Komt geluid van rempedaal

 
 
 
 
 
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 14:46  ·  #1
Misschien rare omschrijving maar wellicht weten jullie wat dit is?
Als ik de auto start hoor ik een soort gezoem vanuit het rempedaal. of er iets leeg loopt of lek is ofzo, kan het niet anders uitleggen.

Druk ik de rem in dan hoor je niks meer. Soort druk of zo.
Ik kan de rem wel behoorlijk ver in drukken en voel je veel verschil, misschien iets vanuit de automaat ?
Naarmate je wat harder gaat rijden hoor je ook een stuk minder, kan ook zijn dat ik de radio wat harder heb gezet :-)

Wellicht weten jullie wat dit is.
Gaat om een Volvo S80 uit bj 2000

gr.

Fabian
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 15:04  ·  #2
Dat kan je hoofdremcilinder zijn waar het vacuum van lekt. Het is een zuigend geluid. Het is niet te repareren anders dan andere hoofdremcilinder te monteren.
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 17:27  ·  #3
Quote door dennis850estate

Dat kan je hoofdremcilinder zijn waar het vacuum van lekt. Het is een zuigend geluid. Het is niet te repareren anders dan andere hoofdremcilinder te monteren.


Inderdaad een zuigend geluid.
Gelukkig doet de rem prima zijn werk maar kan dit betekenen dat dit de eerste symptomen zijn dat het nodige stuk gaat binnenkort ?

lijkt wel of het erger begint te worden namelijk
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 17:50  ·  #4
Klinkt inderdaad als je hoofdremcilinder. Niet te lang mee door blijven rijden is mijn devies!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 18:54  ·  #5
Geen onnodige risico's nemen, vervangen dat ding.
Problemen met je remmen kun je echt niet gebruiken !
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 19:07  ·  #6
Quote door Volvofab

Quote door dennis850estate

Dat kan je hoofdremcilinder zijn waar het vacuum van lekt. Het is een zuigend geluid. Het is niet te repareren anders dan andere hoofdremcilinder te monteren.


Inderdaad een zuigend geluid.
Gelukkig doet de rem prima zijn werk maar kan dit betekenen dat dit de eerste symptomen zijn dat het nodige stuk gaat binnenkort ?

lijkt wel of het erger begint te worden namelijk


mijne doet dit al half jaar.. Soms is het ook weg en met een klein tikje tegen pedaal houdt hij op. Het is een keerring die niet afdicht en niet los te krijgen is. Advies is wel om te laten vervangen want er zijn gevallen bekend dat de bekrachtiger uitvalt en dan moet je met beide voeten remmen om stil te komen
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 19:47  ·  #7
Quote door dennis850estate

Quote door Volvofab

Quote door dennis850estate

Dat kan je hoofdremcilinder zijn waar het vacuum van lekt. Het is een zuigend geluid. Het is niet te repareren anders dan andere hoofdremcilinder te monteren.


Inderdaad een zuigend geluid.
Gelukkig doet de rem prima zijn werk maar kan dit betekenen dat dit de eerste symptomen zijn dat het nodige stuk gaat binnenkort ?

lijkt wel of het erger begint te worden namelijk


mijne doet dit al half jaar.. Soms is het ook weg en met een klein tikje tegen pedaal houdt hij op. Het is een keerring die niet afdicht en niet los te krijgen is. Advies is wel om te laten vervangen want er zijn gevallen bekend dat de bekrachtiger uitvalt en dan moet je met beide voeten remmen om stil te komen


Dat is bij mij ook zo, als ik maar eventjes het rempedaal indruk en dat is echt maar klein beetje dan is het zuigende geluid weg.

Moet dan echt de hoofdremcilinder vervangen worden of zijn er nog alternatieven?


gr.

Fabian
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 25.10.2013 - 19:50  ·  #8
Zoals Dennis al aangeeft, er is geen alternatief, helaas.
Succes.
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 27.11.2013 - 13:54  ·  #9
Ben ik weer.

De auto is weer door de APK heen gekomen maar sissend geluid bij rempedaal blijft.
Garagemonteur geeft aan dat het de rembekrachtiger is, ook wel servo genoemd geloof ik.

Weet iemand waar ik zo'n onderdeel voor leuke prijs kopen of wellicht hier aangeboden op dit forum?
Wellicht weten jullie adresjes waar veel volvoonderdelen te koop zijn of gewoon via google is my friend zoeken op de tig onderdelensites ?

Gaat dus om een rembekreachtiger voor mijn S80, bj 2000, type T6 auto.

Alle info is meer dan welkom :D

gr.

Fabian
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 27.11.2013 - 14:20  ·  #10
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 27.11.2013 - 16:33  ·  #11
Fabian,

Marty (MWG) heeft een S80 binnen gekregen voor demontage (dacht ik ? O-)) . Misschien kun je hem even contacten.

Groet, Hans.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 27.11.2013 - 19:35  ·  #12
Dat is een goeie Hans! Inderdaad heeft hij er eentje staan. Dus goed idee te contacten inderdaad! :D :love:
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 14.01.2014 - 22:23  ·  #13
Even dit oude topic omhoog halen. Ik heb dit probleem namelijk ook.

Mijn v70 piept/fluit sinds een dag. Of het nu komt van de voetrem, de hoofdremcilinder of de rembekrachtiger is mij nog onbekend. Wel merk ik dat het piepen niet voorkomt wanneer de auto koud is en stopt het wanneer ik mijn rem iets indruk. Ook wanneer ik de wagen afzet neemt het fluiten af en stopt het na enkele seconden. In dit topic lees ik over de rembekrachtiger, maar ook lees ik over de hoofdremcilinder. Ik zie geen lekkages, maar natuurlijk zou de lekkage ook intern kunnen zijn. Is dit probleem typisch de hoofdremcilinder of toch de rembekrachtiger? Iemand die uitsluitsel kan geven of tips hoe ik de juiste diagnose kan stellen?
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Komt geluid van rempedaal

 · 
Posted: 16.01.2014 - 12:28  ·  #14
Hallo Jan,

Het piepen komt door het ontsnappen van vacuum uit de bekrachtiger. De hoofdremcylinder werkt op vloeistofdruk en maakt geen geluid. Om er van af te zijn en vooral om geen verrassing te hebben met een rem die niet meer bekrachtigd is zou ik het zsm vervangen. ATE heeft een app (apple) waar alle actuele bestelnummers in staan. reuze handig. als je dit nummer even in google ingeeft dan krijg je genoeg aanbieders. Ik heb het deel zelf uit Dld laten komen voor rond de 205 euro. Origineel ATE en nieuw. Middagje werk. Niet ingewikkeld, wel een rotklus. Op je kop onder het dashboard werken en voor de bekrachtiger er uit kan moet er vrij veel aan de kant. En daarnma de remmen ontluchten want de remleidingen moeten nl. ook los van de hoofdremcylinder. Kun je wel mooi de vloeistof vervangen. En het geeft het fijne gevoel dat alles weer 100% is en je tevens honderden euro's hebt bespaard.

Groeten,

Hans
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Rembekrachtiger

 · 
Posted: 16.01.2014 - 21:58  ·  #15
Hoi Hans,
Bedankt voor je reactie. Ik ga op zoek naar de juiste rembekrachtiger.
Heb net het juiste artikelnummer opgezocht dmv de ATE app.
Nogmaals dank!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0