Kapot/lekkend LCD scherm in dashboard V70 MY2008

 
 
 
 
 
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Kapot/lekkend LCD scherm in dashboard V70 MY2008

 · 
Posted: 12.02.2014 - 21:18  ·  #1
Hallo allemaal,

Afgelopen donderdagavond zag ik in ineens een klein stipje in de rechterklok van het dashboard, net boven de 'D' (niet zichtbaar op onderstaande foto's). Zaterdag leek het stipje gegroeid, maar was ik daar nog niet helemaal zeker van. Tot maandagochtend, toen het stipje bleek te zijn gegroeid tot een vlekje.

Diezelfde maandag maar even langs de dealer gereden (Furness-car Zwolle) en er naar laten kijken. Monteur had geen idee wat het was en zei ook nog nooit zo iets gezien te hebben. Hij gaat nu contact opnemen met Volvo om te horen of dit een bekend probleem is.

Mocht het niet te verhelpen zijn, dan zou de hele Driver Information Module (DIM) vervangen moeten worden. Vooralsnog ben ik dat (nog lang) niet van plan, ook niet als het vlekje groter mocht worden.

Zelf denk ik aan iets van kapotte pixels in het LCD scherm. Hoe die kapot zouden moeten zijn gegaan is me een raadsel. Ook vraag ik me af hoe het vlekje bruinig kan zijn, terwijl het monochroom schermpje is. Volgens de monteur zou dit laatste trouwens veroorzaakt kunnen worden doordat de lekkende kristalvloeistof (als daar al sprake van is) tegen de folie van het display is gelopen.

Heb deze vraag ook op 'het andere' volvoforum gesteld en daar ook enkele reacties gekregen die er op duiden dat het probleem inderdaad zou worden veroorzaakt door lekkende kristalvloeistof in het LCD scherm.

Vandaag bleek het vlekje weer verder gegroeid. Nog niets gehoord van de dealer, mocht dat zo blijven dan neem ik vrijdag even zelf weer contact op.

Een van jullie dit al eens eerder gezien?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kapot/lekkend LCD scherm in dashboard V70 MY2008

 · 
Posted: 12.02.2014 - 21:24  ·  #2
lekkende vloeistof is wel het meest voor de hand liggend eigenlijk. En je DIM doet het verder wel goed?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Kapot/lekkend LCD scherm in dashboard V70 MY2008

 · 
Posted: 12.02.2014 - 21:33  ·  #3
jungle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 45
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kapot/lekkend LCD scherm in dashboard V70 MY2008

 · 
Posted: 15.02.2014 - 13:56  ·  #4
Bedankt voor jullie reacties.

Quote door Petrus64

lekkende vloeistof is wel het meest voor de hand liggend eigenlijk. En je DIM doet het verder wel goed?


DIM werkt verder prima

Quote door Folke3

ETS in Oosterhout repareert de displays van Volvo.
http://www.ets1.nl/home.html


Thnx for the tip: ziet er inderdaad uit dat ik daar terecht kan als Volvo niet met een oplossing komt.

Gisteren trouwens contact gehad met de Volvo-dealer: Volvo heeft het in onderzoek en ze hebben nog geen reactie terug ontvangen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0