Kachelradiateur

Hansd
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Kachelradiateur

· 
Posted: 16.12.2020 - 17:58  ·  #1
Hallo, ik ben in het bezit van en Volvo v70 diesel uit 2005. Mijn verwarming wordt niet meer warm blaast alleen koude lucht! Temperatuurmeter staat netjes in het midden, De regelunit werkt ook goed, allen luchtuitlaten werken perfect, dus ik dacht vandaag ik vervang de kachelradiateur. Alles ging goed totdat ik de leidingen terug in de kachelradiateur wilde drukken,
Ik krijg met geen mogelijkheid de leidingen helemaal terug waardoor ik de borgclippen niet kan plaatsen. Ik moest bij het vervangen van de kachelradiateur de leidingen opzij duwen, dus ik denk dat daar daardoor de leidingen niet meer passen. Nu zit ik eraan te denken om de 2 leidingen aan los te koppelen zodat ik meer speling heb. Maar moet ik het Dashboard verwijderen?

Gr Hans
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Kachelradiateur

· 
Posted: 16.12.2020 - 17:59  ·  #2
Je kan ze toch terug buigen? Zijn alu buizen. Zo doe ik het ook.

Ook zit er een tywrap bovenop de buizen, even los knippen.
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 18:16  ·  #3
Dat heb ik gedaan, maar als ik die leidingen terug dus,krijg ik ze niet helemaal naar binnen, hoeveel kracht ik ook zet, daardoor krijg ik de borgclip niet op zijn plek
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 18:38  ·  #4
Moet kunnen. Welk merk radiator? Orig o ringen?
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 18:56  ·  #5
Desnoods een paar tikken op de leiding zodat hij erin schiet. Maar inderdaad zoals blade al zegt,zou het gewoon moeten lukken. De borgclip moet je soms in het tussenstuk wat extra aanduwen omdat hij er anders aan de andere kant niet doorheen past.
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 19:08  ·  #6
Het is een imitatie kachelradiateur, een originele kost 400 euro, en de auto gaat in het voorjaar weg ivm milieuzone, wel orginele o ringen,ik heb zelfs de oude weer terug geplaatst, maar hetzelfde resultaat, ook een paar tikken op de leidingen gegeven, maar je kan ze niet doordrukken! Heel apart, ik zal anders morgen even een paar foto’s plaatsen
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 19:09  ·  #7
Maar nieuwe leidingen plaatsen is dat een lastige klus?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 19:24  ·  #8
Dat moet je niet willen denk ik.

Welk merk is het? Ik monteer ook aftermarkets, nrf en nissens. Beiden echt perfecte passing, maar die buizen zijn soms wel een dingetje idd om erin te krijgen. Ze moeten er goed voor zitten, en dan aandrukken met gepaste kracht en aangedrukt houden. Dan de nieuwe clip plaatsen, dat kan van beide kanten, neem de makkelijkste!

Clips en o ringen doe ik altijd orig volvo en nieuw. Ringen goed invetten met ptfe of vaseline ofzo. Passing waar clips in vallen ook even insprayen met ptfe.

De mondjes die de radiator in gaan zijn wel helemaal rond? Niet beschadigd?
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.12.2020 - 07:29  ·  #9
Mondjes zijn onbeschadigd, vandaag nog maar een poging wagen, anders gaat die naar een garage, iemand een optie in de buurt van Wassenaar?
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.12.2020 - 07:32  ·  #10
Ik heb de oude ook nog terug geplaatst, maar zelfde probleem, dus ligt toch aan de leidingen,
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 17.12.2020 - 21:31  ·  #11
Je zal er wellicht weinig meer aan hebben, maar ik heb een jaar geleden hetzelfde gehad. Ik wilde alleen de o-ringen vervangen en kreeg daarna de borgclips niet meer terug, En ik moest nog naar huis rijden vanuit de hobbyclub waar ik het onderhoud deed. Dat was even paniek.
Uiteindelijk bleek dat ik gewoon nog harder moest duwen om de buizen er ver genoeg in te krijgen. Toen was het een eitje om de clips erin te schuiven.....

Ik zou uitkijken met tikken met een hamer, het is maar aluminium....
Hansd
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.12.2020 - 15:32  ·  #12
Het is gelukt, met een schroevendraaier behoorlijk wat kracht gezet en uiteindelijk de borgclippen er in gekregen!, kacheltje weer lekker warm, bedankt voor alle reacties!!

Selected quotes for multi-quoting:   0