Interieur verlichting

headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

Interieur verlichting

· 
Posted: 16.02.2020 - 22:08  ·  #1
Hoewel het gezien de andere problemen met mijn wagen niet de hoogste prioriteit is momenteel, ben ik tussendoor ook af en toe de prutklusjes te doen. Een van klusjes is de bijzondere hoeveelheid defecte lampen in mijn auto.

Ik ben (10 nieuwe lampjes verder) inmiddels aangeland bij een paar lampjes waar ik niet zeker over ben.
In het "licht bedieningspaneel" is het bovenste deel bij de draaiknop niet verlicht (zie foto). Ik kan alleen niet vinden hoe deze module verlicht is, op foto's lijken er drie verwijderbare lampen in de module te zitten, maar ik zie op foto's van de printplaat dat er ook ledjes op gesoldeerd zijn. Wie weet hoe dit zit?

Verder begreep ik van collega dat de ring rondom het contactslot verlicht hoort te zijn. Als dit zo is, wat voor lampje zit daar en hoe moeilijk is die om te vervangen?

(Daarbij hoort er niet geluidje te zijn wanneer je je sleutel in het contact hebt met de deur open? Ik heb het namelijk al gepresteerd om boodschappen te doen met de sleutel nog in het contactslot :( )
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Interieur verlichting

· 
Posted: 17.02.2020 - 21:36  ·  #2
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Interieur verlichting

· 
Posted: 23.02.2020 - 18:37  ·  #3
Vandaag mijn eigen vraag beantwoord :)

Lampjes blijken dezelfde als in de CCM. Heb een setje originele opgehaald en deze erin gezet.
Hoewel identiek pasten de lampjes niet lekker in de fittingen. Voor het "lichtbedieningspaneel" uiteindelijk het hele ding maar uit elkaar gehaald zodat ik vanaf de printplaat een beetje "bij kon sturen". Helaas was ik ongeduldig en uitgeschoten waardoor er een dikke kras over het pcb loopt, maar gelukkig werkt het paneel (nog) wel. Wel is het lampje van de voorste mistlicht knop ineens zwakker gaan branden, maar dit zal wel toeval zijn.

Lampje van contactslot paste ook al niet grandioos, maar met een beetje doordrukken zit deze goed genoeg vast en werkt in elk geval naar behoren.
Selected quotes for multi-quoting:   0