Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 
 
 
 
 
teewee
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 36
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 · 
Posted: 29.04.2023 - 13:03  ·  #1
Ik heb in korte tijd twee keer koelvloeistof moeten bijvullen, dus maar eens op onderzoek uitgegaan.

Het lekt onderaan de radiator (zie bijlage) . Herkent iemand dit? En kan ik dat onderdeel zomaar loshalen of moet je dan eerst het hele systeem laten leeglopen?
Ik heb geen idee wat dit onderdeel precies doet, dus alle hulp is welkom. Het lijkt alsof een pakking lek is, maar dat is ook maar een gok haha.

Dank alvast!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
teewee
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 36
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

Re: Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 · 
Posted: 29.04.2023 - 14:40  ·  #2
Ik zie net dat aan de linkerzijde de dikke slang gescheurd is bij de slangenklem. Weet iemand waar deze slang voor is? Is dat de radiateur of de intercooler? En mocht het de slang van de intercooler zijn, hoe moet dit bijgevuld worden als ik de slang vervang?

Het lijkt alsof de slang al lange tijd lek is, gezien de roest op de klem en de troep/aanslag aan de binnenkant van de bodemplaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 707
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 · 
Posted: 29.04.2023 - 19:45  ·  #3
Goed dat je de lekkage ontdekt hebt. Als er kvs uit loopt is het geen intercooler slang, maar een radiateur slang. Zet er een bak onder als je hem los gaat maken, mocht er nog kvs uitlopen, dan vang je dat op. Had je geen waarschuwingslampje laag kvs peil?
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 · 
Posted: 29.04.2023 - 23:31  ·  #4
De eerste foto van de radiateur aan de rechter kant, ziet er niet al te fris uit. Dus ik vermoed dat het radiateur en en onderste radiateur slang vervangen wordt. Het vervangen van de radiateur is wel een klusje voor twee personen.
teewee
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 36
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

Re: Koelvloeistof lekt, herkent iemand dit?

 · 
Posted: 30.04.2023 - 14:07  ·  #5
Dank voor jullie reacties. Ik kreeg bij wegrijden idd een melding dat het niveau van de koelvloeistof te laag was.

Dat wordt dan een nieuwe radiateur en slang. Hopelijk kan ik het zelf (met iemand) oplossen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0