Interieur ombouwen

Elektrisch bedienbare stoel inbouwen

 
 
 
 
 
willemboers
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Interieur ombouwen

 · 
Posted: 23.09.2014 - 22:31  ·  #1
Ik heb een V70 2.4 uit 2002 met 144.000. Km en een stoffen interieur, mechanisch bediend en met stoelverwarming.

Ik heb een leder interieur gekocht van een V70 t5 uit 2000 met elektrisch verstelbare bestuurders stoel en stoelverwarming.

Nu wil ik het leder interieur inbouwen in mijn V70, ik lees verschillende verhalen dat het ombouwen naar elektrische bediening niet of wel zou gaan.

Kan iemand mijn antwoord geven op de volgende vragen:
1 Kan ik de stoelverwarming aansluiten van de bijrijdersstoel in het leer in mijn auto zonder problemen?
2 Kan ik de elektrische bediening aansluiten zonder problemen in mijn auto en de stoelverwarming? Of bouw in het leer om naar mijn eigen huidige stoel?
3 Zijn de airbags, gordelspanners zo om te bouwen en aan te sluiten zonder problemen van het interieur van bouwjaar 2000 naar een wagen van bouwjaar 2002?

Zijn er punten waarop ik extra allert moet zijn bij het ombouwen van de achterbank en stoelen als airbags, gordelspanners et et

Adviezen en tips welkom, alvast bedankt.

Groeten
Willem
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 24.09.2014 - 09:57  ·  #2
Heb je de voorstoelen al goed bekeken? er zijn verschillende soorten rails in gebruik geweest, en dan past e.e.a. niet zomaar.
Mogelijk is dat bij 03-04 pas het geval geweest, het zelfde is dan ook het geval met de stekkers, ook die kunnen anders zijn.
Ook daar geldt eerst vergelijken.
In het ergste geval, indien eea niet past zou ik gaan voor het overzetten van de bekleding door een professioneel bedrijf.
Je gaat gillend gek worden als je dat zelf gaat ondernemen....

Ik heb een paar dagen geleden de bestuurdersstoel in mn S80 05 vervangen, de hele stoel dus, even vergeten dat het een UK stoel was, dus mn telefoon werkte niet meer, i.v.m ontbreken van bekabeling van de speaker ( en hoofdsteun met speaker ), ik was zo druk met de rest...
Dus ik kan e.e.a. weer los gaan maken... en de stoel ombouwen naar hoofdsteun met speaker..., tja in een passagiersstoel zit geen telefoonspeaker ..... niet alleen hier maar ook niet in de UK

Wat je ook doet, accupool losmaken i.v.m. SIPS, je gaat onherroepelijk foutmeldingen krijgen.

Of er standaard een kabelboom ligt voor verwarmde en electrische bediening weet ik niet. zelf ben ik op zeker gegaan en met 100% identiek uitgevoerde stoelen gaan wisselen.
( op de telefoon na... lekker dom dus , maar minder gecompliceerd )

Hiervoor had ik een MJ 04 S80, en nu een MJ 05, stekkers, stoelrails etc waren dus wel gewoon anders.... jaja het zelfde facelift model dus, men heeft gewoon de moeite genomen om voor 1 modeljaar alles anders te maken, dus pas er mee op.
Dan kom je toch weer op het wisselen van hoezen etc uit indien ( hoeft niet, maar kan wel ) er toch andere stekkers e,d, zijn gebruikt.
Desnoods stoel eerst losmaken, 4 bouten er uit en achterover kantelen en de zaak eens goed bekijken..
Het electrische bedienverhaal vind ik wel tricky... afhankelijk van bouwjaar ( ik dan 03-04 ) kan het geheugen ook nog eens aan de steutel gekoppeld zijn..

Complexe zooi dus, bekijk het eerst goed, probeer eea met de bestuurdersstoel eerst, lukt dat niet, dan de zaak laten overtrekken met de leren hoezen, is wel vakwerk vergeet dat niet...

Kijk ook naar gordelbevestiging en zo, ik zou uberhaupt niet aan airbag etc komen, alleen hele stoelen etc overzetten, en desnoods hoezen overzetten.


succes!
willemboers
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 24.09.2014 - 16:43  ·  #3
Bedankt voor je reactie.

Ik heb vandaag het een en ander bekeken en ben er achter gekomen dat de relais en aansluitingen onder de stoel inderdaad anders zijn.
Ik ben dus begonnen de leren hoezen van de stoel te halen en wil ze op kort termijn omzetten op de huidige stoelen. Meer werk dan verwacht maar het lijkt me wel prima te doen.

De achterbank lijkt me wel zo te passen.

Als er nog iemand adviezen en tips heeft zijn deze welkom.

Groeten
Willem
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Interieur ombouwen

 · 
Posted: 24.09.2014 - 16:53  ·  #4
Vandaag een Volvo relatie gesproken, en hij had een klant die ooit een interieur had gekocht, net als jij met el. stoelen en verwarming...
e.e,a. was NIET voorbereid in z'n wagen, een maat van hem , een echte electronica freak is een VOLLE dag aan de gang geweest om die draden te trekken voor de verstelling en de verwarming...
Dus...... trek uw plan..

Een handmatige stoel in een wagen zetten met electrische verstelling is natuurlijk geen kunst, idem met de stoelverwarming..
Andersom kan echt een drama zijn...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0