Klontjes in het gas

Melding, rij langzaam

 
 
 
 
 
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Klontjes in het gas

 · 
Posted: 30.12.2015 - 13:47  ·  #1
Heren en dames van het forum,

Net terug uit de mooie stad praag, waar we een aantal dagen vertoeft hebben en de gluhwein rijkelijk heeft gevloeid. We zijn vertrokken met de volvo in de nacht van 24 op 25 om 1 uur weggreden wat een rust op de weg, kan het iedereen aanraden zo heerlijk rustig (geen kip en duitsers op de weg) . Cruise control op 150 en eigenlijk alleen echt stoppen om te tanken of een nodige wc break niks geen problemen mee echt een kilometer vreter.. Terug weg moesten we helaas om 10 uur ons appartement verlaten en zijn ook rond die tijd weer vertrokken naar nederland. Het was toch een stuk drukker op de weg maar halverwege nog geen problemen gehad, bij een inhaal actie van 140 naar 150 acceleren had ik opeens geen vermogen meer.. bij het indrukken van het gaspendaal gaan de toeren wel omhoog echter zat er geen vermogen achter. Snel op benzine gezet en whoesj daar gingen we weer, na ongeveer een minuutje terug op gas gezet en weer geen problemen, en geen meldingen. Daarna bij een andere inhaal actie weer hetzelfde geen vermogen bij het indrukken van het gaspendaal op gas, deze keer heb ik hem langer op gas laten staan en de computer gaf ons de melding " rijd langzaam of schakel terug" het motormangement lampje ging knipperen bij het terug op benzine zetten had ik al het vermogen weer tot mijn beschikking en na ongeveer 15 seconden op benzine ging het lampje en de melding uit, motorlampje bleef niet aan staan. terug op gas gezet en hij deed weer prima, de rest van de reis is prima verlopen..

We zaten niet in een bocht of een klimmend stuk weg, lpg tank zat driekwart vol eerste keer en half bij de tweede keer. Bij terugkomst in nederland auto uitlaten lezen maar er is niks in het geheugen geschreven van deze melding wel dat cilinder 3 aantal keer een misfire had maar die was al voor de reis en later uitgegaan en niet meer terug gekomen auto even stationair laten lopen op benzine en gas om te zien of de misfire terug kwam bij benzine bleef alles netjes op 0 staan en telde niet op en op gas bij cilinder 2 en 3 in 30 sec telde die 2 op nagenoeg verwaarloosbaar volgens de monteur ( maar als het vaker en meer frequent zal terug komen moeten we toch denken aan een duurdere ingreep zoals ik gok wss kop vlakken enz) de bougies zijn 12-09-2015 alle 5 vervangen voor fr6ki332s nu wel 12000km erop zitten maar bij het controleren waren ze netjes en schoon niks vreemds te zien, hij noemde het dan ook maar " je hebt vast klontjes in het gas gehad" :lol:

Wat kan deze melding zijn? Heb al topics gelezen als topic.php?t=2314 maar ik zat dus niet in een bocht of klimmend stuk had mijn tank goed vol, het gebeurde ook alleen maar tijdens het optrekken of een inhaal actie, ?

Volvo s60 2002 2.4 bifuel automaat

Bedankt alvast voor jullie inbreng
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Klontjes in het gas

 · 
Posted: 30.12.2015 - 16:04  ·  #2
Nou, klontjes is nog niet eens zo'n gek idee, soms zit er wat paraffine te veel in. Komt meer voor bij goedkoop gas. In ons geval dat van de Intermarche in Fr.
Deze wijsheid heb ik van de LPG inbouwer toen ik voor de Renault een installatie heb laten inbouwen.
In ieder geval filter laten controleren.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Klontjes in het gas

 · 
Posted: 30.12.2015 - 19:30  ·  #3
Ja inderdaad misschien daarmee even nakijken, en vervangen (moet eigenlijk om de 16000km maar geen idee of al keer gedaan is). Zelf dachten we misschien verdeelhuis(bekent probleem bij bifuel) dat op zijn eindje loopt (zit volgens mijn garage een plunjer in die op den duur gewoon slijtage gaat vertonen) en ze wisten niet zeker of toevallig dat probleem met cilinder 3 ook verklaard kan worden, kan het kloppen dat cilinder 3 onderaan zit en de rest netjes boven, waardoor de slang voor het gas van het verdeelhuis naar cilinder 3 langer is als de rest van de slangen?

Zit veder geen pomp in mijn systeem dus daar kan ook niet aan liggen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0