Ipd stabalisatorstang S60

Ervaring?

 
 
 
 
 
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Ipd stabalisatorstang S60

 · 
Posted: 16.12.2019 - 21:58  ·  #16
Quote door VOLVOSCHEURDER

Oke, voor het hellen zouden andere stabalisatorstangetjes wellicht helpen.

Iemand ervaring met de Ipd HD uitvoering?
Of is er nog een andere uitvoering die echte wel oke is. (Moet ze al zo vaak vervangen) Een PU uitvoering?

En qua veerpootbrug, ja leuke upgrade maar is weer een stapje voor later. Wellicht dat ik de massieve verbindingstukken tussen torsiestang (balk motorsteun) en chassis zet, maar echt een brug er tussen zal ik denk ik niet gaan doen.


Blijkbaar lees je de commentaren niet waarin wij je proberen uit te leggen wat een stabilisatorstang is....die dikke stang van links naar rechts onder de auto door, waar de stangetjes aan vastzitten die jij blijkbaar vaak moet vervangen. Die maken namelijk geen verschil in het overhellen. Mss gaan die sterkere minder snel kapot, dat weet ik niet.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Ipd stabalisatorstang S60

 · 
Posted: 22.12.2019 - 17:20  ·  #17
Dus voor het overhellen is een dikkere stabalisatorstang nodig, hoeveel werk is dat omdat omtewisselen met een andere? En hoe moet dat? Ik heb ook ergens gelezen dat dan het subframe moet zaken? Zie ook losse pu rubbers langs komen ervoor. Wat doen die dan weer? Blijft leuk al die info 😊
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3191
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ipd stabalisatorstang S60

 · 
Posted: 23.12.2019 - 14:45  ·  #18
Al dat werk voor een stabilisator stang, en er dan waarschijnlijk achter komen dat er wel iets anders is waardoornde auto alsnog niet hard genoeg door de bocht wil.
Wat is het plan met de auto dan?
Heeft verlagen niet veel meer effect voor de wegliging en overhellen?
Als ik naar mijn beide S60 's kijk is het vooral onderstuur waardoor ze uiteindelijk rechtdoor gaan.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Ipd stabalisatorstang S60

 · 
Posted: 23.12.2019 - 14:59  ·  #19
Eerst IPD stabi-stangen is mijn advies, daarna straffere schokbrekers en verlagen als je nog meer wilt.

Een echt fijne combinatie is een setje KW-coilovers met de dikkere stabi-stangen van IPD, onderstuur kun zo goed als omzetten naar 100% neutraal. En behoud je een hoop comfort.

Kost een hoop, brengt een hoop.

Je kan ook de goedkope weg, overal PU bussen in stoppen en keiharde verlagingsveren eronder, rijd ook een stuk beter, maar dan ben je alle comfort kwijt.

Voor en achter een klein beetje camber erbij, 1,5-2 graden voor normaal&sportief straatgebruik doet ook veel.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Ipd stabalisatorstang S60

 · 
Posted: 25.12.2019 - 11:46  ·  #20
Besloten om geen dikkere stabalisator stang tegaan tenemen. Kosten wegen niet op tegen de voordelen. En zoals gezegt het hoeft geen race machine teworden. Wel heb ik brutaal een veerpootbrug gemonteerd. Met die toevoeging en subframe inserts vindt ik hem al zekerder overkomen in de bochten. Geen rare verschuivingen meer. Dus dat overhellen vindt ik nu niet zo relevant meer. Thanks boys voor de gegeven antwoorden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0