Knipperlichten

spoedje

 
 
 
 
 
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 29.06.2015 - 21:27  ·  #16
We zijn weer even verder, het is nog steeds niet opgelost. Vandaag bij de garage geweest om even mee te kijken. Rook heel de auto naar "stroom". Er is dus iets bepaald niet goed!
Morgen gaat hij er helemaal naar kijken zei hij. Ik ga immers vrijdag met vakantie, dus dan moet hij in orden zijn.
Het zijn in ieder geval niet de lampen zelf, want ik heb de hele unit omgewisseld met links en toen deed die van rechts het gewoon. Je zou bijna denken dat het aan de schakelaar bij het stuur zit of ergens in de bekabeling er onder. Heel soms doet hij het 1 keer wel.

Ik laat het nog weten, Groeten Wouter
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 02.07.2015 - 21:42  ·  #17
We zijn weer een week verder,

Het regel kastje van de knipperlichten is totaal weg gebrand. Heel de auto rook ook naar "stroom"
Er zitten 2 kastjes in de auto waarvan 1 "FUSES" heet. Deze zit in de kofferbak naast de DVD navigatie achter het schot. Zitten ook zekeringen er relais in. En voor in de auto zit er nog 1 blijkbaar en die is doorgesmolten. De kosten van deze kastjes zijn behoorlijk hoog, ik weet niet of iemand nog een sloper heeft liggen waar dit nog in zit? dan zou ik er van het weekend nog om kunnen/willen komen. Mijn vakantie gaat morgen beginnen en ik had aardig wat uitstapjes gepland en een verbouwing. Zonder mijn auto gaat dit totaal niet lukken >_<
Morgen ga ik na mijn werk langs de garage om foto's te maken.

Groeten Wouter
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 02.07.2015 - 21:47  ·  #18
Zodra je de onderdeelnummers hebt kun je verschillende demontage bedrijven afbellen of zij het hebben liggen. Deze zou je dan misschien nog zaterdag op kunnen halen. Het zou vervelend zijn als je vrije dagen hierdoor verpest worden.

- Rima in druten
- verwijst in Uden
- hunterparts in Gorredijk
- elferink in Enter
- marans in Veldhoven

Er zijn er nog meer maar dit zijn de wat bekendere.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 02.07.2015 - 22:00  ·  #19
Ik heb recent een bodemplaat bij verwijst via de web shop wat besteld, was binnen 2 dagen bezorgd.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 02.07.2015 - 22:15  ·  #20
oorzaak is initieel die kabel van de trekhaak denk je. was eerst toch alles goed? weet je de onderdeelnummers? anders wil ik wel even zoeken in vida?
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 03.07.2015 - 18:33  ·  #21
Hallo,
Ik ben bij de garage geweest en er is een printplaat kapot. Ik heb het zelf gezien. Het is een zekering kastje met printplaat in de vorm van een "L" wat ergens onder het stuur zit.
Het volgende staat er op:
Volvo
30765149
05W434
Germany

Ook staat er op:
CEM L
28024622
Serial nr: 00005989389

Er zit nog een 2de sticker op met het volgende:
303681/2306/BCU

De vraag is als ik een sloop onderdeel of een 2de handse vind of deze dan ook plug and play is of dat het problemen gaat geven in de boordcomputer met alle gevolgen van dien?

Ook zei de garage om de achterste ook te vervangen. Deze zit links in de kofferbak achter dat klepje wat je open kan maken. Hier staat op:
30728512
05W422
Germany

REM H
28017881
Serial nr: 00005953714

Hebben jullie een idee? als ik het morgen kan halen kan hij nog maandag klaar zijn en kan ik gerust vakantie gaan vieren!

Alvast bedankt, groeten wouter
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 03.07.2015 - 18:40  ·  #22
Die 2de heb ik inmiddels gevonden op internet, nu de eerste nog
Het serie nummer is alleen net iets anders, de andere nummers komen wel overeen. Kan dit kwaad?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 04.07.2015 - 01:16  ·  #23
Misschien kun je die vraag beter eens aan Obbe stellen.
Hij heeft er inmiddels aardig veel ervaring mee.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 04.07.2015 - 11:44  ·  #24
Internet webshops laten niet alles zien, Gewoon even bellen, het benodigde onderdeel nummer doorgeven en dan weet je het gelijk. Internet is leuk voor de eerste indruk, maar voor specifieke zaken kan je beter even bellen.
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 08.08.2015 - 19:38  ·  #25
Hallo,

Inmiddels heb ik een nieuwe cem module geplaatst. deze heb ik via ebay gekocht aan de andere kant van Europa. Hij zit er in, de chip is over gezet zodat hij er ook mee starten kan. Alles werkt weer behalve de ruitensproeier. Als ik aan de hendel trek gaan de ruitenwissers wel aan, maar de sproeier doet het niet, ook niet voor de koplampen en achter. Zou het kunnen zijn dat mijn "nieuwe" cem geen sproeiers had bij de koplamp in de auto waar het uit komt en dat dit dan bij de Volvo dealer aangezet moet worden?

mvg,

Wouter
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 08.08.2015 - 20:42  ·  #26
v.w.b. de koplampsproeiers zou dit kunnen, maar voor de voor en achterruit zou hij het moeten doen.
Je zou ook eens contact op kunnen nemen met Obbe, van Volvotune.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 24.08.2015 - 14:50  ·  #27
Misschien kaap ik het topic een beetje, maar mijn S60 '01 geeft voor rechtsaf ongeveer de helft van de tijd dezelfde storing (richtingaanwijzer R en gaat als een bezetene knipperen). Als ik dan uit de auto stap, knippert het lampje rechts voor inderdaad niet. Gekke is, dat het dus af en toe gewoon wél werkt.

Ik heb al nieuwe lampjes gekocht maar ben er inmiddels achter dat je die (in tegenstelling tot de achterlichten) niet zo 1, 2, 3 even zelf vervangt. Wat kan ik nu het beste doen?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 24.08.2015 - 16:05  ·  #28
Quote door musje83

Misschien kaap ik het topic een beetje, maar mijn S60 '01 geeft voor rechtsaf ongeveer de helft van de tijd dezelfde storing (richtingaanwijzer R en gaat als een bezetene knipperen). Als ik dan uit de auto stap, knippert het lampje rechts voor inderdaad niet. Gekke is, dat het dus af en toe gewoon wél werkt.

Ik heb al nieuwe lampjes gekocht maar ben er inmiddels achter dat je die (in tegenstelling tot de achterlichten) niet zo 1, 2, 3 even zelf vervangt. Wat kan ik nu het beste doen?


Bij mij idem dito, echter ik ervaar de storing alleen na een bezoek aan de wasstraat, dus ben op zoek naar een lek/aarding rondom de koplamp.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 24.08.2015 - 16:19  ·  #29
Het lijkt mij ook inderdaad een probleem van die aard (no pun intended). Heb alleen echt geen flauw idee waar te beginnen met zoeken, busje contactspray en schuurpapier liggen in ieder geval paraat :lol:
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 22.09.2015 - 20:56  ·  #30
Ik ben achter het knipperlicht probleem, dit bleek de stekker te zijn die links achter in de auto op de zekeringenkast aangesloten zit waarvan de kabel naar de rechter kant van de auto gaat. Het is een flinke stekker. waarschijnlijk zit hier een contactje niet goed in. Ik zou zeggen kijk het ff na. Ondertussen ga ik vrijdag naar CEM module 2 want de huidige blijkt ook niet goed. Ik laat het jullie weten
 
Selected quotes for multi-quoting:   0