Knipperlichten

spoedje

 
 
 
 
 
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Knipperlichten

 · 
Posted: 10.06.2015 - 22:26  ·  #1
Beste mede Volvo rijders,

Ik heb een probleem met mijn richting aanwijzers.
Rechts doet geen 1 lamp het meer, hij geeft aan "storing knipperlicht R"
Bij toeval ontdekte ik dat als ik mijn contact aan doe hij de eerste knipper wel doet, net als ik de deurvergrendeling er af haal. Maar dan branden ze alle 3 heel zacht.
De rest van mijn verlichting doet het trouwens wel.

Ik heb recent een trekhaak er onder gezet met een wagen specifieke kabel. Dus plug en play zullen we maar zeggen. Zo in de printplaat kunnen pluggen en alles werkte. Als ik er een aanhangwagen achter hang doet het rechter knipperlicht het ook niet. Ook heb ik de kabel weer los gehaald en deed hij het ook niet.

Nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar :] want heel handig is het niet om zo te rijden, en ik gebruik mijn Volvo dagelijks om naar mijn werk te gaan.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Ik ben bij mijn eigen garage geweest maar die kon niks vinden met uitlezen. Zou de Volvo dealer dit wel kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet Wouter

Het is een Volvo V70 uit 2005 D5 185PK handbak. Geen 4x4
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 10.06.2015 - 23:47  ·  #2
Is hij uitgelezen met Vida, of een universeel uitlees apparaat ?
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 11.06.2015 - 13:45  ·  #3
De auto garage heeft hem uitgelezen met zijn apparatuur. Geen volvo dealer
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HengelooooĆ³ (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 11.06.2015 - 13:55  ·  #4
Heb je de lampjes al vervangen?
Als ze zacht gaan brandden kan het zijn dat ze op zijn en kunnen ze het soms wel soms niet doen.
Ik had dit met mijn kentekenverlichting, soms wel soms niet .. tikje er tegen aan en hij deed het wel.. dacht eerst kabelbreuk oid.
Bleek alleen de lampjes te moeten vervangen en viola alles deed weer perfect.
Uitlezen met vida is natuurlijk altijd mogelijk.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 11.06.2015 - 14:15  ·  #5
Kabel er weer uit, accu loshalen en min 10 min los laten(reset) en weer aansluiten. Denk er aan voor loskoppelen accu en na uithalen sleutel even 5 min wachten, dan accu los (+ pool). Voor weer aansluiten contact op stand 2 (is stand net voor starten alle lampjes dashboard branden) en dan pas aansluiten. :yes:
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 11.06.2015 - 16:54  ·  #6
Dank voor de reacties, de lampjes heb ik doorgemeten en de accu heb ik ook al los gehad. Echter geen 10 minuten. Zal dit nog eens proberen. Zaterdag morgen ga ik even naar de volvo dealer in Goes en die gaan hem even uitlezen. Hij deed het eerst niet, toen weer wel. En nu weer niet. Dus denk zelf eigenlijk dat het niet de lampjes zijn.

ik laat het jullie weten na het uitlezen
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 15.06.2015 - 12:29  ·  #7
Nou ik ben bij volvo goes geweest, die hebben hem uitgelezen en kunnen niks vinden. Uit eindelijk zei ik, we halen de accu er af en de stekker van de trekhaak en na een tijdje de accu er weer op en warempel het werkte weer. Helaas toen ik 3 minuten later op de snelweg zat schoot hij weer in storing. Dit kan ik niet goed plaatsen. Het lijkt wel een aanstuur probleem in de computer. Ik ben er ondertussen zelf achter dat de knipperlichten voor en zijkant het wel heel zacht doen en achter niet. Waarschijnlijk een kabel aan de achterkant dus die niet goed is?

Geen idee verder. Ik vrees dat het een hele dure grap gaat worden...
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 15.06.2015 - 18:12  ·  #8
:o klinkt idd als een kabel probleem als t na een korte tijd weer optreedt. kan natuurlijk ook iets anders zijn. reset en dan tijdje stilstaand (eventueel alleen op contact) en dan kijken na hoelang het weer optreedt? als t dan niet of later optreedt weet je misschien of het ergens slechte kabel is..
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 15.06.2015 - 22:16  ·  #9
Hallo volvowouter

Vraag is het defecte knipperlicht rechts en links achter die het dan niet doen ?
Als de fout optreed knippert het voorlicht sneller ?

Groeten BUM
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 17.06.2015 - 15:10  ·  #10
Nee de lampen voor en zijkant branden heel zacht en niet snel. Ze branden ook maar 1 x zacht en dan niet meer.

Ze doen het wel. Alleen rechts achter doet het helemaal niet.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 17.06.2015 - 16:29  ·  #11
reset door accu er af bedoel ik. denk aan 10 min wachten, min pool los >10 min wachten, contact op stand 2 en min pool er weer op. op contact niet starten en knipperlicht aan (lampen even uit). hoe lang houdt ie het dan vol zonder uit te vallen?
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 18.06.2015 - 00:02  ·  #12
Nu werkt het helemaal niet meer. Ook niet na de accu er af te hebben gehad. Zelf na 20 minuten niet met draaien van contract en alles.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 18.06.2015 - 16:55  ·  #13
Soms is het makkelijker onderzoeken ie het helemaal niet meer doet(jaja als ie het wel doet is echt fijn). Ik zou verwachten dat ie nu in Vida wat te zien moeten zijn lijkt me. je hebt ook geen foutmeldingen op de BC? hebben we geen lid met vida en dice in de buurt? of is uitlezen bij dealer gratis?
volvowouter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 38
Berichten: 16
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 18.06.2015 - 17:05  ·  #14
De dealer heeft al uitgelezen en van alles geprobeerd. Hij geeft alleen een storing aan als ik richting aan geef. Dan staat er "storing lampje knipperlicht R"
Dit ziet de volvo dealer ook in hun computer staan.
je zou bijna een massa probleem denken aangezien hij het alleen aan geeft als ik richting aan geef en niet als ik geen richting aan geef.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Knipperlichten

 · 
Posted: 18.06.2015 - 17:41  ·  #15
even wat info. als je alarmlichten doet zelfde effect? begint te lijken op probleem met de REM. Oja zekeringen nog heel?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0