Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 
 
 
 
 
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 17.12.2012 - 22:15  ·  #31
Quote door PvL

Ja, dat is een van de redenen dat ik mijn T5 niet laat tunen. Mesman geeft aan dat hij, als hij morgen begint, dinsdag avond reeds klaar is. Heeft echt veel ervaring met de hipo volvo' s, dus zal inderdaad alles al een keer gezien (en opgelost) hebben.
Hoe dan ook, mochten er zich problemen voordoen, weet ik zeker dat die keurig zullen worden opgelost. Een maat van mij, met een V70 2,4 eveneens uit 2007, heeft in juli bij hem een gelijksoortige installatie laten inbouwen, 0 problemen. Een andere vriend heeft voor zijn T5 classic ook een afspraak gemaakt met Mesman, is zijn 5 Volvo al die door Mesman wordt omgebouwd.

Moet zeggen dat ik het een zeer competente club vind. Komen professioneel en terzake kundig over.


Tsja, voor de niet turbo modellen heeft Vialle standaard software beschikbaar, dit gaat volgens mij al snel goed. Was bij mijn vorige auto, een 850 2,5i ook direct goed.
Voor de turbo modellen schijnt het verhaal anders te zijn, geen standaard software en dus niet op de standaard lijst bij Vialle. Hier werd bij mijn auto (niet getunede T5 260pk) gelogd onder het rijden en deze resultaten werden via Vialle bekeken en geoptimaliseerd. Software retour en wederom loggen.
In eerste instantie leek mij dit wat vreemd, mijn auto was toch niet de eerste T5 op Vialle? Afin...
De druksensor op de benzinerail en bijhorende variabele benzinepomp schijnt niet heel vaak voor te komen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 17.12.2012 - 22:39  ·  #32
...
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 20.12.2012 - 18:56  ·  #33
@pvl: en, hoe rijdt het op gas?
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 09.07.2013 - 16:05  ·  #34
@pvl: Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 19:57  ·  #35
PvL, jouw ervaringen kloppen goed met die van mij.
Verbruik, max vulling,koude start en overschakelen lage//hoge T helemaal hetzelfde. Waarbij het wel zo is dat als je de eerste keer start en na even stopt met starten en vervolgens weer start , deze direct aanslaat, volgens mij zit er te weinig benzine in de leiding de eerste keer..
Laatste constatering heb ik totaal geen last van
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 20:12  ·  #36
Een nallekkende brandstofinjector kan hier ook voor zorgen heren! ;)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 22:19  ·  #37
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 22:29  ·  #38
Dat op het moment dat je de motor uitzet er nog enkele druppels brandstof (even krom gezegd) in je cilinder lopen waardoor de auto als het ware "verzuipt".
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 11.07.2013 - 07:54  ·  #39
...
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 11.07.2013 - 14:14  ·  #40
Quote door PvL

Gas? Met een installatie die net 20K oud is? Alles kan, maar ....


niet de LPG-injectoren maar de B-injectoren.(en ik neem aan dat die net zo oud zijn als de auto)
Er staat, ook als je op LPG draait, gewoon de volle lijndruk op de B-injectoren! Alleen worden deze B-injectoren tijdens het draaien op LPG (zoals het de bedoeling is) niet electronisch open getrokken. Je wil dan immers alleen de LPG-injectoren gebruiken.
Maar als er een B-injector LEKT (en dus defect is) dan druppelt er wel degelijk B uit die injector terwijl je op LPG draait. Dat kan lambda fouten tot gevolg hebben.

Ik denk niet dat een lekkende B-injector aanleiding kan zijn voor het verzuipen van een moter.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 01.08.2013 - 22:56  ·  #41
@ PvL & Marc:

Goed te horen dat de auto's bevallen. Hier netzo! Ook al zo'n 25k gereden.
Hebben jullie ook een tank van 72L? Wel jammer dat je slechts 54L kunt tanken, dit viel mij ook op. Naast de 80% blijft er ook standaard wat liters in de tank achter bij het overschakelen op benzine.

Heel bijzonder, ook mijn T5 heeft dezelfde start karakteristiek. Nu weet ik dat onze T5 en R motoren allen een benzinedrukmeter aan de benzinerail hebben en een geregelde brandstofpomp. Dit is niet met alle motoren zo, ik meen enkel de 260pk T5 va MY2005 en ook de R (nagenoeg hetzelfde motor concept).

Ik weet dat zowel de auto van PVL en die van mij met de inbouw van het LPG systeem een bypass in de benzine leiding hebben (zie begin van dit topic), deze voorkomt een te hoog oplopende druk in de benzinerail en bijhorende foutmeldingen. Het is een bypass met een heeeel klein gaatje.
Bij mijn auto heb ik met VIDA DICE gezien dat de verhoogde benzinedruk die bij het starten wordt gevraagd (4 bar dacht ik), niet wordt gehaald terwijl dit voor de inbouw nog wel zo was.
Zou dit voor het vertraagde starten kunnen zorgen? Wel vreemd dat onze -anders zo goed oplettende- computer hiervoor geen foutmelding geeft.

Overigens geeft mijn auto zo af en toe een foutcode op de krukas positie sensor. Heb ik vervangen, probleem niet opgelost. De stroomkabel naar startmotor verder van de sensor gelegd (wil wel eens inteferentie geven waardoor geen goed signaal), ook niet echt veel verbetering.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Kleur injectoren Vialle voor turbo modellen (T5)

 · 
Posted: 02.08.2013 - 07:05  ·  #42
Ik heb inderdaad ook de 70L tank en kom dus ook niet vreder dan 54 liter, maar ach paar minuten tanken en hij is weer vol. Zelf overigens gekozen om op de plaats van het verzonken reservewiel de tank te laten inbouwen. Zal eens kijken met de dice of die benzinedruk inderdaad nie tot 4 bar komt tijdens starten. Overigens zelf geen enkele foutcode sinds LPG inbouw. En ook flashlube spuit in per cilinder.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0