Klapsleutel zonder veerdruk

Is dit te repareren?

 
 
 
 
 
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 14.03.2014 - 17:01  ·  #1
Hallo leden,

Net m'n 2004 V70 D5 in bezit. Van één van de twee sleutels gebeurt er niets waneer ik op het knopje druk om de sleutel uit te laten klappen. Veer werkt i.i.g. niet meer maar kan niet goed zien wat er precies aan de hand is. Wanneer ik het batterijdeksel eraf haal zie ik iets wat lijkt op een imbus boutje. Haal ik hiermee de zaak uit elkaar? En weet een van jullie of ik eventueel hetbinnenwerk kan overzetten in een goede?
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 14.03.2014 - 17:08  ·  #2
Hoe de sleutel uit elkaar moet weet ik niet, maar het zou me niet verbazen als dat met die imbusbout kan.
Overzetten van het binnenwerk naar een ander exemplaar moet zeker kunnen, zolang je alles meeneemt, dus ook de transponder. Anders gaat de auto alsnog niets doen... :whistle:
Overigens moet je dan bij het overzetten wel de veer van de nieuwe gebruiken. Ik ga er vanuit dát er er een veer inzit. Wellicht kun je deze ook los vervangen..
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 14.03.2014 - 17:26  ·  #3
De kop los halen van de afstandsbediening Deze is dan te openen. LET OP dat de Transponder dr niet uit valt of dat je die verliest. Dan kun je zien of de veer gebroken is of enkel los geschoten. opspannen kann enig geduld voor nodig zijn. O-)
Lees ook het Topic eens van sleutel ombouwen. Staan meerder Fotos ook in.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3182
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 15.03.2014 - 09:59  ·  #4
Die imbus is een kleine torx, zo klein dat we er speciaal voor naar de winkel moesten.
De veer is het probleem niet, het onderdeel dat in de veer valt wel. Die is van plastic en de pootjes breken af, hadden ze die van metaal gemaakt was dit probleem er niet geweest.
2 jaar geleden heb ik de mijne vervangen met een forumlid

Quote door JeroenSpock
Vandaag samen met V70/2.4D/2003 de sleutels gerepareerd. Het klap gedeelte was kapot, zoals bij velen.
Bij autosleutels.nl 2 nieuwe klapstukken gekocht voor 20 euro per stuk, bij de dealer 41 ex btw als ik me niet vergis. Dan komt het slijpen van de sleutel er nog bij, 9 euro? en de transponder moet worden ingeleerd voor 50 euro ex.
Al met al zijn we dan mooi goedkoop uit door het zelf te doen, en de transponder en baard over te zetten.
Daarvoor moesten we wel de oude sleutel open breken/zagen/vijlen.

.
Bij het openen hadden we al een probleem, onze kleinste torx pastte niet. Dus naar de winkel voor een T5 bitje.

.
Oude sleutel bovenin, de nieuwe uit elkaar.
Het onderdeel tussen het veertje en de baard is van plastic. Had Volvo die van metaal gemaakt dan zouden alle sleutels blijven klappen zoals het hoort. De pootjes breken namelijk af.

.
Oude sleutel open maken, de zaag er in.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 15.03.2014 - 16:31  ·  #5
Kon je de kop van die nieuwe sleutel zo open maken, dus zonder te zagen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3182
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 15.03.2014 - 18:36  ·  #6
Er is meer, maar moest even wachten op een reactie want je mag niet na jezelf een bericht plaatsen, en 3 foto's is de max...

Nee die kop is gelijmd, krijg je niet open. Moet echt kapot

Quote door JeroenSpock
.
Dremel met vijl, om de transponder te bevrijden.
De vijl was er op een gegeven moment wel klaar mee en bedacht dat de keuken een veilige plek was, maar we vonden hem weer terug.

.
Ger zijn transponder bleef heel maar de mijne had deels gebroken glas.
Het ding zal 11 of 12 mm lang zijn, echt een gepiel om hem los te krijgen.

.
En de sleutels weer klaar.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 16.03.2014 - 11:03  ·  #7
Hmm, dan laat ik mijn huidige sleutels maar zo denk ik. Die zijn ook 'lam', maar ik heb weinig zin om die transponder of een nieuwe sleutel te slopen :P
mwg
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Homepage: avoldem.nl
Berichten: 394
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

sleutel

 · 
Posted: 16.03.2014 - 12:41  ·  #8
Hallo, ik heb nog een goedwerkende klapsleutel liggen van een V70 uit '04, kan je daar iets mee?

Groet Mart.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Klapsleutel zonder veerdruk

 · 
Posted: 16.03.2014 - 13:15  ·  #9
Ik denk het niet, de sleutel moet sowieso uit elkaar voor een nieuwe sleutelbaard, dan is het uiteindelijk net zo makkelijk om je eigen transponder over te zetten in een nieuwe klapsleutel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0