te kleine turbo voor v60 D3

 
 
 
 
 
Wols
 
Avatar
 
Subject:

te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 19.09.2011 - 15:56  ·  #1
Heb recentelijk mijn v60 met d3 motor laten tunen. Dit vanwege de toch te tamme motor . Begrenzer greep te vroeg in en onder 1500 toeren was motor echt dood. Kreeg hier helaas maar geringe vermogenswinst. Ging van 163 naar 182 pk en koppel steeg van 400 naar 450nm. Nu schijnt dat dezelde motor ook in v50 ligt als D4 maar dan met andere turbo en motor 177 pk afgeeft en dan ook beter te tunen is. Gaat dan van 177 naar 200pk en koppel komt op 480nm. is er al iemand die ervaring heeft met het monteren van grotere turbo, en zo ja waar hebben ze dat laten doen
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 19.09.2011 - 16:55  ·  #2
Rica of Fasttech eens benaderen of Hartog
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 19.09.2011 - 21:05  ·  #3
...
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 20.09.2011 - 06:42  ·  #4
Nou, dat is onzin. Ik heb eerder ook laten upgraden hoor op een andere auto. Gaat prima. Waarschijnlijk grotere turbo en hopelijk is dat icm software aanpassing voldoende. Zo niet, dan ook andere verstuivers. Dit blok moet dat makkelijk kunnen hebben. Enige wat tegen kan zitten in de huidige diesels zijn de roetfilters in deze. Hopelijk zit deze er niet op...
machiel88
 
Avatar
 
Subject:

Re: te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 14.10.2011 - 21:19  ·  #5
Hoeveel turbodruk heeft ie nu gekregen en hoeveel zou de turbo aankunnen? 0,5bar van een kleine turbo is toch het zelfde als 0,5bar van een grote turbo? (Correct me if i'm worng) Zoals Blastaway al zei, dan krijg je weer met software aanpassingen te maken die je orginele turbo ook wel aankan.

Groeten Machiel
lemmer
 
Avatar
 
Subject:

Re: te kleine turbo voor v60 D3

 · 
Posted: 18.02.2012 - 10:36  ·  #6
Quote door machiel88

Hoeveel turbodruk heeft ie nu gekregen en hoeveel zou de turbo aankunnen? 0,5bar van een kleine turbo is toch het zelfde als 0,5bar van een grote turbo? (Correct me if i'm worng) Zoals Blastaway al zei, dan krijg je weer met software aanpassingen te maken die je orginele turbo ook wel aankan.

Groeten Machiel


Bijna goed. De druk is een resultante van de weerstand van het inlaattraject en de hoeveelheid lucht de turbo dan inpompt. Om meer lucht te krijgen heb je meer volume nodig, lees een grotere turbo, dus de druk gaat altijd omhoog. Druk omhoog is ook temperatuur omhoog en dan gaan er weer andere factoren spelen bij een diesel. Voor normaal gebruik gaat dat dus niet!!
Bij benzinewagens is het een ander verhaal, veel simpeler.
Ik heb dit bij mijn Saab Cabrio ook gedaan, i.c.m. andere injectoren en uitlaat, dan is het effect nogal heftig.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0