Heren,
Mijn probleem deze keer is dat na een lekke kachelradiateur enige tijd geleden nu het lampje van het koelsysteem blijft branden op het dashboard.
- In de week voor kerst is de radiateur vervangen. Hierna 3x gecheckt op eventuele lekkage bij de aansluiting. Deze is in orde.
- Na bijvullen systeem ging het lampje branden bij starten en nadat ik er iets koelvloeistof uit heb gehaald was dit over.
- na kerst is de auto 2 weken in de vrieskou geweest tot -20 waarbij bij starten het lampje een tijdje bleef branden na starten ( 10-20 sec ). Ik vindt dit niet verwonderlijk met de lage temperatuur.
- in totaal dus 4500km gereden wat alle luchtbellen wel uit het systeem moet hebben geblazen. 4x 1000km per dag.
- Echter vanmorgen vanuit Hilversum naar Schiphol gereden en na 1 uur parkeren weer starten en lampje bleef branden
- bij de benzine pomp koelvloeistof gekocht en bijgevuld waarna lampje uitging.
- net belt mijn vrouw op dat het lampje weer aan is gegaan.
- Wel zit er nu meerdere soorten koelvloeistof door elkaar in het systeem?
- Reservoir was halverwege min-max toen lamp ging branden.
- temperatuurmeter op dashboard geeft tijdens rijden de normale stand aan ( in het midden)
- Vida uitdraai voor kerst gaf temperatuur van rond de 92 graden aan. Vandaag nog geen diagnose kunnen maken met Vida.
- wel viel mij op dat na en 15 minuten parkeren en dan starten de temperatuur meter vrij laag staat. Dit is mij nooit eerder opgevallen tijdens korte parkeren.
- auto rijd verder goed met normaal vermogen.
Ieder idee van wat het probleem kan zijn hoor ik graag.
Ik zit zelf te denken aan een defecte sensor in het reservoir maar kan in Vida niet zo snel zien of er eentje in zit en waar deze zit.
Ik las ook dat er een sensor zit bij de waterpomp maar weet niet of een classic -00 diesel deze ook heeft.
Mijn probleem deze keer is dat na een lekke kachelradiateur enige tijd geleden nu het lampje van het koelsysteem blijft branden op het dashboard.
- In de week voor kerst is de radiateur vervangen. Hierna 3x gecheckt op eventuele lekkage bij de aansluiting. Deze is in orde.
- Na bijvullen systeem ging het lampje branden bij starten en nadat ik er iets koelvloeistof uit heb gehaald was dit over.
- na kerst is de auto 2 weken in de vrieskou geweest tot -20 waarbij bij starten het lampje een tijdje bleef branden na starten ( 10-20 sec ). Ik vindt dit niet verwonderlijk met de lage temperatuur.
- in totaal dus 4500km gereden wat alle luchtbellen wel uit het systeem moet hebben geblazen. 4x 1000km per dag.
- Echter vanmorgen vanuit Hilversum naar Schiphol gereden en na 1 uur parkeren weer starten en lampje bleef branden
- bij de benzine pomp koelvloeistof gekocht en bijgevuld waarna lampje uitging.
- net belt mijn vrouw op dat het lampje weer aan is gegaan.
- Wel zit er nu meerdere soorten koelvloeistof door elkaar in het systeem?
- Reservoir was halverwege min-max toen lamp ging branden.
- temperatuurmeter op dashboard geeft tijdens rijden de normale stand aan ( in het midden)
- Vida uitdraai voor kerst gaf temperatuur van rond de 92 graden aan. Vandaag nog geen diagnose kunnen maken met Vida.
- wel viel mij op dat na en 15 minuten parkeren en dan starten de temperatuur meter vrij laag staat. Dit is mij nooit eerder opgevallen tijdens korte parkeren.
- auto rijd verder goed met normaal vermogen.
Ieder idee van wat het probleem kan zijn hoor ik graag.
Ik zit zelf te denken aan een defecte sensor in het reservoir maar kan in Vida niet zo snel zien of er eentje in zit en waar deze zit.
Ik las ook dat er een sensor zit bij de waterpomp maar weet niet of een classic -00 diesel deze ook heeft.