Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

Bron: Autoblog.nl

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 28.04.2016 - 21:09  ·  #46
Duidelijke info met filmpje over roetmeting en roetfilters van AMT en de mogelijkheid tot een "midlife-update" van het roetfilter voor nog eens > 150.000 km!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 28.04.2016 - 21:37  ·  #47
Interessant stukje om te lezen. Had de aankondiging van AMT al gezien, maar dit scheelt weer wat werk :)
Conclusie is overigens niet heel verbazingwekkend lijkt me.
Cruisefreak
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 38
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 12.09.2016 - 15:02  ·  #48
Volslagen kansloos, emissieloos denken. Dit is echt pure geldklopperij: ik heb hem direct verwijderd (prof. laten doen ong. € 200,-- + rest...ERG & Chippen). Het is een vervangingsonderdeel, dus zal een keer aan de beurt komen met ca. 200.000 km. Kosten € 1600,-- replica tot € 2300,-- origineel (werd mij bij de garage verteld). Nu de grap, tijdens een lange rit (bv snelweg) kan hij een reinigingsprogramma starten, hierdoor maakt hij hem zelf schoon en waar lozen wij ons afval... op de snelweg. Verplaatsing van het probleem 2.0.
Ik hoor en zie het wel, als ze diesels nog meer gaan pesten (oltimer ook al weg gedaan), ga ik benzine of LPG rijden.

Gr. Jarith
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 13.09.2016 - 11:32  ·  #49
Biogas is vast heel milieuvriendelijk; het nadeel is wel dat de auto-industrie daar nu niet op inzet. Als je ziet hoeveel problemen er bij hedendaagse auto's zijn met kleppen, inspuiting, emissie etc. gaat LPG het alleen maar zwaarder krijgen. De installatie en het extra onderhoud en gedoe wegen voor velen niet op tegen het prijsvoordeel.
Zelf ben ik ook weer gaan dieselen omdat ik het dagelijks tanken beu werd en ik bang was dat binnen een jaar een kostbare koprevisie nodig zou zijn.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 13.09.2016 - 11:40  ·  #50
Ik rij nu met deze Volvo sinds 2012 op gas.
Zelf in laten bouwen (LPi). Eén keer wat mee gehad, voor de rest een probleemloze brandstof in een probleemloos systeem. Wel op zijn tijd een beetje Flashlube erin.
Met mijn ringtank moet ik om de 400 km tanken - dat bezwaar neem ik lachend op de koop toe als ik moet afrekenen. Met ongewijzigd kilometrage ben ik van brandstofrekeningen van tussen de 800-1200 euro per maand (VW Touareg) naar ca 200-300 euro per maand gegaan (Volvo). Voor mij werkt LPi héél goed.
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 02.11.2016 - 17:18  ·  #51
tja en dan zal je maar een goed onderhouden Volvo diesel hebben als "zakelijk"-particulier.
ik wil wel z.g. groen rijden maar dat kost nogal wat als je een diesel hebt, want die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt met 370.000 op de teller.
Dus rij ik door met mijn 'aangepaste'' diesel....
sander69
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Berichten: 11
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 03.08.2017 - 11:32  ·  #52
Ik hoorde een APK keurmeester zeggen, dat ze pas in 2021 de apk regeles gaan aanpassen en dan pas kijken of je een roetfilter hebt.

ik ga mijn v70 diesel inruilen en wil weer een Volvo diesel aanschaffen; ik vind die D5 motoren krachtig en betrouwbaar; hoe het straks gaat met de regels merk ik dan wel.

de verhouding wegenbelasting - brandstofprijs vind ik acceptabel. Zeker nadat ik gisteren in de krant las, dat Brussel de benzine wil aanpassen van oudere auto's......
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 03.08.2017 - 13:16  ·  #53
Quote door sander69

Ik hoorde een APK keurmeester zeggen, dat ze pas in 2021 de apk regeles gaan aanpassen en dan pas kijken of je een roetfilter hebt.


Precies ze kijken of er een onder zit, visueel.
Wil dus niet zeggen dat hij dan ook werkelijk actief is.🤔
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 06.11.2017 - 20:19  ·  #54
Ik ben van plan mijn EGR uit te laten programmeren gaat dat ook problemen geven in de toekomst met APK ? of gaat het alleen om de roetfilters ?

Weet iemand trouwens een goed adres om de egr eruit te laten halen ? geeft nu regelmatig foutcodes (ecm44b0 en evm6720)
of is schoonmaken een betere optie en wat kost zoiets ?
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 06.11.2017 - 20:29  ·  #55
Quote door Bigdog

Precies ze kijken of er een onder zit, visueel.
Wil dus niet zeggen dat hij dan ook werkelijk actief is.🤔


Ik zou ook niet weten hoe ze dat willen gaat testen, het is algemeen bekend dat fabrieksgegevens een lachertje zijn dus aan de hand daarvan kunnen ze niet gaat testen.
Of zullen ze allerlei auto's gaan testen en aan de hand daarvan een norm gaan stellen waar een auto aan moet voldoen??? Ik weet het niet, mijn gevoel zegt ook dat het enkel een visuele controle zal zijn. In dat geval is doorboren dus nog steeds geen probleem, enige is dat die krengen zo duur zijn, en als blijkt dat er wel iets te meten valt tegen die tijd ben je natuurlijk mooi de sjaak en kan je diep in de buidel tasten voor een nieuw filter...
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 06.11.2017 - 20:40  ·  #56
Daarom heb ik nog een reserve exemplaar liggen.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 06.11.2017 - 20:48  ·  #57
Slim :-)
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 06.11.2017 - 21:58  ·  #58
Quote door Alex67

Ik ben van plan mijn EGR uit te laten programmeren gaat dat ook problemen geven in de toekomst met APK ? of gaat het alleen om de roetfilters ?

Weet iemand trouwens een goed adres om de egr eruit te laten halen ? geeft nu regelmatig foutcodes (ecm44b0 en evm6720)
of is schoonmaken een betere optie en wat kost zoiets ?


Niemand kan in de toekomst kijken, maar voor nu geen problemen. Weg laten schrijven kan eventueel bij Obbe van Volvotune in Elst.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 07.11.2017 - 16:23  ·  #59
Quote door Janvis

Quote door Bigdog

Precies ze kijken of er een onder zit, visueel.
Wil dus niet zeggen dat hij dan ook werkelijk actief is.🤔


Ik zou ook niet weten hoe ze dat willen gaat testen, het is algemeen bekend dat fabrieksgegevens een lachertje zijn dus aan de hand daarvan kunnen ze niet gaat testen.
Of zullen ze allerlei auto's gaan testen en aan de hand daarvan een norm gaan stellen waar een auto aan moet voldoen??? Ik weet het niet, mijn gevoel zegt ook dat het enkel een visuele controle zal zijn. In dat geval is doorboren dus nog steeds geen probleem, enige is dat die krengen zo duur zijn, en als blijkt dat er wel iets te meten valt tegen die tijd ben je natuurlijk mooi de sjaak en kan je diep in de buidel tasten voor een nieuw filter...


Ik heb het pas uitgezocht voor een bmw diesel, en voor rond de €350 ben je klaar. Als dat eens in de 2 ton moet gebeuren vind ik dat heel schappelijk.
(O ja de dealer rekent wel €1600 voor datzelfde onderdeel)
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Er komt een verbod op het verwijderen van roetfilters.

 · 
Posted: 07.11.2017 - 16:30  ·  #60
Je bedoelt dat een roetfilter 350 euro kost? Ik meende altijd dat die dingen veel duurder waren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0