Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 
 
 
 
 
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 11:21  ·  #1
Ben net met een vriend meegeweest die de aankoop van een V70 2.5D handgeschakeld overweegt (D5252T). De auto is een auto van bouwjaar 2000 uit Duitsland, geïmporteerd in 2004 of 2005. Autobedrijf had m op de brug gezet, zodat we m zelf ook konden nalopen. Km-stand 360.000 km, dus net ingereden, zeg maar.

Ben er uitgebreid omheen gelopen, kom tot de volgende conclusies:

-Torsiesteun/baksteun is nagenoeg op
-Bumpstops voor zijn afgescheurd, dempers nog in orde (veert net als de mijne, daar zijn de dempers net vervangen)
-Veertje tankklep mist
-Airco doet t niet. Er zit nu een multiriem in die de aircopomp niet aandrijft (aircopomp afgekoppeld, dus). Volgens de verkoper is de aircopomp stuk. Kan ik niet checken.
-Boordcomputer geeft wel meldingen, maar geen verbruik en actieradius (is er zo'n uitvoering of is dit een storing?)
-Spanschroef bumperplaat linksvoor mist, bumper daardoor niet vast
-Vervanging distributieriem is onduidelijk. In ieder geval bij 195.000, maar daarna?
-Uitgelezen waarde luchtkwaliteit klopt niet (???)
-Temperatuur binnentemperatuur klopt niet (bekende vuile ECC ventilator probleem, denk ik).

Vraagprijs is 2400, zo meenemen, met een nieuwe APK. Auto is hard, en afgezien van wat parkeerschade gewoon netjes. Interieur ook. Auto heeft 4 particuliere eigenaren gehad.

Ik denk: iig de distributie laten vernieuwen, en airco ter overweging wil je dit gaan oplossen of zonder airco rijden?

Auto wordt als hij hem koopt als youngtimer op de zaak gezet.

Wat denken jullie?



PS: ik lees her en der iets over het vliegwiel dat een risico zou zijn. Ik voel geen trillingen bij rijden, wel in het pedaal als ik de koppeling langzaam op laat komen, maar ik heb geen ervaring met de D5, is dit normaal of hoort hij helemaal trillingsvrij te zijn?
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een D5 - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 13:17  ·  #2
Quote door grrroovedude



-Torsiesteun/baksteun is nagenoeg op
-Bumpstops voor zijn afgescheurd, dempers nog in orde (veert net als de mijne, daar zijn de dempers net vervangen)
-Airco doet t niet. Er zit nu een multiriem in die de aircopomp niet aandrijft (aircopomp afgekoppeld, dus). Volgens de verkoper is de aircopomp stuk. Kan ik niet checken.
-Boordcomputer geeft wel meldingen, maar geen verbruik en actieradius (is er zo'n uitvoering of is dit een storing?)
-Spanschroef bumperplaat linksvoor mist, bumper daardoor niet vast
-Vervanging distributieriem is onduidelijk. In ieder geval bij 195.000, maar daarna?
-Uitgelezen waarde luchtkwaliteit klopt niet (???)
-Temperatuur binnentemperatuur klopt niet (bekende vuile ECC ventilator probleem, denk ik).

Vraagprijs is 2400, zo meenemen, met een nieuwe APK.

Ik denk: iig de distributie laten vernieuwen, en airco ter overweging wil je dit gaan oplossen of zonder airco rijden?



Ik denk...teveel dingen waarvan je niet weet wat erachter vandaan gaat komen.
Paar 100 euro gaat er sowieso in zitten en voor die paar 100+ de vraagprijs zou ik een beter exemplaat zoeken.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3174
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een D5 - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 13:45  ·  #3
D5252T is geen D5, maar de 2.5 VW/Audio motor?

D5 is iets van D5244T of zo
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een D5 - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 13:51  ·  #4
Klopt, sorry. De 2.5D van audi ja.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 14:20  ·  #5
Op zich in basis wel een goed model met vag blok. Kijk wel of de koppeling en vliegwiel vervangen zijn. Kost je rond de 1500€. Als je de koppeling halverwege ingetrapt hebt en gereutel hoort is het vliegwiel richting zijn eind.
Kijk ook eens wat een vergelijkbaar model moet kosten die wel helemaal af is. Alles wat je noemt is te fixen, maar de knaken tikken wel door, misschien is het verstandiger om iets meer uit te geven en dat alles al gedaan is. Tenzij je het leuk vind om alles zelf weer in orde te maken.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 17:18  ·  #6
Dank mannen. Hij wordt t niet.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 08.03.2015 - 17:26  ·  #7
Al met al vind ik het wel behoorlijk wat. Heeft de auto opties die hem echt over de streep kunnen trekken? Een grote meerwaarde tov andere auto's? Zo niet, dan zou ik 'm laten staan denk ik.

Je zal met de airco aan de slag moeten, koppeling en vliegwiel zul je ook wel gaan krijgen en distributieset wil je voor de zekerheid ook doen. Dan gaat het toch hard. In die prijsklasse kun je voor een paar honderd euro meer vast ook wel een exemplaar vinden waarbij dat wél in orde is, en je ook wat minder van die andere kleine puntjes hebt.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 09.03.2015 - 11:33  ·  #8
Is toch niet mijn oude 2.5D? Ik had een zwarte basis met airco van het nieuwe N type. Heel veel X-en in het kenteken
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Jullie advies/ervaring nodig over een 2.5D - 2000

 · 
Posted: 09.03.2015 - 12:28  ·  #9
 
Selected quotes for multi-quoting:   0