Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

Bron: Autoblog.nl

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 30.12.2018 - 14:13  ·  #121
Voor mij is het simpel.
Geen diesel meer verkopen.

Edit........

Gewoon diesel 50 cent per liter duurder maken en lpg 30 cent goedkoper.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 30.12.2018 - 14:20  ·  #122
Quote door hermanusb

Voor mij is het simpel.
Geen diesel meer verkopen.

Edit........

Gewoon diesel 50 cent per liter duurder maken en lpg 30 cent goedkoper.


Voor 8-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 30.12.2018 - 22:28  ·  #123
Lol!!!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2060
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 30.12.2018 - 23:54  ·  #124
Mijn oude stinkende classic ‘97 tdi is ook geexporteerd las ik toen ik t kenteken voor de grap is intikte bij het rdw. Eigenlijk had dat ding naar de sloop moeten worden gebracht, maar was toch ook wel blij met de 750 e inruil... Maar die is is nu dus lekker een ander land aan het vervuilen. Ervanuitgaande dat het hok daar nog rijdt. Maar op zich zullen die dingen vroeg of laat wel aan hun einde komen. In het ene land duurt het wat langer dan in het andere. Zo erg is dat allemaal niet.
volvo_s60d5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 55
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 03:12  ·  #125
Meest domme antwoord wat ik gehoord heb sorry geen diesel meer verkopen aandelen bij Groenlinks??
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 09:45  ·  #126
De meningsverschillen over wat wel en niet goed is voor het milieu zijn natuurlijk eindeloos. Daar is geen ander antwoord op dan meteen stoppen met ons vernietigende gedrag, maar helaas zo zit de wereld niet in elkaar. Dus discussiëren erover zal altijd blijven. Het probleem is dat wij, de mensheid in het algemeen, niet meer in staat zijn ons gedrag en onze economie op vrijwillige basis aan te passen aan de haalbaarheid van een leefbare aarde. Maar ook de overheid zal dat niet lukken ook al zouden zij dat willen. Kijk alleen maar naar de klimaattoppen. Allemaal willen ze wel een schonere wereld maar allemaal hebben ze noodgedwongen hun eigen agenda van het thuisfront meegekregen. Duitsland wil de auto-industrie niet laten vallen, Frankrijk de kern-energie niet, Polen de kolencentrales niet, Nederland de landbouw en intensieve veeteelt niet en ook niet de kassenbouw. Zo kun je voor ieder land wel wat opnoemen waarvan ze niet bereid zijn het in de pot te gooien. Zolang onze economie is ingericht op het verdienmodel en men niet inziet of in staat is dat te zien, dat ook een ander model ( lees: schoner milieu model) geld kan genereren en arbeid oplevert, tot die tijd blijft het houtje touwtje oplossingen en hier en daar een verbod van wat dan ook. Het is dan meer window dressing dan effectief. In een democratisch bestel als de onze is dergelijke problematiek niet snel op te lossen. wel via de weg van voortschrijdend inzicht ( alleen die tijd hebben we niet meer?) . Ik eet al meer dan veertig jaar geen dierlijk voedsel en hoop daarmee mijn bijdrage te leveren al weet ik dat mijn D5 veel roet in het eten gooit... Wat ik wel jammer vind is dat de afspraken die voor de hand lijken te liggen ook niet worden opgepakt. Een tarief voor alle tolwegen in Europa bv. Of zonnepanelen op alle huizen of landbouwschuren. Of zonnepanelen op dak van je auto n als je bij je werk aankomt plug je de auto in en lever je stroom aan je werkgever. Voorlopig modderen me maar weer verder. Fijne jaarwisseling en nog vele zorgeloze kilometers gewenst!! Schiet me nog te binnen...de benodigde stroom voor onze elektrieke auto's komt van het verbranden van gekapte bomen uit de Baltische landen. Gelezen in NRC van november. Dit houtpulp wordt als milieu neutraal beschouwd doordat men aanneemt dat er nieuwe bomen worden gepland. Vergeten wordt de uitstoot bij de kap zelf en het "schone" transport per boot enz. Bovendien is hout-stook expres uit het milieuakkoord gelaten. Dus ja.... dan lijkt he er erg veel op dat het elektrische rijden hoe dan ook slagen moet, Als dat zo is dan verliest het gezond verstand het altijd.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 10:16  ·  #127
Het hele electrische rijden is bedrog.
De overheid wil dat we zoveel mogelijk geld uit geven aan maatregelen.
Isolatie.
Dubbelglas
Betere ketels.

En deze drie punten zijn gewoon uitstekende punten.
Maar van het gas af is het somste wat we kunnen doen.
Electrisch rijden?
Stel dat iedereen dat over 10 jaar doet dan blijkt ons electriciteits netwerk niet goed genoeg.
We zijn nl al van 220 naar 230 volt gegaan omdat ons netwerk ongeschikt is om echt veel meer te verspreiden.

En die extra stroom moet gemaakt worden in centrales die veel co2 uitstoten.
Warmte pompen en de electrische auto zijn de oplossing niet.
Wind,water en zonne energie wel.
En gas.

Dat kunnen we inkopen, uit de noordzee halen omzetten naar laag calories gas wat geschikt is voor onze huishoudens.

De overheid laat zich ringloren door groenlings en de millieu lobby.
Ik ben niet van groen links of heb ergens aandelen.

Maar de wereld moet wel iets doen om co2 uitstoot te doen.

Diesel is gewoon een hele vervuilende stof, lpg is veel schoner.
Dan moet je de eerste belasten en de tweede belonen.

Vliegtickets belasten voor de verbruikte kerosine lijkt me een goede zaak.
En dan geen 7 euro maar gewoon 200 per persoon bwv spreken.

Maar Nederland moet zeker NIET van het gas af.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 10:18  ·  #128
Discussies zijn goed en noodzakelijk, zolang maar met respect wordt gereageerd op elkaars reacties, ipv een antwoord waar men het niet mee eens is af te zeiken, één van de nadelen van social media.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 12:21  ·  #129
Quote door hermanusb

Diesel is gewoon een hele vervuilende stof, lpg is veel schoner.
Dan moet je de eerste belasten en de tweede belonen.


Je weet wat LPG is, een afval product bij het maken van diesel, benzine en kerozine.

Waar moeten we dan met al die overgebleven diesel/benzine naar toe als we allemaal op LPG over moeten stappen

Elektrisch rijden is niet een totaal oplossing maar zal uiteindelijk wel 80% of meer van de kilometers gaan maken.
Maar niet hoe jullie het denken.

Geef het nog 5 of 10 jaar en het auto bezit gaat immens naar beneden.
Elektrisch zelf rijdende auto's worden dan gemeen goed. Maar het bezit van een zelfrijdende auto
is dan helemaal niet meer nodig, je besteld een auto ( van formaat wat je nodig hebt ) en binnen 2 minuten
staat die voor de deur te wachten om jou naar je bestemming te rijden.

Als je dit niet gelooft ga maar eens bedenken waarom Uber nu continu verlies mag draaien.
Nu gebruikt Uber Taxi chauffeurs, die worden overbodig en Uber heeft wel de grootste Taxi gebruikers
database op de hele wereld. Het business model van Uber is volledig gebaseerd op de komst
van zelf rijdende auto's. En de kosten van taxi ritje wordt met 2/3 verminderd omdat de chauffeur weg valt.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 13:59  ·  #130
de zelfstandig rijdende auto is nog veel verder weg dan 5 a 10 jaar .
Techniek zoals er nu is kan het niet foutloos .
En dus gaan wij er niet instappen .
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 14:02  ·  #131
Quote door olaf

de zelfstandig rijdende auto is nog veel verder weg dan 5 a 10 jaar .
Techniek zoals er nu is kan het niet foutloos .
En dus gaan wij er niet instappen .


Ik stap daar zeker niet in.

Maar begrijp het verhaal wel.
Alleen denk ik dat de oplossing ligt bij goed openbaar vervoer ipv zelfrijdende auto's
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 14:28  ·  #132
Tijd om het hele net over te laten gaan van wissel naar gelijkspanning. Vrijwel alle apparatuur zet ergens in het voedingscircuit wisselspanning om in gelijkspanning met alle verliezen van dien. Daarnaast is gelijkspanning ook nog eens veel makkelijker op te slaan. Ben alleen bang dat dit idee als dermate radicaal wordt gezien dat het hele land op de achterste poten staat.. op de lange termijn is het echter wel een van de mooiste oplossingen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 14:38  ·  #133
Quote door olaf

de zelfstandig rijdende auto is nog veel verder weg dan 5 a 10 jaar .
Techniek zoals er nu is kan het niet foutloos .
En dus gaan wij er niet instappen .


In de USA is al een taxi service met Waymo ( google ) auto's, de ontwikkkeling gaat heel snel,
effectief zijn ze er nog geen 5 jaar me bezig.

Foutloos nee, maar het trackrecord van Waymo is zeer goed, veel beter als de mens,
en daar zit niemand meer achter het stuur, auto komt je ophalen en brengt je weg.
uiteindelijk wordt door de zelfrijdende auto het gedrag van andere veel beter voorspelbaar.
https://www.reuters.com/articl…SKBN1O41M2
https://www.theverge.com/2018/…t-cost-app

In Zweden zijn rond Goteborg al wegen waar normale Volvo bezitters hun autopilot
mogen gebruiken en echt iets anders mogen gaan doen.


Volvo is zoals ik het lees het verst van allemaal maal, met zelfrijdende auto's maar je hoort er weinig van in de media.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 14:45  ·  #134
Edisson was destijds een voorstander van gelijkstroom. Tesla was de uitvinder vande wisselspanning. Voor transport van grote hoeveelheden energie heeft wisselspanning onmiskenbare voordelen. Vandaar dat we dat nu doen.

Dat Elon Musk zijn auto’s naar Tesla is gaan noemen, heeft dus een hele goede reden.

Ik verwacht niet dat we gaan overstappen naar gelijkspanning. Dat zou, eh, een hoop spanning veroorzaken :-)
volvo_s60d5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 55
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 31.12.2018 - 15:58  ·  #135
Ik hou op te reageren op deze topic want ben wel klaar met dit geneuzel over autonome auto s en elektrisch rijden en nog meer Boomknuffel niveau volgens mij ging dit topic over roetfilters??? En niet over hoe maken we de wereld in 5 jaar CO2 neutraal hadden ze 30 jaar geleden mee moeten beginnen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0