Ik heb inmiddels 'besloten' dat mijn katalysator niet meer goed functioneert, vermoedelijk een gedeeltelijke blokkage. Niet alleen de P0420 code, maar ook de gemeten inlaatlucht temperatuur versterkt dat vermoeden, deze loopt op van +/- 5-6 graden boven buitentemperatuur tot soms wel 60 graden(!!), waarna mijn hele auto van slag raakt, zoals de automaat die begint te slippen en bonken. Loopt je kat niet meer goed door, dan ontstaat er tegendruk met loeihete gassen door je hele inlaat traject.
En natuurlijk heb ik weer een auto waarbij de katalysator in het uitlaatspruitstuk zit
Dus, grote vraag is: wie kan mij de juiste aanwijzingen/stappen vertellen? Monteur heeft e.e.a. al even van boven & onder bekeken maar zei dat hij eerst een stappenplan (Haynes o.i.d) wil zien voor hij er mee aan de slag gaat
Staat er iets dergelijks in VIDA omschreven of heeft iemand (het juiste hoofdstuk van) Haynes?
En natuurlijk heb ik weer een auto waarbij de katalysator in het uitlaatspruitstuk zit

Dus, grote vraag is: wie kan mij de juiste aanwijzingen/stappen vertellen? Monteur heeft e.e.a. al even van boven & onder bekeken maar zei dat hij eerst een stappenplan (Haynes o.i.d) wil zien voor hij er mee aan de slag gaat

Staat er iets dergelijks in VIDA omschreven of heeft iemand (het juiste hoofdstuk van) Haynes?