet verstandiger om eert die olielekkage op te lossen voordat je nadenkt over reinigen ???


Heb ik gezegd dan dat ik eerst ga reinigen? Toevallig komt dit draadje nu voorbij en daar reageer ik op. Of moet ik eerst alles hersteld hebben voordat ik in een draadje wat over reinigen gaat mag reageren? ;-)
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 14.07.2018 - 05:38  ·  #27
Nee natuurlijk niet, maar het lijkt mij verstandiger om het in de goede volgorde te doen, heb dat ene stukje dus gemist waar John naar verwijst dat je eerst wou herstellen, sorry. Maar dan nog meen en sta ik volledig achter wat ik zei, ik zie het namelijk ook veel precies andersom gebeuren....
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 14.07.2018 - 11:48  ·  #28
Geen zorgen, ik ben echt niet zo dom om eerst geld uit te gaan geven aan reinigen om vervolgens door lekkages er weer een troep van te maken. Ik ga eerst de lekkages aanpakken en pas dan ga ik eens serieus nadenken over reinigen. Vond alleen dit draadje wel interessant want had nog nooit van deze techniek gehoord. Vandaar mijn deelname aan dit draadje.
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 14.07.2018 - 11:55  ·  #29
Quote door Janvis

Geen zorgen, ik ben echt niet zo dom om eerst geld uit te gaan geven aan reinigen om vervolgens door lekkages er weer een troep van te maken. Ik ga eerst de lekkages aanpakken en pas dan ga ik eens serieus nadenken over reinigen. Vond alleen dit draadje wel interessant want had nog nooit van deze techniek gehoord. Vandaar mijn deelname aan dit draadje.


Deelname aan dit draadje wordt gewaardeerd hoor ;)
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 14.07.2018 - 11:59  ·  #30
Quote door VolvoHengelo

Quote door Janvis

Geen zorgen, ik ben echt niet zo dom om eerst geld uit te gaan geven aan reinigen om vervolgens door lekkages er weer een troep van te maken. Ik ga eerst de lekkages aanpakken en pas dan ga ik eens serieus nadenken over reinigen. Vond alleen dit draadje wel interessant want had nog nooit van deze techniek gehoord. Vandaar mijn deelname aan dit draadje.


Deelname aan dit draadje wordt gewaardeerd hoor ;)


Pvieuw..... Gelukkig, maakte me al wat zorgen en wou al dat ik nooit over lekkages begonnen was.... O-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0