kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

Kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 
 
 
 
 
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 03.11.2015 - 18:01  ·  #1
Hi Allen,

Vandaag voor de APK geweest. Weinig op de auto aan te merken op 1 ding na.

Bij de rechter achterdeur kan het kinderslot er niet meer vanaf. Dit is nu afkeur. Ik kan draaien wat ik wil. Contact er op en er af, met de centrale knop alles eerst weer open en dicht doen, niks helpt. Iemand een idee.

Ik heb wel al een paar keer gehad dat de deur niet open ging als ik de deuren open maakte. Na 2 of 3 x pakt hij dan wel.

Bedankt alvast voor de reacties.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 03.11.2015 - 18:56  ·  #2
Even voor de duidelijkheid, gaat de auto van buitenaf ook niet altijd meer open, of is het alleen van binnenuit? (kinderslot werkt alleen op de ontgrendeling van binnenuit namelijk).

De deurbekleding is bij Volvo relatief makkelijk te verwijderen, dus even op de knietjes (dekentje er onder op de koude grond hedentendage :kerstman: ) en knutselen maar. Moet niet al te moeilijk op te lossen zijn denk ik. Kinderslot is een mechanisch iets per slot van rekening.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5829
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 03.11.2015 - 19:27  ·  #3
info:
losmaken deurpaneel: https://www.youtube.com/watch?v=TnoLSe_YFKk
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 03.11.2015 - 22:11  ·  #4
De deur gaat meestal wel mee open met de rest en soms niet. Dan gaat hij zowel van binnen als van buiten niet los.

Wat tref ik aan als ik het deurpaneel verwijder.Is het iets mechanisch, of zou het aan de electronica liggen.

Bedankt alvast.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5829
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 03.11.2015 - 22:16  ·  #5
Ik zou eerst kijken of het mechanisch is of een slechte verbinding draad etc. elektronisch wordt dan toch met vida kijken lijkt me. daar hoeft de deur niet voor los :D
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 05.11.2015 - 20:17  ·  #6
Het knopje waarmee je met de sleutel het kindeslot kan bedienen, is dat mechanisch of electrisch.

Thanx voor de reacties,
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 05.11.2015 - 20:43  ·  #7
dàt kinderslot gaat elektronisch, en is geïntegreerd met je centrale vergrendeling.
dit betreft niet je kinderslot, maar je elektrische aansturing of uitvoering (motor) van je slot.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 06.11.2015 - 08:49  ·  #8
zou me verbazen als het elektrisch is ..
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 06.11.2015 - 10:02  ·  #9
het kinderslot werkt alleen door de deur van binnenuit niet te kunnen openen,
dàt werkt inderdaad zuiver mechanisch, maar Muddiver zegt ook dat in dit geval de deur niet meedoet met de centrale vergrendeling.
althans, zo lees ik het.?
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 06.11.2015 - 10:55  ·  #10
Als de deur van buitenaf ook niet te openen is, denk ik eerlijk gezegd dat het niet aan het kinderslot ligt. Waarom ik dat denk?

Het gebeurt nogal eens dat ik met mn gezinnetje naar de auto loop, de kids (5 en 3) hard vooruit hollen en al bij de auto staan te stuiteren en aan de deur staan te trekken voordat ik m ontgrendeld heb. Zodra ik m dan ontgrendeld heb, is veelal mijn dochter (5) boos op mij, omdat ik haar deur niet los heb gemaakt... :lol: Dus mag ik nogmaals op het knopje drukken.

Met andere woorden: Als de deurklink aan de buitenzijde bediend wordt wanneer de auto ontgrendeld wordt, wordt die specifieke deur dus niet ontgrendeld.

In jouw geval zou ik even kijken of de betreffende deurklink wel volledig naar de 'ruststand' gaat, nadat deze bediend is. En uiteraard ook alle onderdelen vanaf de klink (zowel buiten als binnen) tot aan het slot.

Even terug naar het kinderslot zelf: zodra de auto ontgrendeld is, óók de specifieke deur, kan je deze dan van binnenuit wel of niet openen als het kinderslot niet geactiveerd is?

Iig succes!
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 06.11.2015 - 10:59  ·  #11
Even de bekleding verwijderen en met een bus grafiet/kruip olie of WD40 alles wat ook maar enigszins beweegt of zou moeten bewegen in jouw beleving voorzien van smeersel, uurtje in laten trekken en daarna opnieuw testen :thumb:

Vergeet inderdaad niet op het mechanisme achter de handgreep mee te sprayen.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 06.11.2015 - 11:13  ·  #12
Quote door Confus

Het gebeurt nogal eens dat ik met mn gezinnetje naar de auto loop, de kids (5 en 3) hard vooruit hollen en al bij de auto staan te stuiteren en aan de deur staan te trekken voordat ik m ontgrendeld heb. Zodra ik m dan ontgrendeld heb, is veelal mijn dochter (5) boos op mij, omdat ik haar deur niet los heb gemaakt... :lol: Dus mag ik nogmaals op het knopje drukken.


zó herkenbaar: mijn jongste zoon van 5 heeft de greep van "zijn" deur (aan de voorkant, de scharnierzijde) zo al een mm of twee uit de deur van mijn classic gerukt :'( de oudste (7) had het bij de vorige auto al door: wachten tot je klik hoort en lampjes ziet knipperen..
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 07.11.2015 - 10:59  ·  #13
Hi allen.

Als de kids vooruit stuiteren en de klink in de hand hebben gaat deze deur inderdaad niet mee, dan moet ik nogmaals drukken. maar als ik soms de deuren open wil maken zonder kids en vrouwlief die de klink vast hebben gaat deze deur ook niet mee. Door alles weer af te sluiten en nogmaals te openen gaat het wel goed, maar je kan geen pijl op trekken. Dit doet hij al heel lang.

Maar, ik was bij de APK en er waren mensen binnen van de RDW, dus iedereen alert. Toen begonnen ze ineens toen de auto open was en alle deuren van het slot waren te kijken of het kinderslot er op en af kon. Het zit er standaart op bij ons. Bij LA kon hij door met de sleutel het knopje om te zetten het kinderslot bedienen. Het werkte ook. Bij RA ging het kinderslot er niet af, dus afkeur.

Het smeren lijkt mij een hele geode optie. oud vet kan ook voor problemen zorgen.
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 11.11.2015 - 10:39  ·  #14
Na demontage van het deurpaneel kwam naar voren dat de bediening van de kabel los geschoten was. De bevestigings lip van de bediening was afgebroken.

De oplossing was een ty-rip.

Bedankt allemaal voor het meedenken
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: kinderslot gaat er niet af. APK afkeur.

 · 
Posted: 11.11.2015 - 10:55  ·  #15
jij bedankt voor het delen van de oplossing!
nu dus geen kinderslot meer?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0