Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 
 
 
 
 
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 04.12.2012 - 06:49  ·  #16
Ik herken in ieder geval de oplossing niet....
Ik heb zeker geen kastje die foutcodes reset, lijkt mij niet de aanpak van een probleem...
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 05.12.2012 - 23:18  ·  #17
mijn T5-GearTronic heeft witte injectoren, moter is standaard 250pk, LPI-vialle installatie.
Loopt er prima op, geen lambda-fouten. 1:8,6 op LPG, 1:9,4 lange afstand op CC.... mits de LPi-pomp werkt.... (heb nu ergens een kortsluiting in de LPG-installatie, 15A zekering knalt er steeds uit.)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 07.12.2012 - 20:59  ·  #18
Bedankt voor alle antwoorden.

De brandstofdruk wordt gesimuleerd bij het rijden op LPG, het kastje zit er niet in.
Laatste actieve foutcode was de motortoerentalsensor (waar zit dat ding?) en inactieve de brandstofdruk.
Na laatste reset nu drie (rustige) ritten geen foutcodes meer gezien op het dashboard.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 07.12.2012 - 21:12  ·  #19
Dat klinkt al beter, is dus software aanpassing.
Bij Mesman is men 3.5 dagen bezig geweest, na inbouw om de software goed in te regelen, maar dat heeft te maken met de 3 standen comfort, sport en advanced, alsmede met de customised tuning
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 12.12.2012 - 23:33  ·  #20
@Marc: heb jij een brandstofdruksensor aan je brandstofrail zitten (en dus een variabele brandstofpomp)?
Ik ben benieuwd hoe ze hier mee om zijn gegaan. Ik krijg hier terugkerende fouten op, als ik de VIDA resultaten intepreteer heeft dit te maken met schommelingen in de gemeten brandstofdruk, alsook het soms niet halen van de gevraagde brandstofdruk (hoog of laag).

Daarnaast heb ik gemerkt dat ook de gasregeling nog niet optimaal is. Ik rijd met bruine injectoren. Bij het vanaf lage snelheid volgas wegrijden, trekt de auto vloeiend door tot schakelen (6000+ rpm), echter direct na het schakelen houdt de motor 1 a 2 seconden in (en trekt daarna weer door).
Dit fenomeen levert geen foutcode lijkt het.

Terzijde -maar misschien goed om even te noemen: mijn accu lijkt niet heel goed meer (wordt binnenkort vervangen). Als ik circa een kwartier de auto aan de VIDA / DICE heb, is het voltage al gezakt tot 11.7 V. Lijkt me niet dat de auto in stand twee zoveel energie wegtrekt (uiteraard met de lampen uit) dat een goede accu zo snel wegzakt...
Foutcodes tijdens het rijden lijkt mij een onwaarschijnlijk verband, VIDA geeft dan ook netjes een accuspanning weer van boven de 14V.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 13.12.2012 - 07:28  ·  #21
Eigenlijk geen idee of mijn brandstofpomp variabel is, maar dat zal wel, want een brandstofdruk sensor zit er wel zeker op, kan ik ook meten met de Vida.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 13.12.2012 - 22:36  ·  #22
De brandstofpomp kan je ook in VIDA vinden, je kunt met DICE de werkcyclus ook uitlezen. Geeft je het percentage waarop de pomp werkt. Zie je netjes toe- en afnemen na gelang de vraag.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 14.12.2012 - 07:18  ·  #23
Dank, zal toch eens de Vida eraan hangen.
Overigens, hoe lang heeft de gasinbouwer erover gedaan om de software af te regelen?
Zoals reeds gescheven deed Mesman hier 3.5 dagen over (wel mod. R).
Welke LPG installatie heb je erin en wie heeft dit ingebouwd?
gr
Marc
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 14.12.2012 - 11:45  ·  #24
...
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 14.12.2012 - 12:51  ·  #25
Gaat om de drie standen die in een R zitten, comfort, sportief en andvanced, die veranderen de karakteristieken van de motor + demping etc.
DIe drie standen beïnvloeden ook de fourC, hoef je geen rekening te houden tijdens Gas.
Ga je overigens voor Vialle + flashlube?
Laatste zou ik wel doen als ik jou was!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 14.12.2012 - 14:46  ·  #26
...
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 16.12.2012 - 12:08  ·  #27
Ik heb een Vialle systeem laten inbouwen, met een Valvecare systeem (electronisch per cilinder ingespoten na gelang de inspuittijd). Het systeem is door Boertien in Emmen ingebouwd. Competente mensen, steken een hoop tijd in de auto, echter ik hoop wel op een goede oplossing!

De inbouwer heeft na het inbouwen een dag besteed aan het omwisselen van injectoren en software.
Hierna nog twee dagen om de terugkerende foutcodes op de brandstofdruk te verhelpen, tot nu toe nog geen oplossing die de bron van het probleem aanpakt.
@PvL: wellicht goed om te informeren bij Mesman hoe zij met de brandstofdruk omgaan, hebben zij hier wel eens problemen mee (heeft jou auto een brandstofdruksensor op de brandstofrail zitten?) Die info zou mij ook goed van pas komen...

Wat ik overigens niet begrijp, is dat inbouwers waaronder Mesman aangeven 'zonder problemen' Vialle in te kunnen bouwen bij T5 en R motoren, maar vervolgens wel dagenlang bezig zijn het systeem af te regelen. Als je dit al vaak hebt gedaan -en je dan vast al software en oplossingen hebt klaarliggen?- dan moet dit toch niet zo lang duren?
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 16.12.2012 - 12:18  ·  #28
Je moet begrijpen dat veel T5 en R-en zijn getuned, dus de LPI computer moet daarop worden afgesteld
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 16.12.2012 - 14:03  ·  #29
...
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 16.12.2012 - 14:35  ·  #30
Volgorde is dus eerst tunen van auto, pas dan LPI...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0