Interieur ombouwen

Van mechanisch naar electrisch, kan dit?

 
 
 
 
 
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 12.10.2011 - 15:21  ·  #46
Dat had ik ook in de BMW... wellicht kan dit icm sleutels opnieuw inlezen. Ik zal hier in Spanje ook eens vragen bij Volvo dealer. Helaas wordt er in Spanje heeeeeeeel weinig met tweedehands auto's gedaan (tweedehands onderdelen etc), dus ik betwijfel het of de dealer hier uberhaupt verstand van heeft...
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 14.10.2011 - 19:36  ·  #47
Zo, souvereign interieur achter in de auto liggen, inclusief spaceball, rti nav systeem, pa300 versterker met kabel, volledige middenconsole+ acc+ alle knoppen van een t5 summum met 40000 km (!). Ook bijrijdersstoel is electrisch. En deurplaten natuurlijk. Dit alles voor... 450 euro! Ik ben een blij man... Nu nog 500 km weer naar huis...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 14.10.2011 - 19:44  ·  #48
Voor dat beetje geld kun je inderdaad wel 1000km rijden. Succes met de verbouwing. Maak en stuur nog wel even wat foto's van voor en na de verbouwing, wij zijn benieuwd!!!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 14.10.2011 - 21:11  ·  #49
Quote door Jim

Zo, souvereign interieur achter in de auto liggen, inclusief spaceball, rti nav systeem, pa300 versterker met kabel, volledige middenconsole+ acc+ alle knoppen van een t5 summum met 40000 km (!). Ook bijrijdersstoel is electrisch. En deurplaten natuurlijk. Dit alles voor... 450 euro! Ik ben een blij man... Nu nog 500 km weer naar huis...


Gefeliciteerd man, met deze superdeal. :-)
Een ding weet ik zeker....., je gaat echt druk worden ! :P
Eerst de auto kaal maken, dan kabels leggen, electronica erin en vervolgens weer opbouwen ! ^_^
Mocht je vragen hebben, dan horen we dit nog wel.
Alvast succes met de inbouw en ja.... foto`s van de ombouw zijn zeerzeker welkom. ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 16.10.2011 - 11:08  ·  #50
Quote

inclusief spaceball, rti nav systeem, pa300 versterker met kabel, volledige middenconsole+ acc+ alle knoppen van een t5 summum


Dan zul je deze nu wel kunnen gebruiken, de installatieinstructies.

http://accessories.volvocars.c…sories.mvc

Tip: als je modeljaar etc. hebt ingevuld, vul dan bij de installatie instructies een sterretje in, dan heb je meteen alle beschikbare handleidingen. ;-)
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 16.10.2011 - 15:23  ·  #51
Hey, dank je. Heb inmiddels de middelconsole eruitgehaald, de spaceball geinstalleerd (eitje), en de kabel van de pa 300 doorgevoerd (ruimte is er trouwens weinig....). Verder ivm kleurverschil van de plastic delen (mijn auto heeft bruin, souvereign heeft grijs) besloten om de achterbank helemaal los te halen en het leer over te zetten. Dit moest zoiezo gebeuren ivm gordelspanners. Geen leuk klusje kan ik zeggen. Eerst de achterbank van mij auto gedemonteerd (met werkende riemen natuurlijk), en daarna het leer van de andere weer gemonteerd. Klusje geklaard... dacht ik. Ik zet de spullen weer in de auto, druk de stekkertjes er weer aan....en toen...weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd is... De riemen aan de bijrijder kant zijn vastgeslagen, en die van de bestuurderskant niet... Ik eindje rijden met kind op de geintegreerde kinderstoel, met de werkende riem...geen probleem. Totdat we gestopt zijn bij het tankstation. Daar de riem afgedaan, en ook vastgeslagen.... Moet er bijzeggen dat het lampje van de airbag ook blijft branden + bericht in de computer.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan? Ik HOOP niet dat te gordelspanners afgegaan zijn (ik heb niks gehoord). Wie o wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

Groet,

Jim
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 16.10.2011 - 15:50  ·  #52
Op je gordels horen kleine ronde plastic nokjes te zitten om te voorkomen dat ze te ver inrollen. Als die eraf zijn (misschien bij ombouwen eraf gebroken?) rolt de gordel te ver in en gaat hij 'op slot' zitten. Remedie is bij het losse zijpaneel van de bank zelf (dat kleine deel naast het portier) even losmaken, gordel losschroeven, gordel iets verder laten inrollen totdat slot eraf gaat, uitrollen en weer vast zetten. Dan wel zorgen dat hij niet weer te ver inrolt en z.s.m. weer nokjes op de riem aanbrengen. (iets van €0,50 bij de dealer).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 16.10.2011 - 18:14  ·  #53
Quote

Daar de riem afgedaan, en ook vastgeslagen.... Moet er bijzeggen dat het lampje van de airbag ook blijft branden + bericht in de computer.


Heb jij toevallig aan de achterbank gewerkt zonder de accupool los te halen ?
Dit zou namelijk je foutmelding wel verklaren.
Als de gordelspanners eruit zijn gevlogen, moet je dit kunnen ruiken en dat was je vast wel opgevallen.
Ik zou morgen even langs de dealer gaan en de auto laten uitlezen.
Mochten de gordelspanners heel zijn, dan kunnen ze gewoon de computer resetten.
Dan kun je meteen, zoals V70 2.4T aangeeft, nieuwe nokjes voor de gordel kopen.
Overigens, het is ook visueel te controleren of de gordelspanner goed zijn.
Als je er een breinaald, onderaan het gaatje van de tuit, een flink eind in kunt steken, ga er dan maar vanuit dat ze goed zijn.
Heb je direct bij het begin een stukje metaal zitten, of krijg je de breinaald er niet eens in, dan is het foute boel.

Sterkte.
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 18.10.2011 - 09:43  ·  #54
Dank je wel voor de reacties... Ik had de stekkertjes losgetrokken terwijl ik de de accupool los had... vervolgens de achterbank gedemonteerd om ze het andere interieur op te halen.... het lampje brandde dus al een tijdje. Zodra ik de nieuwe sleutel (klapsleutel) heb ga ik naar Volvo om hem aan de kast te zetten. Misschien heb ik weer een gelukje. Een collega verkoopt zijn XC70 en wil de radio wel omruilen (HU850 vs mijn HU650)...

Nu eerst maar eens het leer behandelen en de kleine deukjes proberen te verwijderen en dan zien we wel weer verder. Als iemand trouwens nog een mooi 3-spaaks leder sport edition stuur in de aanbieding heeft (het liefst natuurlijk ook met bijpassende spaceball knop), dan hoor ik het graag. Dit maakt de auto echt af vind ik. Bij Marans gevraagd wat een Edition sport tellerbak moet opbrengen, maar 250 EUR is voor mij te veel...heb 300 EUR voor het leer betaald... hahaha

Gr Jim
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 18.10.2011 - 21:08  ·  #55
Quote

Dank je wel voor de reacties... Ik had de stekkertjes losgetrokken terwijl ik de de accupool los had... vervolgens de achterbank gedemonteerd om ze het andere interieur op te halen.... het lampje brandde dus al een tijdje


Begrijp ik dit goed ?
Je hebt het nieuwe interieur opgehaald en voordien de originele achterbank verwijdert ?
Let wel, als het lampje brand, heb je grote kans dat de airbagcomuter in storing staat ( kan met resetten worden verholpen ) en dat je airbags nu dus niet werken !
Jim
 
Avatar
 
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 19.10.2011 - 11:46  ·  #56
Idd, dat is wat ik gedaan heb....bedankt voor de tip. Dan toch maar zsm naar Volvo...ik wou eigenlijk nog ff wachten totdat ik de HU850 + extra klapsleutel heb... alles in 1 zeg maar... maar zonder airbags rijden geeft niet echt een fijn gevoel....
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 19.10.2011 - 20:46  ·  #57
Quote

maar zonder airbags rijden geeft niet echt een fijn gevoel....


Groot gelijk, met veiligheid moet je inderdaad geen risico`s nemen.
Het kan zijn dat ze werken, maar de kans is groter dat ze het niet doen.
Mocht je een aanrijding krijgen, dan wil je dit niet meemaken.
Succes.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 19.10.2011 - 23:22  ·  #58
Gisteren even bij de plaatselijke dealer langs geweest (moest een remslangetje hebben voor aan de voorzijde, was nodig voor de kakelverse APK, was overigens het enige in 3 jaar tijd ^_^ ) en daar m'n contacten even aangewend voor wat betreft de stoelverwarming. Een van de monteurs wist een manier om het werkend te krijgen via de software, en de knopjes zijn los te bestellen (indien niet aanwezig).
Hij kon alleen zo even niet uit z'n hoofd vertellen hoe hij het deed, moest het daarvoor even weer voor zich hebben in de computer, maar het is dus mogelijk volgens hem!!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 23.10.2011 - 22:25  ·  #59
Quote door Jim

Idd, dat is wat ik gedaan heb....bedankt voor de tip. Dan toch maar zsm naar Volvo...ik wou eigenlijk nog ff wachten totdat ik de HU850 + extra klapsleutel heb... alles in 1 zeg maar... maar zonder airbags rijden geeft niet echt een fijn gevoel....


En, inmiddels al weer voor elkaar ?

Quote door V70 2.4T

en daar m'n contacten even aangewend voor wat betreft de stoelverwarming. Een van de monteurs wist een manier om het werkend te krijgen via de software, en de knopjes zijn los te bestellen (indien niet aanwezig).
Hij kon alleen zo even niet uit z'n hoofd vertellen hoe hij het deed, moest het daarvoor even weer voor zich hebben in de computer, maar het is dus mogelijk volgens hem!!


Daar zal Jim blij mee zijn !
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 06.11.2011 - 10:45  ·  #60
Quote door Jim

Idd, dat is wat ik gedaan heb....bedankt voor de tip. Dan toch maar zsm naar Volvo...ik wou eigenlijk nog ff wachten totdat ik de HU850 + extra klapsleutel heb... alles in 1 zeg maar... maar zonder airbags rijden geeft niet echt een fijn gevoel....


En Jim,

Hoe staan de zaken, ben je al verder gekomen ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0