Jump starter

Reserve accu houdt je op de weg....

 
 
 
 
 
Miskoop
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordogne
Leeftijd: 82
Berichten: 89
Geregistreerd: 12 / 2009
Subject:

Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 13:56  ·  #1
Hallo Allemaal,
...omdat onze drie auto's (1986, 2000 en 2002) niet meer de jongste zijn heb ik voor eventualiteiten een accu booster aangeschaft.
Himalaya Altium 100781 1000 A max, voldoende om ook de grootste, een Volvo V70 (2000), mee op weg te helpen, dacht ik....
De booster begeleidt ons op onze reizen (van Zuid-Frankrijk) naar Nederland en (hopelijk) weer terug.
's Zomers en 's winters. Een aantal keren al gebruikt. Alleen bij vrienden, buren en familie….
Op het parkeerterrein voor het Spoorwegmuseum in Utrecht, wil ik wegrijden met twee kleinkinderen.... Nee dus.
Geen nood.
De booster erop gezet en gestart. Twee omwentelingen en daarna nog wat gepruttel. Onze zoon die met zijn eigen auto was belde de ANWB. Perfect geregeld. De man zei : "U hebt geluk. Het loopt al tegen zessen, dus een garage vindt u niet meer en ik heb toevallig nog zo'n grote accu bij me. Vervanging kost u € 215."
Alors, tijdens zijn werkzaamheden vertelde de man dat boosters de electronica kunnen ruineren. Nu zit er gelukkigerwijs niet zoveel electronica in auto’s van 2002 en eerder – behalve in de klokjes – dat ik me daarover geen zorgen maak.
Maar, het zal je maar gebeuren, dat de vriendin van mijn echtgenote met een lege accu staat in haar nieuwe Skoda….
Heeft de ANWB-monteur gelijk of zag hij de kans van de verkoop van een grote accu aan zijn neus voorbijgaan ?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groetjes,
Miskoop
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 16:35  ·  #2
Nee, dat klopt inderdaad. Is een verhaal geweest hier over een R rijder die bij aankoop van een V70R ook een lege accu had. De verkoper heeft hem met een booster gestart en daarmee inderdaad heel wat vernaggeld aan elektronica. Uiteindelijk een ETM en ECU dacht ik.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 18:04  ·  #3
...
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 65
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 18:16  ·  #4
Waar kan ik de aansluitpunten onder de motorkap van een S60 /2001 dan vinden waar het wel veilig is om de accubooster er op aan te sluiten.
Ik zou ook indien de situatie zich voordoet de booster aansluiten op de accu achter in de auto. :(
Maar goed dat ik hierop gewezen wordt.

gr. Andor
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 18:23  ·  #5
...
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Jump starter

 · 
Posted: 04.07.2012 - 19:23  ·  #6
... de paarse MIN is niet zo erg gelukkig gekozen.
De tekst uit het boekje heeft het ook over de "hijsogen" van de motor.
Je ziet er daarvan op de foto een heel duidelijk rechterzijde van de motor (links op de foto) in het midden van de ruimte aldaar ongeveer. Op de foto van hieruit gezien direct achter de zwarte deksel (iets lager).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0