Interieur ombouwen

Van mechanisch naar electrisch, kan dit?

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 05.09.2011 - 19:12  ·  #31
Quote door gillerbee

euhm waar staat het interieur te koop en voor hoeveel?


Hey Gillerbee,

jij kunt denk ik (gezien de afstand) beter even langs Broekhuis in Albergen rijden. Geen specifieke Volvo-sloper, maar wel een mannetje aan het werk dat volvo liefhebber is. Heeft ook een aantal lederen interieurtjes liggen. 2,5 jaar geleden ook geweest, mooi interieur, zwart leer, vroeg er 550,- voor, na wat pingelen werd het 450,-

Toen kwam mijn geliefde wederhelft....(ja, toch wel, ondanks dat haar mening soms sterk afwijkt van die van mijzelf.. O-) ): "Te warm in de zomer, te koud in de winter. Zitten er ingebouwde kinderzitjes in?" Ik: "Nee". Zij: "Nou, waarom zouden we het dan doen?" Ik: "Euh... Gewoon mooi??!" En op het moment dat je dat zegt realiseer je je dat je het alleen met dat argument hebt verloren.... :-/

Erger nog, een maand of twee/drie geleden: Mooi interieur gezien, MET kinderzitjes. Ik hoopvol opnieuw. Zij: "Ja, leuk geprobeert, maar ze zijn nu een stuk groter, hebben ze nu niet meer nodig..." :devil:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 05.09.2011 - 19:30  ·  #32
Quote

maar wel een mannetje aan het werk dat volvo liefhebber is


Inderdaad en die wil ook moeite voor je doen.
Voor zoekopdrachten is hij ook in.

Quote

Erger nog, een maand of twee/drie geleden: Mooi interieur gezien, MET kinderzitjes. Ik hoopvol opnieuw. Zij: "Ja, leuk geprobeert, maar ze zijn nu een stuk groter, hebben ze nu niet meer nodig..."


Vrouwen....., je kunt het ook nooit goed doen.
Ik wist het wel, voor haar geen lederen schoenen meer, maar van goedkope gympen en als ze een nieuw tasje wil kopen, geef je haar een plastictasje van de C1000. :devil:
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 05.09.2011 - 22:46  ·  #33
Quote door V70 2.4T

Quote door gillerbee

euhm waar staat het interieur te koop en voor hoeveel?


Hey Gillerbee,

jij kunt denk ik (gezien de afstand) beter even langs Broekhuis in Albergen rijden. Geen specifieke Volvo-sloper, maar wel een mannetje aan het werk dat volvo liefhebber is. Heeft ook een aantal lederen interieurtjes liggen. 2,5 jaar geleden ook geweest, mooi interieur, zwart leer, vroeg er 550,- voor, na wat pingelen werd het 450,-

Toen kwam mijn geliefde wederhelft....(ja, toch wel, ondanks dat haar mening soms sterk afwijkt van die van mijzelf.. O-) ): "Te warm in de zomer, te koud in de winter. Zitten er ingebouwde kinderzitjes in?" Ik: "Nee". Zij: "Nou, waarom zouden we het dan doen?" Ik: "Euh... Gewoon mooi??!" En op het moment dat je dat zegt realiseer je je dat je het alleen met dat argument hebt verloren.... :-/

Erger nog, een maand of twee/drie geleden: Mooi interieur gezien, MET kinderzitjes. Ik hoopvol opnieuw. Zij: "Ja, leuk geprobeert, maar ze zijn nu een stuk groter, hebben ze nu niet meer nodig..." :devil:


Het wordt tijd dat je een eigen rekening gaat openen :D
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 06.09.2011 - 14:23  ·  #34
eerst maar eens flink geld uitgeven op vakantie... en ik zag dat mijn achterwielen ook wat minder profiel beginnen te krijgen.... potverdikkie...2 achterbandjes is bijna 1 lederen interieurtje....
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 15:04  ·  #35
Hoi, nieuw op dit forum, dus zal me even snel voorstellen. Ik ben Jim en woon alweer bijna 3 jaar in Spanje. Ik heb vorige week voor de tweede keer een volvo gekocht (heb een 855R gehad en verkocht in 2006). Ik vond mijn BMW 525D M-sport LCI touring te duur voor woon werk verkeer (95% van de tijd). Gelukkig zijn Volvo v70's in Spanje niet echt gewild, dus voor weinig een September 2006 2.4 D Momentum kunnen kopen, donker blauw met beige half-lederen interieur. Toeval wil dat ik een interieur kan kopen (beige volleder) van een V70 Summum Sport van hetzeflde model (weet eigenlijk niet of het 2005,2006 of 2007 is).

In lijn met deze post, hoe moeilijk is het om met dit (gefacelifte) model halfleer (zonder stoelverwarming en zonder elec. stoelen) om te bouwen naar electrische stoelen? Is deze auto reeds voorbekabeld, of moet ik ook draden gaan trekken. In principe vind ik stoelverwarming nog niet zo'n gemis (Spanje...), maar het liefts will ik natuurlijk alles werkend hebben. Ik kan het interieur voor een prikkie kopen, inclusief deurplaten (premium, dus met tweeters onderin de deur...).

Alvast bedankt voor de reacties!
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 21:26  ·  #36
Zover ik weet is alles qua kabels voorzien
je zal wel langs de dealer moeten om alles te 'activeren'
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 00:52  ·  #37
De electrische verstelling kun je idd gewoon aansluiten en die werkt zelfs zonder tussenkomst van de dealer. De geheugenstanden, gaan niet, of in ieder geval niet zomaar, werken. Je zult dan ook de geschikte spiegels en software moeten hebben.

De stoelverwarming gaat ook niet zomaar werken als je auto deze niet af-fabriek al had.
Zelfs met tussenkomst van de dealer schijnt dat laatste een probleem te worden, aangezien er geen losse software voor 'activatie stoelverwarming' is.
Er schijnt wel een software update te zijn geweest voor de ECC, waarbij de mogelijkehid bestond om via die weg de stoelverwaming te activeren. Alleen het antwoord op welke update dit precies was, heb ik nog geen antwoord gekregen...

Maar goed, dat laatste was volgens jezelf toch niet zo heel dringend in Spanje 8-)
en de rest gaat dus wel werken.
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 13:48  ·  #38
Dank je wel voor de reactie! Ben blij dat de verstelling in ieder geval wel werkt. Ik heb denk ik echt een goudmijntje gevonden hier in Spanje. Een V70 T5 summum uit 2006 met alle opties die hier op de sloop staat. Vrijdag het interieur ophalen, en wellicht (voor een goede prijs) neem ik all RTI spullen ook mee. Radio HU850 zit er ook nog in. Het leer + deurplaten (deurplaten met die luxe optie met tweeters die er nog in zitten...) heb ik gkocht voor 300 EUR (is nog als nieuw...) du de rest zal ook wel meevallen...

De spiegels zitten nog op de auto, dus die neem ik dan ook maar gewoon mee...we zien wel.

Nog 1 vraagje: bedoel jij dat die geheugenknoppen niet volledig gaan werken zonder de spiegels, of helemaal niet?

Trouwens wel leuk om te zien dat veel mensen op het forum hier uit het oosten komen. Kom zelf uit Hengelo en ken Samsen heel goed!

Gr

En inderdaad, stoelverwarming maakt hier weinig uit. Het is hier nu 28 graden...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 15:03  ·  #39
Quote door Jim

En inderdaad, stoelverwarming maakt hier weinig uit. Het is hier nu 28 graden...


zwijg stil, hier de helft.... :'(
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 18:52  ·  #40
Quote

zwijg stil, hier de helft....

EN HEEL NAT!
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 18:55  ·  #41
Quote door Steve

Quote

zwijg stil, hier de helft....

EN HEEL NAT!

en winderig (buiten hé,niet in de broek O-) )
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 19:13  ·  #42
Quote

Nog 1 vraagje: bedoel jij dat die geheugenknoppen niet volledig gaan werken zonder de spiegels, of helemaal niet?


Geheugen van de stoel gaat werken, dus hier geen probleem.
Als de electrische stoel origineel in de auto zit, dan is het geheugen van de spiegels hier ook aan gekoppeld.
M.a.w. als je de stoel in een andere geheugenstand zet, gaan de spiegels in de stand in welke deze stonden toen het geheugen is vastgelegd.
Noodzakelijk is dit natuurlijk niet, maar wel makkelijk. :-)
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 12.10.2011 - 12:19  ·  #43
Perfect! Dank je wel!

....trouwens 26 graden vandaag....nationale feestdag in Spanje, maar helaas moet deze jongen toch werken...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 12.10.2011 - 12:43  ·  #44
Quote

.nationale feestdag in Spanje, maar helaas moet deze jongen toch werken...

Dat heb je ervan als je ons in dit koude kikkerland nog even inwrijft hoe lekker warm het bij jou is :-)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 12.10.2011 - 13:50  ·  #45
Quote door Bigdog

Quote

Nog 1 vraagje: bedoel jij dat die geheugenknoppen niet volledig gaan werken zonder de spiegels, of helemaal niet?


Geheugen van de stoel gaat werken, dus hier geen probleem.
Als de electrische stoel origineel in de auto zit, dan is het geheugen van de spiegels hier ook aan gekoppeld.
M.a.w. als je de stoel in een andere geheugenstand zet, gaan de spiegels in de stand in welke deze stonden toen het geheugen is vastgelegd.
Noodzakelijk is dit natuurlijk niet, maar wel makkelijk. :-)



I.D.D., dat is wat ik bedoel. De gekoppelde geheugenstand van de spiegels gaat niet werken. De knoppen op de stoel zelf wel waarschijnlijk. Weet alleen niet of de geheugenstand met de afstandsbediening ook werkt.
Bij mij zit het er origineel in en aan de geheugenstand van de stoel is ook de stand van de spiegels gekoppeld en is dit samen weer gekoppeld aan de AB. Dus, open ik de auto met mijn eigen sleutel, dan alles keurig in mijn stand, doet mijn vrouw het met haar AB, dan alles in haar stand...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0