Quote door Bergman
Vet hoor!
Waar wordt dat blok straks in gehangen? En is er een vooraf geschatte output of ga je het wel zien?
Ik heb er al meer met enigsinds gelijke setup gebouwd, een S60R komt dit in.
Met de G30-660 turbo kwamen we op 580pk, dus een voorzichtige schatting is nu ergens tussen de 660pk en 700pk.
Quote door B4164t3
"Altijd" of "nooit" durf ik bij auto's niet snel te zeggen iig.
Helemaal mee eens, maar ik heb er nu ruim 100, tegen de 200 aan, gebouwd van onze 5 cilinders en er is er nooit 1 gescheurd in de kop enkel haarscheurtjes bij bougiegat. Dan durf ik de "nooit" stelling wel te deponeren.
Quote door ljaarsveld
Vanmorgen toch nog maar eens gekeken bij de start. Er is dan wel degelijk sprake van witte rook. Dat duurt tot het toerental weer tussen 500 en 1000 is gekomen. Zo’n20-30 seconden. Vermoeden: koelvloeistof wordt een cilinder ingedrukt, staat een nacht stil, in de ochtend start, koelvloeistof verbrandt vrolijk mee en creëert witte rook. Verklaart ook het bokkige geluid na de start.
CO dus eerst even meten, kop eraf, dan diagnose stellen.