Even een korte samenvatting :
Vorig jaar maart de V70 gekocht en in de maanden erna nooit omgekeken naar de SK. Dom natuurlijk, maar dat
is een ander verhaal. Uiteindelijk toch maar even proberen of ' ie wel werkt en hoe precies. Nou ja, niet dus.
Nu werkt ie wel (na veel proberen) maar niet helemaal naar tevredenheid. Hij gaat aan, je hoort het tikken onder de achterbank en het straaljager geluid voor onder de bumper. Als je gelukt hebt gaat de blazer in het interieur ook aan. Helaas is het hierna vaak al gebeurd (of soms ook eerder)
Vida geeft de volgende meldingen :
CEM 5f3b (deze komt bijna altijd voorbij)
CEM 5f41 (deze komt soms voorbij)
CEM 5f40 (deze komt soms voorbij)
In de periode dat ik veel met de SK bezig was (proberen met directe start en timer) had ik op een ochtend de melding " koelvloeistof niveau te laag" of zoiets. Dit bleek ook zo te zijn. Eerder nooit last van gehad. Toen een tijd de SK niet gebruikt en geen zakkend kvs peil.
Nu las ik in een post van 1-wiel ( "De expert!", i know) dat de SK onder de 6 graden automatisch als bijverwarmer werkt. Dat klopt dus ook wel want mijn niveau zakt weer ondanks dat ik de SK niet gebruik. Na een kort ritje hoorde ik de straaljager ook
onder de bumper.
Het niveau zakt trouwens niet enorm (in 1 a 2 maandjes heb ik nog niet een halve liter bij hoeven vullen) ....... maar toch.
Nu is het de bedoeling dat de V70 in mei een weekje naar een specialist gaat (welke weet ik nog niet) en dat dan ook naar de SK word gekeken. Wat is wijsheid? eerst gewoon af en toe maar wat kvs bijvullen?
Mijn eerste gedachte is dat er mogelijk lekkage in de waterpomp zit oid, aangezien deze ook bijna steeds een foutmelding geeft.
Vorig jaar maart de V70 gekocht en in de maanden erna nooit omgekeken naar de SK. Dom natuurlijk, maar dat
is een ander verhaal. Uiteindelijk toch maar even proberen of ' ie wel werkt en hoe precies. Nou ja, niet dus.
Nu werkt ie wel (na veel proberen) maar niet helemaal naar tevredenheid. Hij gaat aan, je hoort het tikken onder de achterbank en het straaljager geluid voor onder de bumper. Als je gelukt hebt gaat de blazer in het interieur ook aan. Helaas is het hierna vaak al gebeurd (of soms ook eerder)
Vida geeft de volgende meldingen :
CEM 5f3b (deze komt bijna altijd voorbij)
CEM 5f41 (deze komt soms voorbij)
CEM 5f40 (deze komt soms voorbij)
In de periode dat ik veel met de SK bezig was (proberen met directe start en timer) had ik op een ochtend de melding " koelvloeistof niveau te laag" of zoiets. Dit bleek ook zo te zijn. Eerder nooit last van gehad. Toen een tijd de SK niet gebruikt en geen zakkend kvs peil.
Nu las ik in een post van 1-wiel ( "De expert!", i know) dat de SK onder de 6 graden automatisch als bijverwarmer werkt. Dat klopt dus ook wel want mijn niveau zakt weer ondanks dat ik de SK niet gebruik. Na een kort ritje hoorde ik de straaljager ook
onder de bumper.
Het niveau zakt trouwens niet enorm (in 1 a 2 maandjes heb ik nog niet een halve liter bij hoeven vullen) ....... maar toch.
Nu is het de bedoeling dat de V70 in mei een weekje naar een specialist gaat (welke weet ik nog niet) en dat dan ook naar de SK word gekeken. Wat is wijsheid? eerst gewoon af en toe maar wat kvs bijvullen?
Mijn eerste gedachte is dat er mogelijk lekkage in de waterpomp zit oid, aangezien deze ook bijna steeds een foutmelding geeft.