Daar is weinig meer van over, nou snap ik ook waar zo nu en dan die stukken rubber langs de weg vandaan komen.
Dat was voor de klapband nog gewoon een goede band?
Een klappertje op de vooras is helemaal geen pretje. Laat staan als je een super single op de stuuras hebt zitten. Kan je gelijk de bandenboer bellen want de krik kan er niet meer tussen. Maar ik moet zeggen dat bepaalde merken banden wel een sterke voorkeur hebben om te klappen.
Trailer fabrikant Krone monteerde altijd "matador" banden, na een jaar of 3 dienst mag je die goed in de gaten houden.
Bij mijn vorige werkgever van diverse trailers 4 banden eraf binnen een jaar/anderhalf jaar eraf..... Met nog voldoende profiel.
Trottoir randen zijn daarentegen we een hele slechte, zeker als je "zwaar" bent. Die verzwakken de wangen heel erg.
Met de trekker blijf ik er heel ver van af en als het dan toch moet dan maar vol er overheen.....
Met de trailer doe ik het zelfde, of wegblijven van het trottoir of alles er vol overheen slepen.
De banden aan de rechterkant van onze bussen zien er ook niet uit door de stoepjes die we mee pakken in bochten en bij verhoogde bushaltes.
Er zitten 4 van die kleine deukjes in de wang van de banden, als je die niet meer ziet wordt het tijd voor nieuwe.
Vooral bussen met naloop as willen die laatste band wel eens vies tegen de stoep drukken.