Komt geluid van rempedaal

vliegendev70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

· 
Posted: 13.03.2014 - 17:25  ·  #16
Hallo allemaal,

Wie wil en kan mij helpen met de juiste diagnose, eventueel bestellen en monteren van het bewuste onderdeel. Alles lijkt op het verhaal zoals Hans dit beschrijft.

Kan zelf iets maar dit lijkt mij net iets te veel van het goede.

Woon in omgeving van Utrecht maar vind het geen enkele probleem om het verder van huis te zoeken. Doel is een goede oplossing en de kosten ze laag mogelijk te houden.

Gr, Robbert Jan

Quote door HansS80

Hallo Jan,

Het piepen komt door het ontsnappen van vacuum uit de bekrachtiger. De hoofdremcylinder werkt op vloeistofdruk en maakt geen geluid. Om er van af te zijn en vooral om geen verrassing te hebben met een rem die niet meer bekrachtigd is zou ik het zsm vervangen. ATE heeft een app (apple) waar alle actuele bestelnummers in staan. reuze handig. als je dit nummer even in google ingeeft dan krijg je genoeg aanbieders. Ik heb het deel zelf uit Dld laten komen voor rond de 205 euro. Origineel ATE en nieuw. Middagje werk. Niet ingewikkeld, wel een rotklus. Op je kop onder het dashboard werken en voor de bekrachtiger er uit kan moet er vrij veel aan de kant. En daarnma de remmen ontluchten want de remleidingen moeten nl. ook los van de hoofdremcylinder. Kun je wel mooi de vloeistof vervangen. En het geeft het fijne gevoel dat alles weer 100% is en je tevens honderden euro's hebt bespaard.

Groeten,

Hans
Jan83
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 13.03.2014 - 19:55  ·  #17
Hallo,
Ik heb vorige week mijn rembekrachtiger vervangen.

Als keek naar de rembekrachtiger, binnen in de auto, achter het rempedaal, tegen het schutbord,
Zag ik dat er achter het manchet wat remvloeistof zat. Dit was minimaal, maar wanneer m'n v70 warm was begon deze rembekrachtiger te fluiten.
Dit deed hij alleen wanneer ik net had geremd. Wanneer ik vervolgens de rem minimaal aanraakte stopte het piepen in de meeste gevallen.

Demontage ging als volgt:
Stap 1 is accu loshalen. Daarna:
Luchtfilterbak, zekeringenhouder, absmodule, veerpootbrug en de bovenste motorsteun en vacuumleiding demonteren. Vervolgens de hoofdremcilinder los.
Binnen in de auto de 4 bouten los en de rem loshalen van de rembekrachtiger. Dat loshalen van de 4 bouten is echt lastig zonder lange dop 13 een flexibele koppeling en een paar verlengstukken.
Uiteindelijk de rembekrachtiger net tussen de motor en leidingen uit gekregen. Dit moest wel met wat kracht.
Montage omgekeerde volgorde.
Na montage hoefde ik niet te ontluchten omdat de remleidingen niet los zijn geweest.
vliegendev70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Rembekrachtiger vervangen

· 
Posted: 26.06.2014 - 17:17  ·  #18
Hallo,

Ook ik met twee linker handen ben het avontuur aangegaan; Rembekrachtiger vervangen.

Zoals Jan83 al schreef:

Stap 1 is accu loshalen. Daarna:
Luchtfilterbak, zekeringenhouder, absmodule, veerpootbrug en de bovenste motorsteun en vacuumleiding demonteren. Vervolgens de hoofdremcilinder los.
Binnen in de auto de 4 bouten los en de rem loshalen van de rembekrachtiger. Dat loshalen van de 4 bouten is echt lastig zonder lange dop 13 een flexibele koppeling en een paar verlengstukken.
Uiteindelijk de rembekrachtiger net tussen de motor en leidingen uit gekregen. Dit moest wel met wat kracht.

Ik kreeg echter op geen enkele wijze de rembekrachtiger er tussen uit. Derhalve ook het bevestigingsplaatje waar de ABS module en deels de zekeringenhouder aan vast zitten moeten verwijderen. (3 bouten waarover de middelste bout de bevestigingplaat schuift, wat het monteren wel zo makkelijk maakt)

Vooral het losmaken van de rembekrachtiger aan de binnenzijde bij het rempedaal een lastige klus mede door de onnatuurlijke stand van je lichaam!? Gebroken was ik!

Maar al met al te doen. Veel geld bespaart! Ook de rembekrachtiger gebruikt gekocht.

Het betreft bij mijn trouwens een V70 2.4 140pk automaat (LPG) uit 2002.

Gr,
Robbert Jan
zoefzoef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.01.2015 - 13:35  ·  #19
Ik had ook het probleem van een sissend rempedaal. maar voldoende rembekrachtiging.

Maar voordat ik er een nieuwe rembekrachtiger inschroef heb ik eerst het balgje achter het rempedaal terug op de afsluitring geschoven en een beetje gedraaid.
resultaat hij sist niet meer en remt prima!
alleen een pijnlijke rug...

MVG Palm
v70 2,4 170 PK 2001 270.000

Selected quotes for multi-quoting:   0