Is interne motorreiniging

Overgenomen van het AMT forum

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 17:54  ·  #16
Quote door Wakkerewilly

Eens met je postje. Het nieuwe rijden en milieumaatregelen die de uitstoot moeten verminderen dragen bij aan meer vervuilde motoren.
Uiteindelijk is dat niet bevorderlijk voor het milieu. Auto's zullen meer kans lopen op motorschade waardoor de auto voortijdig wordt afgedankt.
Dat laatste is uit milieu oogpunt geen goede ontwikkeling.



Het probleem waar wij een beetje tegenaan lopen is dat we tegenwoordig in een enorme wegwerp maatschappij zijn beland .
Het hoeft maar even te functioneren en als er iets nieuws is, hop weg ermee.

Men is dus helemaal niet geïnteresseerd in iets dat lang mee gaat en (dus) wat duurder is.

Als je ziet met welke km standen wagens al zijn afgeschreven of iig in de verkoop belanden …

Duurzaam is echt niet zo duurzaam als het groene soort ons wil laten geloven.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 17:56  ·  #17
Quote door joriz

Wat ik begrepen heb is dat de ford motoren uit de NN meer vervuild raken, wellicht is dit iets wat ik ook een keer ga laten doen bij de NN.


Alle direct ingespoten motoren hebben hier mee van doen, ongeacht merk.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 18:12  ·  #18
Quote door Bigdog

Quote door joriz

Wat ik begrepen heb is dat de ford motoren uit de NN meer vervuild raken, wellicht is dit iets wat ik ook een keer ga laten doen bij de NN.


Alle direct ingespoten motoren hebben hier mee van doen, ongeacht merk.

Daar zocht ik naar; kon zo snel niet op de benaming komen.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 19:59  ·  #19
Eens met MTE.
Volvo is een van de beste voorbeelden van duurzame produkten die voorzover in Zweden gemaakt ook op een milieu vriendelijke manier zijn geproduceerd.
Volvo is een van de meest milieu vriendelijke auto's wanneer levensduur een rol speelt. Optimaal gebruik van grondstof en energie.
Alleen Mercedes komt in de buurt van de prestatie die Volvo op dit gebied levert.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 21:36  ·  #20
@wakkerwilly

Het is mi niet merk gerelateerd maar periode.

Bedenk dat producten voor motor reiniging ed, er jaren geleden weinig tot niet waren. Het was ook niet nodig.

De beste prestaties vwb kwaliteit liggen achter ons. Mercedes , Volvo , bmw , hun beste producten zijn niet wat er de laatste 5-10 jaar in hun showrooms te vinden is. Bij de Franse merken ligt het al verder terug .

Eigenlijk maakt men vandaag de dag niet veel anders dan mode accessoires .
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 21:49  ·  #21
Quote door Wakkerewilly

Eens met MTE.
Volvo is een van de beste voorbeelden van duurzame produkten die voorzover in Zweden gemaakt ook op een milieu vriendelijke manier zijn geproduceerd.
Volvo is een van de meest milieu vriendelijke auto's wanneer levensduur een rol speelt. Optimaal gebruik van grondstof en energie.
Alleen Mercedes komt in de buurt van de prestatie die Volvo op dit gebied levert.

Haha, heel Afrika rijdt met oude Japanners. Ik denk dat die het nog net een tandje beter doen dan die paar Volvo's in Europa
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 21:54  ·  #22
Quote door [-Tom-]

Quote door Wakkerewilly

Eens met MTE.
Volvo is een van de beste voorbeelden van duurzame produkten die voorzover in Zweden gemaakt ook op een milieu vriendelijke manier zijn geproduceerd.
Volvo is een van de meest milieu vriendelijke auto's wanneer levensduur een rol speelt. Optimaal gebruik van grondstof en energie.
Alleen Mercedes komt in de buurt van de prestatie die Volvo op dit gebied levert.

Haha, heel Afrika rijdt met oude Japanners. Ik denk dat die het nog net een tandje beter doen dan die paar Volvo's in Europa


Inderdaad, Volvo is best leuk, maar een Corolla E10 of E11, landcruiser, of starlet is onverslaanbaar. Zo lang er olie en brandstof in zit blijft het lopen. Daarnaast is roest ze ook nog eens vreemd en gaan slijtagedelen uitzonderlijk lang mee. Qua comfort wint Volvo, maar de betrouwbaarheid leggen de Volvo’s toch echt af.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 22:21  ·  #23
De strekking van het artikel spreekt voor zich, en dat het te maken heeft met het gebruik en olieverbruik dat van de auto te maken heeft. Wat ik er mee wilde zeggen is, dat het eventueel olie verbruik op te lossen is middel de Forte-methode maar zeker ook middels de air-intake-methode die verschillende aan ons forum gerelateerde bedrijven aanbieden Heb daar zelf 8-9 jaar geleden van gebruik gemaakt en heb er nog steeds baat bij. Het gaat over welk gebruik er van de motor gemaakt wordt. Zelf rij ik sindsdien 100.000 km, waarbij het op toeren houden van de motor essentieel is om de restricties van de milieumaatregelen teniet te doen. Dwz 50 km/h wordt max in de 3e versnelling gereden , 80 km/h max 4e versnelling, pas op de snelweg (100 alt 130 km/h) de 5e versnelling. Zeker niet het "nieuwe rijden", maar mijn motor zingt wel het mooiste lied!
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 22:59  ·  #24
Het nieuwe rijden, milieuvoorzieningen die motoren schoner zouden moeten maken eisen beide hun tol.
De meeste motoren zijn daar niet voor gemaakt en vervuilen inwendig wat weer leidt tot hoger oliegebruik.

De keuze is aan de bestuurder. Zuiniger rijden en periodiek de motor laten reingen of het nieuwe rijden laten voor wat het is.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 14.12.2022 - 23:11  ·  #25
@folke3
Je kunt zonder problemen echt wel rustig rijden in een hoge versnelling . 60 in 4 of zelfs 5 kan best (wel zolang je het maar aanpast aan de situatie.)

Als je vervolgens de boel ook af en toe lekker heet stookt met door trekken brand je het wel weer schoon :-)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 15.12.2022 - 20:19  ·  #26
Quote door Klaasw

Quote door [-Tom-]

Quote door Wakkerewilly

Eens met MTE.
Volvo is een van de beste voorbeelden van duurzame produkten die voorzover in Zweden gemaakt ook op een milieu vriendelijke manier zijn geproduceerd.
Volvo is een van de meest milieu vriendelijke auto's wanneer levensduur een rol speelt. Optimaal gebruik van grondstof en energie.
Alleen Mercedes komt in de buurt van de prestatie die Volvo op dit gebied levert.

Haha, heel Afrika rijdt met oude Japanners. Ik denk dat die het nog net een tandje beter doen dan die paar Volvo's in Europa


Inderdaad, Volvo is best leuk, maar een Corolla E10 of E11, landcruiser, of starlet is onverslaanbaar. Zo lang er olie en brandstof in zit blijft het lopen. Daarnaast is roest ze ook nog eens vreemd en gaan slijtagedelen uitzonderlijk lang mee. Qua comfort wint Volvo, maar de betrouwbaarheid leggen de Volvo’s toch echt af.


Klopt helemaal. Die E10 die wij gehad hebben (28 jaar lang) heeft op reguliere oliewissels slechts 1x een setje remmen gehad, en een nieuwe radiateur. Uiteraard zijn distri wissels en banden, lampjes, en ruitenwissers etc niet mee gerekend.
Gewoon geen grote uitgaven aan gehad aan dat ding....
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 16.12.2022 - 16:00  ·  #27
Jammer van het gemis van de afbeeldingen in de startpost

Quote door Bigdog

Uit eigen ervaring;



In dit geval BG, platinum air intake met motorreiniging, met als resultaat complete compressie herstel.


Deze toegepast Bigdog?

https://www.bgprod.com/catalog…r-cleaner/

Zie dat Volservice Elst een BG 'gold' shop is :-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 16.12.2022 - 17:42  ·  #28
Dat klopt Martinus.
We hadden wel verbetering verwacht, maar dit heeft ons echt verrast.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Is interne motorreiniging

 · 
Posted: 17.12.2022 - 09:46  ·  #29
Quote door jpelverding

Quote door hermanusb

Dan kom ikop 2700 toeren uit.


Bij 130 gps km zit ik rond de 2700 rpm. En soms, heel soms, (; kick down naar de 3 en dan van 80 naar "net iets boven de" 100 Zodat het niet te gek wordt. Incidenteel voordeel van 100 km wegen waar 70 of 80 wordt gesukkeld...

Oeps, Ik zie allemaal van die prachtige waarden, dan denk ik nog met enige weemoed aan mijn 5 cilinder S60..

Mijn huidig karretje met zo'n "moderne" direct ingespoten ECO motor (euro 6b) draait op de snelweg 1600 tpm!!! Dan zit de automaat in 6 en rij ik 110-115 op de teller; dat doe ik overal waar je 100 mag..

Ondanks dat er 0W20 olie in gaat is het verbruik 0 ml (er schijnt altijd wel iets te verdwijnen in elke motor) maar niet merkbaar tussen de beurten. Dan wissel ik de olie zelf om de 10.000 a 15.000 max. Bij elke wissel doe ik een kleine engineflush, bv zo'n flesje van liqui moly erin. :-)

Om de ellende tegen te gaan van de starterspost van Folke heb ik bij aanschaf geïnvesteerd in een HHO cleaning bij TPR en een jaar later die BG platinum service bij MMTS, in totaal ben je dan wel een riant bedrag kwijt, maar het karretje loopt vlot, mooi en verbruikt geen olie gelukkig.

Ik denk zelf wel eens dat deze generatie brandstofmotoren op de max zitten van levensduur e.d. omdat er zoveel concessies worden gedaan richting milieu en verbruik! Slappe zuigerschraapveren (zoals in mijn VEA motor) i.c.m. dunne olie, start/stop, etc

M.a.w. het volk wordt klaargemaakt voor een andere manier van rijden/transport! (elektrisch schijnt het toverwoord te zijn, maar daar begin ik verder niet over, daar vind ik ook wat van..)

DJ
 
Selected quotes for multi-quoting:   0