Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 
 
 
 
 
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 12:10  ·  #1
Zo...lekker met vakantie geweest met de V70 2.4T fijn doen waarvoor deze auto gemaakt is: bepakt en bezakt kilometers vreten met hoge gemiddeldes om zsm. op je vakantie bestemming te zijn.
Niet dat onze vakantie dan pas begint maar omdat wij een app. in Spanje hebben en daar altijd weer dat mooie Frankrijk tussen ligt een prachtig land maar die bewoners he?? wat een galbakken.
"Thuis" in Spanje ben ik zowat net zoveel onder- als boven water, en neem na een maandje weer met weemoed afscheid om een jaar hard te buffelen voor een maand Spanje. De heen- en terugreis zijn voorspoedig verlopen, totaal 3400 km. gereden waarvan ca. 250 tussen appartement, duikcentrum/schip en de "grote" boodschappen houden.
Gemiddeld verbruik 1:10.5 en dat is heel netjes voor deze hoge gemiddelden (heen- en terugreis 118 km/uur en dat is deels te wijten aan vrachtauto's die regelmatig inhalen en de snelheid er uit halen tevens is de auto natuurlijk volbeladen met duikset, flessen, fiets en wat kleding/toilettas.
Natuurlijk heeft El Torro geen krimp gegeven alleen maar op tijd tanken.
Wij rijden over Milau en dat is vrij bochtig en steil, verder goed te doen.
Hou je aan de snelheden ivm. controle/flitskasten
Was alleen wat stijvig in mijn bovenbenen verder perfect 15 uur gestuurd. :D :D
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 13:58  ·  #2
Quote door willemf58

Was alleen wat stijvig in mijn bovenbenen verder perfect 15 uur gestuurd. :D :D


aardige kans dat je je stoel net 1 klikje te ver achterover hebt gekanteld. Dat zet druk op je bovenbenen.

Dat soort lange roadtrips zijn inderdaad erg leuk. Maar ik zou het nooit zonder cruise control willen doen.
De D5 is hiervoor uiteraard de meest geschikte moter: hoge gemiddelde met laag verbruik en hoge actieradius. 1000km/tank is mogelijk.
Met een LPG-auto kan je wel aan de pomp blijven staan... 450km/tank. Dat haalt je gemiddelde aardig naar beneden.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 14:08  ·  #3
Lekker genoten dus, mooi!

Quote door willemf58

altijd weer dat mooie Frankrijk tussen ligt een prachtig land maar die bewoners he?? wat een galbakken.


Helemaal als die fransozen marokkanen zijn, in een afgetrapte BMW rijden en denken dat je als Hollandse toerist geld bij je hebt. Wij zijn op een praktisch lege peage achtervolgd (ongeveer 20 minuten lang), met moves van de franse BMW als voor je rijden en vol op de rem gaan staan, bijna opduwen, naast je rijden en bij een afrit van de weg af willen drukken.

Kutland, met name m'n vrouw is er helemaal klaar mee. Ik ook, je voelt je niet op je gemak als je samen met vrouw en kind van 1,5 in de auto zit en wordt opgejut door drie van die ....vulzelfmaarin....
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 14:18  ·  #4
Heftige kwestie, OttoV, het lijkt op een poging tot overvallen :(

Ik herken je verhaal, Willem, 1:10,5, alleen de Fransen waren bij ons in de Alsace echt bijzonder vriendelijk.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 14:21  ·  #5
Klopt TeeVife, had de rugleuning na een paar uur (op de heenreis) wat rechterop gezet en vergeten hem weer terug te stellen.
Wij hadden hiervoor ook een D5; toen reed ik > 20.000/jaar; bovendien had ik de ECU laten "optimaliseren" deze haalde op zo'n rit gemakkelijk 1:19.5 (ook automaat)
Maar de laatste 3 jaar ben ik veel minder gaan autorijden (forensen met de ligfiets) dus hebben we 2 jaar geleden deze benzinepruttel gekocht en buiten het "afrekenmoment bij de pompkassa" koester ik de auto en verwen hem af en toe met een ritje Spanje. Ook de automaat is niet te versmaden :devil: :devil:
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 19.09.2013 - 21:54  ·  #6
Heftige ervaring dus OttoV ook een traumatische ervaring zal ik maar zeggen; Dit gedrag heeft op zich alles te maken met snelweg terreur dat wel vaker voorkomt maar kan ook in andere landen voorkomen. Ik bedoel meer de mentaliteit van de Fransozen, ze zijn niet blij en dankbaar dat je als toerist pecunia komt doneren en ze hoeven helemaal niet nederig oid. te zijn maar toch? een bepaalde arrogantie zal ik het maar noemen. Uiteraard de goede daargelaten. In Spanje (Cataloniƫ) zijn de mensen "warmer" behulpzamer en vriendelijker tegen je wat niet wegneemt dat daatr ook criminele figuurtjes rond kunnen lopen/rijden. Sterkte voor jou en je vrouw met de traumatische ervaring! :-) Jullie kindje zal er wel niets meer van mee gekregen hebben 8-)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 20.09.2013 - 14:25  ·  #7
@ Willem: nee, die was diep onder zeil. En traumatisch, nee, was voor nijdig: je hebt een klein kind bij je! Al is 't dan wel prettig dat je een stevige auto rijdt, als 'ie me had geraakt had ik m'n dierbare S60 (op dat moment waarschijnlijk bijna 2 ton zwaar) mezelf kennende echt als tank gebruikt.

De wat normale Fransen: inderdaad buitengewoon chagrijnig volk, we hebben daar toch een hele lieve duit stukgeslagen.

Nee, voor mij de komende vakantie een andere bestemming.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 20.09.2013 - 16:25  ·  #8
Nou gelukkig maar, ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor, dan maar "onschuldig" crashen, (heeft m'n VRO ook nog eens nut) en zien wat er van komt maar je hebt er niets aan en die gasten zijn vaak nog niet verzekerd ook en dan zijn de rapen helemaal gaar.Het probleem voor velen is vaak dat je er door moet rijden om in Spanje te komen dus ben je overgeleverd aan de grillen van die figuren. Ook al laat ik me de pis niet gauw lauw maken m'n vrouwtje vindt dat ook maar niks :police:
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 20.09.2013 - 18:27  ·  #9
Nou even sluikreklame dan voor een mooi vakantieadres................ 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 20.09.2013 - 19:37  ·  #10
Quote door OttoV

Helemaal als die fransozen marokkanen zijn, in een afgetrapte BMW rijden en denken dat je als Hollandse toerist geld bij je hebt. Wij zijn op een praktisch lege peage achtervolgd (ongeveer 20 minuten lang), met moves van de franse BMW als voor je rijden en vol op de rem gaan staan, bijna opduwen, naast je rijden en bij een afrit van de weg af willen drukken.

Kutland, met name m'n vrouw is er helemaal klaar mee. Ik ook, je voelt je niet op je gemak als je samen met vrouw en kind van 1,5 in de auto zit en wordt opgejut door drie van die ....vulzelfmaarin....


Zulke idioten ben ik ook al eens tegengekomen in Frankrijk, toen ik onderweg naar Spanje was.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee.
Gas erop, buigen of barsten, hij van de weg, of ik van de weg.
Werkte wel, nadien geen last meer van ze gehad.
Zal ze leren. :ninja:
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 21.09.2013 - 00:12  ·  #11
Mooi hoor Ddh prachtige foto maar in Oostenrijk en Zwitserland wonen ook randdebielen alleen zullen ze daar minder "anoniem" kunnen leven en handelen.
Lijkt me leuk mountainbiken op jouw vakantie-adres maar kan er mijn passie niet beoefenen (duiken in de Middelandse zee) en heb graag al mijn speeltjes mee op vakantie bovendien verkies ik de Spaanse (Catalaanse) levenswijze boven die van onze Oosterburen en laat ik me niet weerhouden daar naar toe te gaan door een stelletje minkukels die een beetje toeristen intimideren en lastig vallen 8-)
vijf punt twintig
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidplas
Leeftijd: 64
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 27.02.2014 - 10:28  ·  #12
Beter laat dan nooit. Mocht dit vervelende weggedrag voorkomen, zorg dan dat je een mobieltje duidelijk zichtbaar hebt, toets daar willekeurig 3 cijfers in, wacht ongeveer 4 seconden en ga dan hevig sticulerend in de mobiel praten. Dit schrikt de NAFfers dusdanig af, dat ze 99 van de 100 keer het hazenpad kiezen. Heb deze tip van Fransen zelf gekregen, waar ik overigens nooit moeite mee heb, daar ikzelf enig Frans spreek. Niet teveel natuurlijk, ik moet wel van m'n vakantie kunnen genieten.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 27.02.2014 - 10:47  ·  #13
Frankrijk, mooi land, alleen jammer dat er Fransen wonen :P En ze zijn helemaal chagerijnig als ze denken dat je Duits bent <_< (ooit eens gevraagd of er plek was op een camping, de campingeigenaresse was vrij nors, totdat ze ons paspoort zag en dus zag dat we Nederlanders waren, was ineens een stuk aardiger :P).
Ik ga vaak naar de zuid-west kust (tegen Biarritz aan), om te surfen. Heb daar eigenlijk nooit problemen gehad, de mensen zijn daar best vriendelijk
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 27.02.2014 - 11:30  ·  #14
Quote door willemf58

Nou gelukkig maar, ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor, dan maar "onschuldig" crashen, (heeft m'n VRO ook nog eens nut) en zien wat er van komt maar je hebt er niets aan en die gasten zijn vaak nog niet verzekerd ook en dan zijn de rapen helemaal gaar.Het probleem voor velen is vaak dat je er door moet rijden om in Spanje te komen dus ben je overgeleverd aan de grillen van die figuren. Ook al laat ik me de pis niet gauw lauw maken m'n vrouwtje vindt dat ook maar niks :police:


Dus voor Frankrijk is dit een aan te raden accessoire? :lol:
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Kilometers jakkeren in onze "gouden koets"

 · 
Posted: 27.02.2014 - 12:55  ·  #15
Of hiermee op vakantie gaan! :fgrin: :fgrin: :fgrin:

the maraurder

Vraag me wel af of ie door de normale tolpoortjes komt op de peage?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0