Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 
 
 
 
 

Poll

Zou je je motorruimte willen laten reinigen middels droogijsreiniging voor €85
Jazeker, wil mijn motorruimte schoon hebben (bij bedrijf of meeting) en €85 vind ik het wel waard!
 
2 (12.5%)
Jazeker, maar zou het dan graag tijdens een Volvo meeting doen (liefst voor minder dan €85)
 
8 (50%)
Nee, zie droogijsreiniging niet zitten, niet ter plekke bij aanbieder of tijdens een meeting.
 
6 (37.5%)
Total votes:16
This poll ends: 05.08.2018 - 00:00
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 05.07.2018 - 21:43  ·  #1
Beste Forummers,

in mijn zoektocht naar een mogelijkheid om mijn motorruimte te cleanen, maar ook om een bedrijf te vinden die op locatie, dus bijvoorbeeld tijdens meetings zo'n service kan aanbieden heb ik wat gezocht op "droogijsreiniging"

Bijgevoegd een voorbeeld filmpje: Ultech droogijsreining motorruimte

Wat vinden jullie ervan?
Heb een Poll bijgevoegd zodat de forumbeheerders kunnen bekijken of het interessant is om in toekomstige "klusmeetings" zoiets als service aan te bieden.
Dit specifieke bedrijf in het filmpje heeft de mogelijkheid om het op locatie te doen en berekent €85 per auto (kunnen er ongeveer 2 per uur doen). De forumcoordinatoren kunnen in de onderhandeling vast wel een korting bedingen.....mits er voldoende animo is...?
Dus als je net als ik de motorruimte van je trots schoon wilt hebben en je vind dit een goed initiatief, laat dan je stem achter.

Dank je.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 07.07.2018 - 20:44  ·  #2
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt bevorderlijk is voor de rubberen delen in de motorruimte. Worden ze daar niet poreus van?
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 11.07.2018 - 22:41  ·  #3
Beetje wisselende reacties dus... Heb nog nagevraagd voor wat de rubberen delen en of die poreus worden, maar dat schijnt niet het geval te zijn.
Partij is nu zelf op vakantie maar zodra hij terug is ga ik er langs om alles schoon te krijgen.
Eerst nog een hele lading nieuwe materialen in de auto stoppen.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 11:10  ·  #4
Als alle lekkages verholpen zijn lijkt me dit best een toffe manier om de motorruimte eens helemaal schoon te maken. Ik ben benieuwd hoe schoon het echt wordt, uiteraard is alles wat zichtbaar is schoon, maar hoe zit met de delen die moeilijker bereikbaar zijn zoals achter hoekjes en randjes?
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 12:16  ·  #5
...
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 13:10  ·  #6
Quote door JOv70BI

Mijn mening alleen schoonmaken wat nodig is, dus ja na oplossen lekkages bijv.

En altijd als er vuil op plaatsen zit waar het niet hoort en kwaad kan , dit kan men dan meestal ook zelf lokaal met een klein beetje moeite.

Hobby en spik splinter OK kan ik ook inkomen.

Reinigen om zaken te verbergen die nog niet opgelost zijn vind ik............


+1

Mijn idee ook. Volgende week alles waar ik dan maar ook wat voor soort van olielekkage heb (of kan gaan hebben) checken of verhelpen. Zelf schoonmaken en dan zit er een vakantie met de auto aan te komen van 2500km, waarna ik nog eens alle plekken naloop. Als dat allemaal er goed uit ziet laat ik de motorruimte inderdaad middels de droogijsreiniging schoonmaken. Wil inderdaad spik splinter OK ;)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 13:35  ·  #7
Ik heb het filmpje gekeken en het wordt wel mooi schoon inderdaad. Leuk als je je auto wilt verkopen of in showroomstaat hebt, maar anders... ik zou het bij een aankoopauto zelfs verdacht vinden.
Het nut van het spik-en-span schoonmaken van een motorruimte (of andere delen van mijn gebruiksvoorwerp "auto") gaat enigszins aan mij voorbij (ik zie hier prachtige plaatjes soms op het forum maar dat is voor mij niet haalbaar qua investering van tijd of geld en de staat van mijn auto is de moeite gewoon niet waard), maar in het geval van droogijs, wat minus 78 graden celcius is, vraag ik mij toch ook wel af of dat zo bevorderlijk is voor de materialen waar het op gebruikt wordt. Plastic wordt snoeihard en bros als het bevriest, metalen krimpen (verschillende metalen krimpen verschillende hoeveelheden...).
Ik hoop dat ze dat spul niet tegen een hete turbo aanspuiten, kan nooit goed zijn.
In het filmpje zie je even een witte ijswaas komen op metalen delen, die koelen dus wel degelijk flink af want het waterdamp wat erop neerslaat door het temperatuurverschil bevriest meteen. Is ook wel weer gauw weg, dus echt diep zal de afkoeling niet gaan, maar dat kan evengoed voor spanningen in het materiaal zorgen.
En ik vind het heel veel geld voor 7,5 minuut werk, alhoewel topicstarter schrijft dat ze 2 auto's per uur doen... zijn ze daadwerkelijk een half uur per auto bezig of is het bijv. echt 10 minuten werk en de andere 20 minuten is zodat de machine niet bevriest...?
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 15:19  ·  #8
...
VolvoHengelo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Berichten: 225
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 15:33  ·  #9
Op de afgelopen meeting in Oldenzaal zag ik echter toch een aantal heeeeeulll schone motorruimtes. O.a. van Blonde God was spik en span schoon. Dat heb ik ook voor ogen, maar daarnaast ook wel gewoon nieuwsgierig naar andere manieren dan een halve dag met een poetsdoek over en in de motorkap hangen.
Ik snap best dat ,hoe het eruit ziet onder de motorkap niet voor iedereen belangrijk is, maar de V70 is ook een "hobby" ,dus dat mag wat geld kosten. ;)
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 15:41  ·  #10
Voor mij hoeft het ook niet. Ik heb al moeite om de buitenkant schoon te houden, en laten we al helemaal niet over het interieur beginnen (met 2 kinderen achterin).
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 16:03  ·  #11
...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 18:31  ·  #12
Mijn motorruimte wordt elke week schoon gemaakt. De motorruimte van mijn oude V70T5 kon je ook van eten.
Hoort bij mij gewoon bij het onderhoud van de auto. Net zoals schone matten en wassen alsie vuil is. Ook al is dat twee keer in de week. Voor wat betreft de prijs van de behandeling: die apparatuur is reteduur (ca 20K), je moet een grote compressor hebben (ik had tijdens een trialsessie met zo’n apparaat niet genoeg aan een 250 liter tank, heb een tweede compressor met 500 liter capaciteit eraan gekoppeld, toen ging het wel goed) plus het droogijs zelf is duur. Dus begrijp best wel waar die prijs vandaan komt.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 18:33  ·  #13
Zo’n ding is ook prima te gebruiken om je intereur te reinigen. Ook stoffen stoelwn worden als nieuw!
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 19:11  ·  #14
Quote door PvL

Zo’n ding is ook prima te gebruiken om je intereur te reinigen. Ook stoffen stoelwn worden als nieuw!


Nou, dan kan TS dat bv overleggen met die knakker! Dan zit dat ook in de prijs bv. O-)
Ik vond het resultaat niet slecht trouwens, zag er mooi uit.

Zelf doe ik het gewoon met Dreft in een plantenspuit, je kan denk ik ook wel APC erin doen.
Zie hier wat tips :-). http://www.auto-krassen-weg-po…jsten.html Bij Motorruimte.
DJ
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Interessepeiling voor "Droogijsreiniging" motorruimte (evt als meeting)

 · 
Posted: 12.07.2018 - 19:20  ·  #15
Quote door flevodirk

Zie hier wat tips :-). http://www.auto-krassen-weg-po…jsten.html Bij Motorruimte.
DJ


Ik kan die motorruimte niet vinden op de site ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0