jeuk

 
 
 
 
 
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 11:44  ·  #1
JEUKT HET BIJ JULLIE OOK ZO OM DE ZOMERWIELEN ER WEER ONDER TE KNALLEN?????
S60_driver
 
Avatar
 
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 12:28  ·  #2
Kun je wel stellen ja. Mijn zomervelgen zien er een stuk beter uit als het winterset :)
jeebee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gronau (Bij Enschede over de grens)
Leeftijd: 44
Berichten: 133
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 12:37  ·  #3
Sterker nog....

Ik heb mijn auto nog nooit op de zomervelgen gezien. Ik heb hem ook pas een maand....

Nu we het er toch over hebben... Met hoeveel nm moet je de bouten aandraaien??
Pelle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhjem
Leeftijd: 54
Berichten: 63
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 13:32  ·  #4
Ben ik eindelijk weer voor een half jaar van die stalen velgen en wieldoppen af !

Volgens de handleiding moet je de bouten op 110 Nm aandraaien.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 14:19  ·  #5
110nm voor de alu velgen en 125nm voor de stalen velgen... ik heb er speciaal een moment sleutel voor aan geschaft... ligt standaard in de auto... 8-)

Kan niet wachten om de alu er weer onder te prutsen.. heb echer een probleem.. zit met een gebroken duim :'( dus wat mij betreft mag het nog gaan sneeuwen.. :D

Frans
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 14:19  ·  #6
Van het weekend nog een reisje naar duitsland gemaakt, maar nu mag van mij idd de lente aanbreken.
Een probleempje, de banden op mijn 17" almathea's zijn vesleten....

Normaal had ik Michelins maar zit er aan te denken om af te wijken naar een ander fabricaat.
via het internet heb ik Barum / Bravuris 2 225/45 ZR17 91W gevonden, iemand ervaring??? 4 stuks incl montage voor 440EUR.

Iemand een goede tip voor mij voor het aanschaffen van nieuwe banden voor de V70???

Ik hoor het graag, Groet Mark Joon.
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 15:19  ·  #7
Quote door gillerbee

JEUKT HET BIJ JULLIE OOK ZO OM DE ZOMERWIELEN ER WEER ONDER TE KNALLEN?????


Zeker, maar ik wacht nog een paar weekjes..

@ Frans_v70

Ik zal voor je duimen :)
jeebee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gronau (Bij Enschede over de grens)
Leeftijd: 44
Berichten: 133
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 15:37  ·  #8
Quote door frans_v70

110nm voor de alu velgen en 125nm voor de stalen velgen... ik heb er speciaal een moment sleutel voor aan geschaft... ligt standaard in de auto... 8-)

Frans


En ik maar denken dat Volvo een degelijke auto is, je moet dus elke paar kilometer de bouten aandraaien :D
Thijssie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem, Noord-Holland
Leeftijd: 44
Homepage: sport-advies.nl
Berichten: 65
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 16:08  ·  #9
Quote door markjoon

Van het weekend nog een reisje naar duitsland gemaakt, maar nu mag van mij idd de lente aanbreken.
Een probleempje, de banden op mijn 17" almathea's zijn vesleten....

Normaal had ik Michelins maar zit er aan te denken om af te wijken naar een ander fabricaat.
via het internet heb ik Barum / Bravuris 2 225/45 ZR17 91W gevonden, iemand ervaring??? 4 stuks incl montage voor 440EUR.

Iemand een goede tip voor mij voor het aanschaffen van nieuwe banden voor de V70???

Ik hoor het graag, Groet Mark Joon.


Ik ben erg tevreden over de Falken ZIEX ZE-912, niet te duur en rijden prima als zomrband. Vooral ook lekker stil. Voorheen ook altijd met Michelin gereden, maar ik vind dit een top alternatief. Loopt op dit forum ook ergens een draadje over.
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 19:58  ·  #10
Ik heb maandag mijn velgen naar wheelcare gebracht om ze te laten stralen en poedercoaten. Als het goed is zijn ze vrijdag klaar en kunnen ze met nieuw schoeisel onder mijn auto.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 20:53  ·  #11
ik w8 ook ff een aantal weken totdat de verlaging eronder zit.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 22:10  ·  #12
ikzelf ga eind van de maand nog naar berlijn maar daarna......
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 23:23  ·  #13
Quote door markjoon

Van het weekend nog een reisje naar duitsland gemaakt, maar nu mag van mij idd de lente aanbreken.
Een probleempje, de banden op mijn 17" almathea's zijn vesleten....

Normaal had ik Michelins maar zit er aan te denken om af te wijken naar een ander fabricaat.
via het internet heb ik Barum / Bravuris 2 225/45 ZR17 91W gevonden, iemand ervaring??? 4 stuks incl montage voor 440EUR.

Iemand een goede tip voor mij voor het aanschaffen van nieuwe banden voor de V70???

Ik hoor het graag, Groet Mark Joon.


Mijn idee: de beste zijn vaak de duurste merken.
Dus: wil je niet de beste dan kan het dus wat goedkoper.
Henk
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 07.03.2012 - 23:34  ·  #14
Quote door dukcer

Ik heb maandag mijn velgen naar wheelcare gebracht om ze te laten stralen en poedercoaten. Als het goed is zijn ze vrijdag klaar en kunnen ze met nieuw schoeisel onder mijn auto.


Ha toevallig, vandaag telefoontje van Rene gehad van Wheelcare dat mijn velgen klaar zijn.
Heb de oude Amalthea's laten coaten, hier gaan de winterbanden op gezien ik half januari een z.g.a.n. setje Thor met winterbanden heb gekocht. Hier gaan de zomerbanden dan weer op.

@ Markjoon

"via het internet heb ik Barum / Bravuris 2 225/45 ZR17 91W gevonden, iemand ervaring??? 4 stuks incl montage voor 440EUR".

Ik denk dat je daar spijt van ga krijgen en dat je achteraf zou willen dat je toch een paar tientjes per band meer had betaald.

Ik heb me ook eens laten verleiden tot de aanschaf van een C-merk. Ik had de auto net en kwam een nieuw setje LM velgen tegen met A-merk winterbanden bij een bandenboer.

Toen ik deze kocht en ging ophalen zou men gelijk de huidige wielen uitbalanceren want de auto tilde. Toen ik daar was bleken de Maxxis banden die er onder lagen gecupt te zijn en haarscheurtjes vertoonde. Gezien hier niets meer aan te doen was moest ik ook nog even 4 nieuwe 18" zomerbanden op hoesten.

Heb me toen laten verleiden om zijn huismerk te nemen "Rockstone F105" zagen er goed uit en dezelfde profilering als een Conti CSC band. 400 euro incl. montage, speciale prijs omdat ik net een wintersetje had gekocht. Bij droog weer prima maar zodra het wegdek vochtig werd voelde je in de bocht dat de (met name) de voorbanden de grip met de weg kwijt raakte.
Een soort schrapend gevoel wat ik eigenlijk nog nooit echt eerder had meegemaakt met een andere band.
Wat had ik een spijt dat ik toch niet 200 meer had uitgegeven voor een betere band, verkopen was geen optie want er is geen hond die een fatsoenlijke prijs geeft voor een "Rockstone".

10 maanden later (waarvan 5 maanden op winterbanden te hebben gereden) reden ze mijn auto total loss. Dus daarmee was het probleem opgelost <_<

Kijk even op www.reifen.com Michelins voor slechts een paar tientjes per band meer.
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

Re: jeuk

 · 
Posted: 08.03.2012 - 12:25  ·  #15
Allen,

Dank voor de reacties, ik ga de intenetshop proberen.
Dit lijkt me een goede oplossing om een gerenomeerd A-merk voor een aantrekkelijke prijs aan te kunnen schaffen... :)

Groeten Mark Joon
 
Selected quotes for multi-quoting:   0