Klonk....

Vreemd geluid linksvoor

 
 
 
 
 
Dazzle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Klonk....

 · 
Posted: 07.08.2021 - 21:38  ·  #106
Bij mij tijdje terug ook n klonk bij insturen. Garage heeft gehele voortrein onderzocht maar niets. Bleek uiteindelijk uitlaatklem te zijn tussen downpipe en catback. Zat los waardoor bij insturen uitlaat bewoog. Was overtuigd dat t linksvoor zat maar auto is dan klankkast..... vastgedraaid en weg was de klonk. Misschien t checken waard.....
Remco1978
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 160
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Klonk....

 · 
Posted: 10.12.2021 - 18:28  ·  #107
Ik heb het geluid ook op mijn v70nn, bij insturen op drempel naar rechts en gewoon een drempel nemen.
Vanmorgen met garage over gehad. Schijnt vaker voor te komen en helemaal als het kouder weer word.
Ze gaan er nog eens naar kijken. Maar vind t zo Volvo onwaardig dat geluid.
Auto heeft 300.000 km gelopen.
Bij aankoop auto zijn de voorste schokbrekers vervangen door een set vd sloop, omdat de originele schokbrekers beide krom bleken te zijn. Aardig veel roest
Das 25k geleden.
Vandaag net een nette complete uitlaat gehaald bij Rima. Dus de rest van onderstel zal dan ook wel komen ben ik bang voor.
Bij de dealer ook bij een andere v70nn gekeken naar achterophanging. Daar kon ik tussen wielkast en band m’n hele hand tussen krijgen en bij m’n eigen kreeg ik maar 4 vingers tussen.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Klonk....

 · 
Posted: 13.12.2021 - 14:17  ·  #108
Bij de NN zijn het vaak de subframe bussen die een klonk veroorzaken. Er zijn gemodificeerde bussen in omloop.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0