Interstate bandjes ok?

Of zeggen we massaal nee?

 
 
 
 
 
v70mark2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meppel
Leeftijd: 43
Berichten: 31
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:10  ·  #1
De site, en de kant van de weg barsten nu van de profile huismerken reclameborden,
Voor 300,- heb je 4 nieuwe 17" bandjes onder de auto, geen geld natuurlijk, maar .....
Is t wat???
Hksvs
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Brabant
Leeftijd: 41
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:23  ·  #2
Ik weet niet waar je woont, maar ik doe altijd zaken met www.simonsbanden.nl uit Baarle-Nassau. Die komt aan huis met zijn mobiele bandenservice.

Die levert voor dergelijke bedragen banden van Sailun, zie test: http://www.autoguide.com/auto-…eview.html

Die heb ik er nu een paar maanden onder liggen en ben goed tevreden.

(ja, dit is een beetje een bekende zzp'er steunen :D )
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:48  ·  #3
Ik blijf van mening dat je fatsoenlijke banden moet gebruiken. Het is het enige contact met de weg, en in noodgevallen heel belangrijk! Uiteraard zijn A-merken te duur vanwege reklame en imago, maar dan nog kies ik hiervoor. Deze merken doen continue R&D werk op zoek naar verbeteringen.
En er van uitgaande dat je weer 50000 km of langer er mee doet, wat maakt dan €150 op 50000 veilige kms uit. Ik heb al meermaals zelf 'mogen' ervaren wat het verschil is. Ook mijn volvo, bij aankoop op wanli banden, s avonds in het donker in de regen een overstekende zwarte hond, vol in de remmen, vol in de abs, en NIET vertragen! Dat is best spannend!
Hksvs
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Brabant
Leeftijd: 41
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:55  ·  #4
Ik snap je punt Waltersan, maar dan daag ik je toch uit om eens met Sailun te rijden: dat is beslist geen Wanli of andere rommel. Sailun doet imo niet veel onder voor continental (waar ik zelf ook veel ervaring mee heb).

Tevens kan ik je melden dat de huidige type Primacy van Michelin het niet goed doen onder onze dienstauto's. Betaal je wel voor het merk, maar niet voor kwaliteit. Wij gaan nu zelf op het politiecircuit in Lelystad test rijden met verschillende banden onder een van onze V70 NN MY'15.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 21:56  ·  #5
Die autoguidetest zegt natuurlijk maar heel weinig. Ik ben het dan ook grotendeels eens met Waltersan, al kan je niet zeggen dat een zgn A-merk altijd de beste keus is. Je hebt prima banden van Michelin maar ook hele slechte en datzelfde geldt voor ieder ander merk. Wellicht dat betreffende Sailun best een goede band is.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 02.09.2014 - 21:58  ·  #6
Quote door Hksvs

Wij gaan nu zelf op het politiecircuit in Lelystad test rijden met verschillende banden onder een van onze V70 NN MY'15.


Ik weet niet of het toegestaan is, maar zou je ons hiervan op de hoogte houden ?
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 03.09.2014 - 08:14  ·  #7
Ik heb wel op de Twingo Interstate banden gehad in 16 inch. Dat was prima vond ik en hadden goede grip. Geen verkeerd woord.
Verder heb ik in het verleden veel goedkopere banden gereden in 18 en 19 inch. De Achilles banden waren niet zo duur en wel ok. Verder vond in andere goedkopere merken heel verschillend. Ik heb ooit op een PAssat in 2008 Corsa banden gehad en die waren bij mij super en bij een vriend kwamen er op de achterste steeds bollen aan de zijkant. Ik heb de laatste jaren Continental, Michelin, Bridgestone en nu Vredestein gereden en ik ben eerlijk als ik zeg dat ze allemaal prima zijn. Continental vind ik de minste er uit. Ligt nu op de golf vanaf juni de SportContact 5 en die is prijs/kwaliteit wel in orde. Gekocht voor 130 euro per stuk incl opleggen en balanceren in 18 inch. Daar koop ik geen b,c,d,e of f merk meer voor.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 03.09.2014 - 08:39  ·  #8
Toen ik mijn V70 kocht, zaten daar Interstate banden onder. Ik was hier minder tevreden over. Ze sleten heel snel en vergeleken bij mijn huidige Hankooks, maakten ze ook veel meer herrie.
jasper_o
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 219
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 03.09.2014 - 09:33  ·  #9
Voor de XC rijders: Ik heb nu 4000 km op Falken all-season onder mn XC D5 gereden, bevalt echt goed, stiller dan Pirelli Scorpions, perfecte grip, beter met blank water op de weg dan de Pirelli's en voor de prijs hoef je het echt niet te laten.. aanrader wat mij betreft, van de winter kijken wat ze in sneeuw en ijs doen....
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 03.09.2014 - 11:05  ·  #10
Quote door jasper_o

Voor de XC rijders: Ik heb nu 4000 km op Falken all-season onder mn XC D5 gereden, bevalt echt goed, stiller dan Pirelli Scorpions, perfecte grip, beter met blank water op de weg dan de Pirelli's en voor de prijs hoef je het echt niet te laten.. aanrader wat mij betreft, van de winter kijken wat ze in sneeuw en ijs doen....


Ben benieuwd.
Falken is volgens mij een relatief jong merk voor personenauto's. Ze claimen bij de top te horen, kwalitatief maar de prijs is veel lager dan zijn concurrenten.

Dus verneem ik graag nog eens van een update over de kwaliteit van de Falken banden, zeker onder barre (winterse)omstandigheden.
Hksvs
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Brabant
Leeftijd: 41
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Interstate bandjes ok?

 · 
Posted: 05.09.2014 - 12:59  ·  #11
Quote door Bigdog

Quote door Hksvs

Wij gaan nu zelf op het politiecircuit in Lelystad test rijden met verschillende banden onder een van onze V70 NN MY'15.


Ik weet niet of het toegestaan is, maar zou je ons hiervan op de hoogte houden ?


Natuurlijk, dat zijn geen staatsgeheimen.

Hou er wel rekening mee dat onze V70's niet standaard zijn, maar van de politielijn komen. Dus met lm-velgen die niet door een particulier zijn te bestellen (nu met Michelin Primacy 225/50/R17) en een iets ander onderstel met 'gewone' NN opbouw en gemodificeerde remmen + wat motorische vertroeteld (lees tuning). Tevens zijn onze auto's door inbouw van allerlei apparatuur zo'n 500 kg zwaarder dan de burger NN's.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0