Kan de dealer de chip van de start onderberker aanpassen aan andere sleutel?

Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Kan de dealer de chip van de start onderberker aanpassen aan andere sleutel?

· 
Posted: Gisteren om 20:07  ·  #1
Ik heb ik Brazilie een 2003 V70. En daarvan was de vloeistof van de binnen spielgel verlopen. Een paar jaar geleden heb ik via ebay een kaar een bijna complete set gescroord. In de set zat een goede spiegel, 2 iriginele inklapbare sleutels, contact slot en portier slot.

De spiegel is geinstalleerd, en werkt prima met de afstands bediening. Alleen toen ik het contact slot had gewisseld kon ik de auto niet starten. Dat bleek te komen omdat de chip in de sleutel, die de start onderbreker uitschakelt niet met de code van de auto matchte.

Nu heb ik van de Volvo dealer in Brazilie een bericht ontvangen dat er een call back is i.v.m. de airbag van het stuur (ze moeten eerst checken of die van een verdachte partij is). En nu zat ik te denk als ik toch naar de dealer moet, wellicht kunnen die helpen met dit issue zonder dat ik de sleutel moet open maken om zo de chip om te wisselen.

Daarom de vraag.
*Kan de dealer de start onderberker code die in de auto (CEM) zit aanpassen naar de code die in de "nieuwe" sleutels zit?
*Of kan de dealer de start onderbereken chip die in de "nieuwe" sleutel zit aanpassen naar de code van de auto?

Als het op een van de bovenstaande manieren kan worden opgeslost zou de makkelijkste manier zijn, i.p.v. de sleutel open maken om de chip om te wisselen.

Reacties zijn welkom. Al vast bedankt.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Re: Kan de dealer de chip van de start onderberker aanpassen aan andere sleutel?

· 
Posted: Vandaag om 06:49  ·  #2
Op d5t5.com staat ergens een uitleg over sleutels, afstandsbedieningen en zo. Best complex gedoe.
Misschien dat je daar wat mee kunt en dan ben je sowieso ongelezen als je bij de dealer bent

Ben wel benieuwd naar de call back. Na 22 jaar, voor een onderdeel dat na 15 of zo vervangen zou moeten worden? Hoor ik zelden iets over dus dit vind ik heel leerzaam.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Alvast bedankt!
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Kan de dealer de chip van de start onderberker aanpassen aan andere sleutel?

· 
Posted: Vandaag om 10:37  ·  #3
Het gaat om de chip die in de sleutel zit, die de start onderbreker uitschakelt. Niet over de afstands bediening die de deur opent of sluit. Dat zijn twee verschillende dingen.
Rien
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 11:08  ·  #4
Is het misschien een optie om de oude sloten terug te plaatsen en de nieuwe afstandsbediening te combineren met de oude sleutels met de correcte transponder?
Selected quotes for multi-quoting:   0