Hallo allemaal,
Ik heb recent een V70 D5 uit 2008 aangeschaft. Alles leek eerst prima maar na een week merkte ik voor het eerst een kleine knak in het stuur. Nu, een week of 3 verder is de knak en de weerstand duidelijk voelbaar. Dit gebeurt niet bij elke bocht, vaak draait hij er ook soepel doorheen zoals het hoort. Als ik stil sta en met draaiende motor het stuur heen en weer draai is er niets te merken. De knak zit altijd op ongeveer dezelfde plek, als ik het stuur terugdraai naar het midden bij iets minder dan een kwartslag voor rechtuit en alleen tijdens het rijden.
Bij de dealer geweest en die hebben even gekeken en gereden. Bij het korte testritje heeft de monteur het niet gevoeld, auto heeft op de brug gestaan en er was niets aan te zien, geen ruimte op kogels of andere gekke dingen. Er is niets losgemaakt, alleen gekeken. Conclusie, het zal de kruis koppeling wel zijn. Deze is gesmeerd maar na het wegrijden bij de garage was de knak weer onverminderd aanwezig. Om dat de knak maar op 1 punt zit en niet continu knakt en alleen tijdens het rijden vraag ik me af of dit kan. Bij mijn auto moet de hele stuurkolom vervangen kosten 900 euro
De andere mogelijkheid zou het stuurhuis zijn maar wederom omdat de knak maar op 1 punt zit , tijdens het rijden en niet altijd vraag ik me af of dit waarschijnlijk is. Kosten reparatie met ruilonderdeel 1500 euro
Dure reparaties en omdat de klacht een beetje vaag is en er geen 100% zekere diagnose is hoop ik dat iemand suggesties heeft wat er mogelijk anders aan de hand zou kunnen zijn.
Ik heb recent een V70 D5 uit 2008 aangeschaft. Alles leek eerst prima maar na een week merkte ik voor het eerst een kleine knak in het stuur. Nu, een week of 3 verder is de knak en de weerstand duidelijk voelbaar. Dit gebeurt niet bij elke bocht, vaak draait hij er ook soepel doorheen zoals het hoort. Als ik stil sta en met draaiende motor het stuur heen en weer draai is er niets te merken. De knak zit altijd op ongeveer dezelfde plek, als ik het stuur terugdraai naar het midden bij iets minder dan een kwartslag voor rechtuit en alleen tijdens het rijden.
Bij de dealer geweest en die hebben even gekeken en gereden. Bij het korte testritje heeft de monteur het niet gevoeld, auto heeft op de brug gestaan en er was niets aan te zien, geen ruimte op kogels of andere gekke dingen. Er is niets losgemaakt, alleen gekeken. Conclusie, het zal de kruis koppeling wel zijn. Deze is gesmeerd maar na het wegrijden bij de garage was de knak weer onverminderd aanwezig. Om dat de knak maar op 1 punt zit en niet continu knakt en alleen tijdens het rijden vraag ik me af of dit kan. Bij mijn auto moet de hele stuurkolom vervangen kosten 900 euro
De andere mogelijkheid zou het stuurhuis zijn maar wederom omdat de knak maar op 1 punt zit , tijdens het rijden en niet altijd vraag ik me af of dit waarschijnlijk is. Kosten reparatie met ruilonderdeel 1500 euro
Dure reparaties en omdat de klacht een beetje vaag is en er geen 100% zekere diagnose is hoop ik dat iemand suggesties heeft wat er mogelijk anders aan de hand zou kunnen zijn.