Klapsleutel ombouw voor V70 2002 - Rubberen sleutel en transponder naar klapsleutel

D5-Rijder2019
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Klapsleutel ombouw voor V70 2002 - Rubberen sleutel en transponder naar klapsleutel

· 
Posted: 14.01.2019 - 22:10  ·  #1
Ik heb hier op het forum 2 topics gezien over de ombouw van de sleutel voor de oudere modellen die een losse transponder hebben. Een vd topics is een sticky, helaas is de topicstarter (Funk3) niet bepaald actief meer op dit forum.

Op de site van Wenmar staat los van de onderdelen voor de behuizing en andere artikelen geen enkele informatie of content, behalve wat Engelse text over leveringsinfo. Vraag me af of deze webshop nog in leven is.

Ik zou graag mijn sleutel willen ombouwen naar een klapsleutel. 1 vd sleutel is flink gebruikt en heeft bijna de status van een doorgekauwde kauwgom. Wie kan me helpen aan een adres in de buurt van Eindhoven of Limburg? Ik ben zelf bang dat ik ondanks de instructies/video's het toch verpest en dan nog verder van huis ben.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Klapsleutel ombouw voor V70 2002 - Rubberen sleutel en transponder naar klapsleutel

· 
Posted: 14.01.2019 - 22:22  ·  #2
Als je naar wenmar gaat in hengelo dan maken ze deze voor je. Dat heb ik ook laten doen. Ik heb ook een 4-knops AB. Werkt goed, alleen zit er redelijk wat speling op de baard en het draaimechaniek. Dat is orig volvo echt beter.
D5-Rijder2019
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Klapsleutel ombouw voor V70 2002 - Rubberen sleutel en transponder naar klapsleutel

· 
Posted: 14.01.2019 - 22:42  ·  #3
Quote door Walterj

Als je naar wenmar gaat in hengelo dan maken ze deze voor je. Dat heb ik ook laten doen. Ik heb ook een 4-knops AB. Werkt goed, alleen zit er redelijk wat speling op de baard en het draaimechaniek. Dat is orig volvo echt beter.

Ah ok, dan ga ik toch maar eens het webformulier invullen en kijken wat of wanneer iets mogelijk is. Heb je jouw sleutel ook bij Wenmar laten maken trouwens?

Ik heb op mijn transponder ook de achterklepknop maar die doet het niet, kan dat kloppen? Is dat alleen mogelijk voor een nieuwer model of moet ik de gasveren aanpassen/vervangen oid?
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.01.2019 - 22:56  ·  #4
Mijn tip: koop in China de bovenkant en laat die slijpen, en haal op de sloop de onderkant van de sleutel en gebruik die voor het afsluiten van je auto. De Chinezen leveren over het algemeen geen degelijke knoppen...
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 15.01.2019 - 07:45  ·  #5
Achterklep gaat open als je 2 keer kort achter elkaar op de knop drukt.
Dus misschien heeft het al die jaren gewoon gewerkt maar wist je dat niet? Staat ook gewoon in het boekje.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 15.01.2019 - 08:06  ·  #6
Wenmar heeft voor mij de sleutel ook geslepen, in totaal kostte het iets meer, maar ik had geen gepruts en was in 1 keer klaar.
De achterklep-knop ontgrendelt alleen, je moet wel zelf de klep omhoog doen, dat is bij het latere model (vanaf 2008) mogelijjk dat hij vanzelf opent.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2019 - 12:01  ·  #7
Die tip van Arnaud is ook een goeie om een solide sleutel te bekomen.
Alternatief is een heel dun ringetje onder het asje. Daarmee heb ik het teveel aan speling opgeheven.
D5-Rijder2019
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2019 - 23:17  ·  #8
Ik heb inmiddels contact gehad met Wenmar. Binnenkort denk maar eens een afspraak maken. Bedankt voor de tips trouwens. Ik zie het alleen niet zo zitten om op 2 plekken dingen te bestellen en dan ook nog de sleutel te laten/maken of slijpen.

Selected quotes for multi-quoting:   0