Klapband op je vooras...altijd feest.

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Klapband op je vooras...altijd feest.

 · 
Posted: 25.07.2019 - 21:44  ·  #16
Ja, dat was inmiddels een 10 jaar geleden gelukkig 😉

Zaten er met 5 man in,
En ik was de enige met “letsel” en dat viel ook wel mee met een gekneusde nek en een hersenschudding.
😉

In mn vrachtwagen heb ik gelukkig ook een standairco, anders slaap je echt niet in de zomer!
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Klapband op je vooras...altijd feest.

 · 
Posted: 26.07.2019 - 12:03  ·  #17
Hoe werkt zo'n stand airco? Draait die op de diesel? Of zit er een heel grote accu in?

Overigens een klapband op de A2 opgelopen met de V60. Reed nietsvermoedend op de 4e baan en ineens een enorm kabaal en geklapper. Zo snel als mogelijk naar de vluchtstrook, ondertussen wat boze blikken en getoeter ontwijkend. Hele wang open gereten. Was een 4 jaar oude Pirelli. Wilde ze toch al vervangen, nog wel 4,5 mm profiel, maar wel al 80.000 km eronder! Die dingen wilden maar niet slijten. De Michelins op de achteras gingen nog harder.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Klapband op je vooras...altijd feest.

 · 
Posted: 26.07.2019 - 12:42  ·  #18
Een standairco werkt gewoon op de standaard accu’s.
Zit verder geen extra accu voor in, alleen een onderspanning beveiliging.

Als het goed warm is, dan laat ik de auto met de gewone airco nog een 45min draaien. En als hij uit gaat, dan gaat de stand airco aan.

Dit houd de temperatuur een uurtje of 5 tot 6 koel.
Mocht het zijn dat het heel warm word snachts, en ik word er wakker van, dan is het weer een 45 min de motor laten draaien, en de accu heeft weer wat prik om de nacht door te komen.

Overdag als de motor uit staat, dan blijft de stand airco door draaien. En blijft het koel
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Klapband op je vooras...altijd feest.

 · 
Posted: 26.07.2019 - 15:28  ·  #19
Maar dat zijn ook iets grotere accu's dan in onze sierpaarden.
Plus dat we in NL over het algemeen met vrij nieuwe vrachtauto's rijden waarvan het blok met dit weer zo weer aan slaat, daar heeft de accu geen moeite mee.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Klapband op je vooras...altijd feest.

 · 
Posted: 26.07.2019 - 20:12  ·  #20
Nou, ik kan jullie vertellen dat de meeste standairco's er met de huidige hitte er na een uur of 4 toch echt mee stoppen, zeker als de accu's al een jaartje of nog ouder zijn.
Zelf heb ik helaas geen standairco (meer) en dat was zwaar afzien deze week. Maar wel heb ik maandag ff nieuwe accu's laten monteren (naja ff, duur wel 2 uur :-( ). Na 3 jaar dienst waren ze finaal af.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0