Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

Bron: Autoblog.nl

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:08  ·  #136
On topic dan , vind nog steeds dat het verwijderen van roetfilter en wegschrijven en dicht maken van egr kleppen verboden moet worden , mag van mij een zware straf op komen .
volvo_s60d5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 55
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:22  ·  #137
Dan zeg ik ...roet is goed 👋👋fijne jaarwisseling
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:48  ·  #138
Ik heb afgelopen najaar problemen gehad met een vol roetfilter van de C30 van vrouwlief.
In eerste instantie gekozen voor het compleet laten reinigen van het filter, kosten bijna 500 euro.
Helaas was het keramiek in het filter kapot, wist niet eens dat het erin zat, en dus was reinigen geen optie.
In overleg toen maar een nieuw filter laten plaatsen, dik 900 euro verder, incl. alles.
Lekker groen bezig dus....
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:49  ·  #139
Quote door volvo_s60d5

Ik hou op te reageren op deze topic want ben wel klaar met dit geneuzel over autonome auto s en elektrisch rijden en nog meer Boomknuffel niveau volgens mij ging dit topic over roetfilters??? En niet over hoe maken we de wereld in 5 jaar CO2 neutraal hadden ze 30 jaar geleden mee moeten beginnen


En sommigen zijn 30 jaar in de tijd blijven hangen.
Vraag me dan weer af hoe het mogelijk is dat ze mogen autorijden.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:52  ·  #140
Quote door olaf

On topic dan , vind nog steeds dat het verwijderen van roetfilter en wegschrijven en dicht maken van egr kleppen verboden moet worden , mag van mij een zware straf op komen .


Mee eens.
Een auto is op de markt gezet onder bepaalde condities.
Verwijderen van filters en egr klepjes wegschrijven zijn foefjes om de auto goedkoper te kunnen laten rijden ipv de bijbehorende dure reparaties te doen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 17:56  ·  #141
Boomknuffel nivo....lol 🤣
Alle autorijders vervuilen. Iedereen probeert natuurlijk zijn eigen straatje schoon te praten. Als puber was ik zoals de meesten gek van vuurwerk. Nu mogen ze het van mij wel afschaffen. 😉
Allen een goede jaarwisseling en veel volvo-plezier in 2019.💥🥂🍻🍾🕛
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 23:26  ·  #142
Een oude auto "oprijden", ook al zou hij niet zo schoon zijn als een nieuwe, is misschien nog wel beter voor het milieu dan een nieuwe kopen.....
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 23:55  ·  #143
Quote door hsv70

Een oude auto "oprijden", ook al zou hij niet zo schoon zijn als een nieuwe, is misschien nog wel beter voor het milieu dan een nieuwe kopen.....


Zo denk ik er precies over.

Deze wegwerpmaatschappij moet hoognodig veranderen.
volvo_s60d5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 55
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 01.01.2019 - 10:25  ·  #144
Eens 💪💪
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 01.01.2019 - 14:47  ·  #145
Daar komt bij dat ik de oude Volvo's, van voor 2000, ook vele malen mooier vind dan de nieuwere (waar ik zelf ook in rijd), en helemaal de huidige..... maar dat terzijde.
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 04.03.2019 - 12:44  ·  #146
Niet om oude koeien uit de sloot te halen, maar wat ik mis (kan het gemist hebben overigens in de 10 pagina's) is hoe willen ze bijv bij een Euro4 motor met EGR en DPF OFF een meting doen als vanaf nieuw de auto's eigenlijk totaal niet aan de emissiewaarden voldoen die de fabrikanten hebben opgegeven?

Zie de hele dieselgate etc. Dat valt toch niet te handhaven?
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 04.03.2019 - 15:51  ·  #147
Quote door IanM

Niet om oude koeien uit de sloot te halen, maar wat ik mis (kan het gemist hebben overigens in de 10 pagina's) is hoe willen ze bijv bij een Euro4 motor met EGR en DPF OFF een meting doen als vanaf nieuw de auto's eigenlijk totaal niet aan de emissiewaarden voldoen die de fabrikanten hebben opgegeven?

Zie de hele dieselgate etc. Dat valt toch niet te handhaven?


Klopt helemaal, het valt ook niet te handhaven en daarom slaat het ook nergens op. Ze moeten eens leren dat verandering tijd nodig heeft en dat het niet in rap tempo door de strot valt te douwen. Langzaam zullen de oudere auto's worden afgeschreven en nieuwe auto's met nieuwe technieken doen hun intrede. Zo is er een natuurlijk verloop en zal in de loop der tijd het wagenpark schoner en schoner worden. Alle rare bokkensprongen die er vandaag de dag gedaan worden schieten bij mij vaker in het verkeerde keelgat dan dat ik er blij van wordt.

Hoeveel auto's zonder katalysator en met oude carburateurs rijden er nu nog rond? Op een enkele verzamelaar na rijd er nog wat van die oude troep rond maar ook daarin zie je dat er al een hele verschuiving van vernieuwingen heeft plaats gevonden. De auto's van de laatste 10 á 15 jaar zijn al zo veel schoner dan de oldtimers, en die trend zet zich natuurlijk alleen maar voort. Daar ben ik ook best een voorstander van, bij nieuwe auto's is het goed dat er innovatie plaats vind en dat het steeds beter en schoner wordt. Maar de manier waarop het nu gaat daar kan ik me echt kwaad om maken en zit daarom ook regelmatig tijdens verjaardag met kokend bloed in de kring als ik alle naïeve en schijnheilige praat om me heen hoor. Sommige krijgen nog net geen spontane erectie als iemand weer verteld dat er zonnepanelen zijn geïnstalleerd omdat het zo goed is voor het klimaat....
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 04.03.2019 - 16:27  ·  #148
tja zo werkt dat met subsidies. Toen de subsidies voor electrische auto ingetrokken werd, of de MRB voor Hybrides weer betaald moest worden werden ze met bosjes gedumpt.

Ik snap overigens de discussie over wel of niet verwijderen van bijv roetfilter en hiermee een auto feitelijk niet meer voldoet aan typegoedkeuring.
Wat ik dan niet begrijp is hoe ze dit willen testen? Met name de euro4 en 5 auto's. Ik geloof dat geen 1 de opgegeven emissies van de fabrikant haalt. Dus worden al die auto's straks afgekeurd en daarmee afgeschreven? Ze zullen die waardes toch niet halen. Of worden de plannen dat ze van een gemiddelde uitgaan? Dan zou verwijderen van DPF geen invloed hebben op APK, want valt toch niet te 'meten'.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 04.03.2019 - 16:45  ·  #149
Quote door IanM

tja zo werkt dat met subsidies.


En precies daar wringt bij mij de schoen. Die subsidies worden betaald met gemeenschapsgeld. Voor de mensen die van die subsidies kunnen genieten dus een sigaar uit eigen doos. Maar wat ik erger vind is dat er ook wordt mee betaald aan die pot door mensen die niet in de mogelijkheid zijn om van al die subsidies te kunnen genieten... Of te wel, de rijken worden rijker over de rug van de armen.... (en nee, ik ben niet arm en het is ook niet zo dat dit mij persoonlijk aan gaat,maar het is naar mijn mening gewoon een hiaat in het systeem)

Quote door IanM

Dus worden al die auto's straks afgekeurd en daarmee afgeschreven? Ze zullen die waardes toch niet halen. Of worden de plannen dat ze van een gemiddelde uitgaan? Dan zou verwijderen van DPF geen invloed hebben op APK, want valt toch niet te 'meten'.


Wat ik tot dusver van heb gelezen gaat het puur om een visuele controle, want idd, te meten valt het toch niet want waar moet je vanuit gaan????
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 04.03.2019 - 18:30  ·  #150
Op dit moment is het nog alleen een visuele controle.
En zal nog wel even blijven zo.

De gasmetingen, die zullen als de motor goed loopt, er echt niet zomaar op aanslaan.
Ik weet wel dat ze al even bezig zijn de obd meters in het keuzingspakket te zetten.

Maar ook dan gaat het er weer om, heb je hem goed laten weg schrijven, dan is er weer niet zo veel aan de hand.

Kortweg, de pakkans is gewoon bijna verwaarloosbaar.
Kom je met een slecht onderhouden wrak bij de keuring aan, dan gaan ze natuurlijk ook sneller zoeken na dit soort dingen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0